• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • MH2014

Här får ni en liten sneakpeak på där vi kommer hålla vår mingelvigselHjärta

Och eftersom miljön är detta så vill vi hålla det stilrent med vitt och speglar och lite glimmer! Massa ljus och snittblommor! Och förstås kaminen tänd.
  • WinterWonderland
    MH2014 skrev 2013-04-10 19:53:02 följande:
    GRATTIS!!! närmare oss{#emotions_dlg.flower}
  • Power of Love

MH2014: Ni kommer alltså ha vigseln och minglet på samma ställe? Känns som en härlig lokal ni har fått tag i Glad

• amerika
    MH2014 skrev 2013-04-10 20:12:54 följande:
    Här får ni en liten sneakpeak på där vi kommer hålla vår mingelvigselHjärta
    Och eftersom miljön är detta så vill vi hålla det stilrent med vitt och speglar och lite glimmer! Massa ljus och snittblommor! Och förstås kaminen tänd.
    Vilken fantastiskt mysig lokal!! Vad är det för ett ställe? Blir så nyfiken...
  • MH2014
    Power of Love skrev 2013-04-10 20:32:31 följande:
    MH2014: Ni kommer alltså ha vigseln och minglet på samma ställe? Känns som en härlig lokal ni har fått tag i Glad
    Ja, det kommer vi..Känns väldigt speciellt att få ha det! Det är ett museihus så tycker det talar för si själv så därför vill vi inte "spöka ut" det med för mycket attribut.. Vi kommer flytta på bänkarna så blir en stående tillställning Flört
  • MH2014
    amerika skrev 2013-04-10 20:33:42 följande:
    Vilken fantastiskt mysig lokal!! Vad är det för ett ställe? Blir så nyfiken...
    Det är ett museihus som finns i närheten,,så lite "heligt".
    Kontraktet är inte helt klart, coh då jag ofta är förföljd av otur så skriver jag inte ut allt förrän det är klappat och klart,,,eller för nyfina bekantskaper som kanske surfar runt här inne framöver Tyst
  • Power of Love
    MH2014 skrev 2013-04-10 20:36:03 följande:
    Ja, det kommer vi..Känns väldigt speciellt att få ha det! Det är ett museihus så tycker det talar för si själv så därför vill vi inte "spöka ut" det med för mycket attribut.. Vi kommer flytta på bänkarna så blir en stående tillställning Flört
    Ja det förstår jag att det känns speciellt. När får ni det klart med kontraktet? Hoppas att det blir snart! Glad
  • MH2014
    Power of Love skrev 2013-04-10 20:45:04 följande:
    Ja det förstår jag att det känns speciellt. När får ni det klart med kontraktet? Hoppas att det blir snart! Glad
    Kommunen har haft detta hus stängt under höst/vinter i år,,det ska beslutas om en ev renovering/ombyggnation så det an inte säga än i vilket skick det kommer vara i till februari......
  • MH2014

alltså, om det fattas bokstäver lite här och där ibland när jag skriver (helst bokstaven K) så har vår kära son brutit sönder den så den funar enbart ibland... så ni vet Solig

• SandraElisabet
    MH2014 skrev 2013-04-10 20:08:09 följande:
    Bad ju om uppriktighet, så ingen blir gladare för det än jag!Flört

Nu ska vi se om jag får med svaren... Då vi inte har nå sittande bjudning så blir det ju inte så mycket dukning,,utan vi kommer ju ha bemannat serveringsbord (låter inge bra med buffebord när det handlar om vårt upplägg, men i stort sett det) Drycken serveras på speglar, snittarna serveras på stora silverfat, silverfat på fot och spegel. Kommer stå lite ljus och små vaser med snittblommor här och där med på borden.
    vi har inget direkt färgtema, men har bestämt att olika nyanser av vitt, ivory, champagne, ljus persiko och (lite) ljusljust rosa är ok. Så vi håller det väldigt, hmm,,färglöst kanske en del tycker men jag älskar det dova!

Vi kommer ju som sagt inte matcha ljusen även om samma material används för att få en röd tråd, men inget kommer likna det andra! Snittblommor lutar åt vita ranunkler och videung, även vit tulpan. De spray målade vaserna kommer vara helvita, tycker det räcker så med vacker blomster i och pimpade ljusen, och ljuspåsarna. Appråpå vaserna, så är det en salig blandning av små gamla vaser, barnmatsburkar, små buteljer osv gemensamt är att de rymmer enstaka snittblommor. Förutom två stora vaser som ska stå framme vid "altaret" och där vi vigs.

Solig
    Men då känns det som att ni är helt spot on tycker jag! Särskilt med tanke på bilden på platsen!!
    Jag håller med dig om att den färgkombinationen är jättevacker, passar perfekt till bröllop! Solig

Kan vara så svårt att få en bild av helheten när man ser enstaka pyssel.
    Men nu är jag helt med på tåget.
    I mina ögon blir er dukning och stil lite som en blandning av vintage och modern "svensk" stil med mycket vitt. Vad ska ni ha för dukar? tror att de kommer bidra mycket av stämningen... Spetsduk eller burlap/väv hade varit perfekt, helvit duk kan nog få allt att se välldigt vitt ut.
    Älskar idén med speglar och silverfat. Drömmer
Svar på tråden Bröllop 2014?