• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • SandraElisabet
    Power of Love skrev 2013-04-08 22:00:34 följande:
    Oj va konstigt men då testar jag att lägga upp dem på ett annat sätt. Funkar det nu?

Nu ser jag och I LIKE!! De lila örhängena samt ringen är precis min smak!! Hade mer än gärna införskaffat en liknande ring själv. Flört
    Är även förtjust i din vigselring (den med flera små stenar), ser lite old fashioned ut. Solig
  • SandraElisabet
    MH2014 skrev 2013-04-09 13:08:33 följande:
    Här kommer bilder på vårt provpyssel...Vad tycker ni?

Är ju inte dessa snittblommor tex som ska va i "vaserna" men tanken är densamma.  

Hur det kommer se ut i mörker (som det ju kommer vara en februarikväll)

De pimpade blockljusen, vad tycks?

Jag är ju lite skraj att det sa se för "hemmagjort" ut Obestämd Så ni måste vara ärliga!! Solig
    Inget ljus kommer ju vara den andre lik, och de kommer inte stå flera ihop i en klunga, utan blandas upp med snittblommor och ljuspåsar. Arrangemangen kommer stå på speglar.
    Vi
     har ju lite vintage/lantligt/glamour tema.     
    Så kul att ni grejar!

Brandrisk är nog inget ni behöver oroa er, jag brukar pynta ljus och under tiden de smälter ner så hamnar stenar och annat "underst" i det smälta stearinet, det sjunker alltså och när ljuset släcks och stearinet stelnar så ligger de kvar där och sjunker sakta med under tiden ljuset brinner upp.

Sedan hade jag övervägt att inte matcha och pyssla för mycket... (säger det med kärlek Flört)

Enligt mig ska man gå all in á la loppisfynd med omaka grejer i en crazy eklektisk dukning med gammalt och nytt, blommor och omaka grejer - eller hålla det enklare. Just nu ser det ut som att ni är på väg mot en något enklare dukning....?

Ska ni ha andra färger än lila, vitt och silver?? Ska ni fixa något med vaserna?

Här är några inspirationsbilder från pinterest....

Enkel dukning men endå genomtänkt (kanske med andra färger...?)

Också enklare men färgerna smälter mer in i varandra vilket enligt mig blir mer romantisk vintage. Hjärta

Även denna dukning är enkel men mer mer blommor och färg i fokus.

Hade jag varit ni med mindre bröllop och unik venue/lokal hade jag kört på udda porslin/glas/bestick - mycket blommor och ljus i massa olika former. Gärna med speglar etc som du pratat om tidigare. Om du kan få in vackra tekoppar och dekorativa käreks romaner/böcker så hade det blivit smashing!

Förlåt för ett aslångt inlägg, men jag blev inspirerad. Solig
  • SandraElisabet
    amerika skrev 2013-04-10 15:21:30 följande:
    Hörrni brudar, jag vill inte låta som en gnällkärring, men personligen blir jag så förvirrad av att det finns två trådar som handlar om bröllop 2014. TS i denna tråd avsåg att den här skulle handla om klänningarna och gärna bildbomba, vilket är superkul, för visst vill man gärna se både klänningarna man blir inspirerad av och de som redan beställts och kommit! 

Men för min egen del skulle det vara väldigt mycket enklare om vi kunde hålla själva snacket i den andra tråden blivande fruar 2014 www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4197369.html så kör vi klänningarna här. 

Risken finns ju annars att man postar samma inlägg i båda trådarna och det bara blir tröttsamt att läsa. Just nu är det ganska många sidor tillbaka i denna tråd som det handlade om klänningar.....

Hoppas ni förstår vad jag är ute efter och att ingen tar illa upp. Detta är bara ett litet försök från lilla mig att få lite ordning i skallen Tungan ute
    Jag har alltid sett på denna tråd som lite av en  öppen inspirationstråd där allt är ok, vilket jag gillar. Hänger inte alls i andra tråden faktiskt. Gillar denna som den är. Drömmer
  • Power of Love
    MH2014 skrev 2013-04-10 16:05:23 följande:
    power of Love - ska välja stenar av glas högre upp på ljusen ifall de smälter in så blir det ingen brandfara!, men oftast så sjunker ju inte blockljus in för efter ett par timmar! Då vi kommer ha våra tända runt 4-5timmar bara så sätter vi inte blinket så högt upp på de riktiga sen. Jag kommer även förtända blockljusen innan dagenB så att de inte ser helt nya ut,,det gillar jag inte :) så jag och din blivande tänker lite lika ;) fast jag fixar det innan i förväg och inte tar tid på det :))
    Misstänkte att du hade koll på det men det är ju sånt som kan glömas bort så det var bäst att fråga hur du hade tänk Glad
    Jag tycker också att de inte ska se helt nya ut men att ta tiden för när de är perfekt känns lite väl ambitiöst, så jag skulle göra som dig. Flört
  • Power of Love
    Plättis skrev 2013-04-10 11:31:34 följande:
    Nej, då måste du ju byta tråd! I alla fall om ni flyttar fram det för långt
    Kan ju såklart inte byta år, jag vill ju inte lämna den här tråden Solig Blir knappast byta dag heller,för ja gillar det datumet vi har valt, men det känns väldigt långt dit just nu 
  • Power of Love
    SandraElisabet skrev 2013-04-10 17:20:32 följande:
    Nu ser jag och I LIKE!! De lila örhängena samt ringen är precis min smak!! Hade mer än gärna införskaffat en liknande ring själv. Flört
    Är även förtjust i din vigselring (den med flera små stenar), ser lite old fashioned ut. Solig
    Ja visst är den fin. Inte visste jag att farfar hade en sån känsla för smycken Solig
    Kul att du gillade vigselringen också. Jag är lite rädd att tappa bort den för den är så smal så den syns knappt om an lägger den på fel ställe. Just nu har jag den tillsammans med de lila smyckena i en liten ask men har tänkt att lägga in den i vårt kassaskåp så jag vet var jag har den
  • WinterWonderland

Wihooo! En kombination av skatteåterbäring och traktamenten har h´gjort att vi bestämt oss att vi flyttar fram kalaset! Nytt datum är satt till 1:a februari!! Såå mkt närmare nu!

• MH2014
    WinterWonderland skrev 2013-04-10 19:45:45 följande:
    Wihooo! En kombination av skatteåterbäring och traktamenten har h´gjort att vi bestämt oss att vi flyttar fram kalaset! Nytt datum är satt till 1:a februari!! Såå mkt närmare nu!
    GRATTIS!!! närmare oss{#emotions_dlg.flower}
  • MH2014
    SandraElisabet skrev 2013-04-10 17:37:38 följande:
    Sedan hade jag övervägt att inte matcha och pyssla för mycket... (säger det med kärlek Flört)

Just nu ser det ut som att ni är på väg mot en något enklare dukning....?

Ska ni ha andra färger än lila, vitt och silver?? Ska ni fixa något med vaserna?
    Också enklare men färgerna smälter mer in i varandra vilket enligt mig blir mer romantisk vintage. Hjärta

Hade jag varit ni med mindre bröllop och unik venue/lokal hade jag kört på udda porslin/glas/bestick - mycket blommor och ljus i massa olika former. Gärna med speglar etc som du pratat om tidigare. Om du kan få in vackra tekoppar och dekorativa käreks romaner/böcker så hade det blivit smashing!

Förlåt för ett aslångt inlägg, men jag blev inspirerad. Solig
    Bad ju om uppriktighet, så ingen blir gladare för det än jag!Flört

Nu ska vi se om jag får med svaren... Då vi inte har nå sittande bjudning så blir det ju inte så mycket dukning,,utan vi kommer ju ha bemannat serveringsbord (låter inge bra med buffebord när det handlar om vårt upplägg, men i stort sett det) Drycken serveras på speglar, snittarna serveras på stora silverfat, silverfat på fot och spegel. Kommer stå lite ljus och små vaser med snittblommor här och där med på borden.
    vi har inget direkt färgtema, men har bestämt att olika nyanser av vitt, ivory, champagne, ljus persiko och (lite) ljusljust rosa är ok. Så vi håller det väldigt, hmm,,färglöst kanske en del tycker men jag älskar det dova!

Vi kommer ju som sagt inte matcha ljusen även om samma material används för att få en röd tråd, men inget kommer likna det andra! Snittblommor lutar åt vita ranunkler och videung, även vit tulpan. De spray målade vaserna kommer vara helvita, tycker det räcker så med vacker blomster i och pimpade ljusen, och ljuspåsarna. Appråpå vaserna, så är det en salig blandning av små gamla vaser, barnmatsburkar, små buteljer osv gemensamt är att de rymmer enstaka snittblommor. Förutom två stora vaser som ska stå framme vid "altaret" och där vi vigs.

Solig

• MH2014
    Power of Love skrev 2013-04-10 18:20:56 följande:
    Jag tycker också att de inte ska se helt nya ut men att ta tiden för när de är perfekt känns lite väl ambitiöst, så jag skulle göra som dig. Flört
Svar på tråden Bröllop 2014?