• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • MH2014

SoStylish - om du läser längre bak i tråden så är vi några som redan har köpt kinaklänningar!! :)

• SoStylish
    MH2014 skrev 2013-04-06 07:09:29 följande:
    SoStylish - om du läser längre bak i tråden så är vi några som redan har köpt kinaklänningar!! :)
    Ahaaa:) Ska läsa ifatt lite där då;D
  • Power of Love

Nu har vi fotograf klar. Min fästman ringde förut till sin bror och frågade och han ville jättegärna fota. Han påpekade att även om han gärna ville är han ingen proffsfotograf men för oss gör det inget. Han har jobbat med att fota hus och lägenheter för försäljning och han gör det ofta mycket bättre än proffsfotograferna, enligt mig. Flört Vi har även sett hur han tar många andra bra bilder så vi tror att han kommer göra ett grymt jobb och dessutom tycka att det är väldigt roligt. Glad 

Förresten så funderade jag på att göra ett sånt där kollage med inspirationsbilder, har för mig att nån tidigare i tråden berättade hur man gör men jag hittar inte det inlägget. Så kan berätta det igen? Glad

• Elena1
    Power of Love skrev 2013-04-05 05:50:12 följande:
    Vi kör på noll. Alltså inget brudfölje. Lite för att spara pengar men mest för det känns så konstigt att välja bland sina vänner. I sig skulle inga av mina vänner ta illa upp att inte bli vald men där är det värre med släktingar. Jag tror nämligen att mina kusiner "förväntar" sig att få vara tärnor. Oavsett vill jag faktiskt inte välja. Min fästman kan inte välja mellan hans kompisar/bror heller. Dessutom tycker jag inte att brudfölje passar in på det bröllpet vi ska ha. Så vi struntar helt enkelt i det.Glad Jag kommer antingen min mor eller en kompis att hålla i brudbuketen när det blir dags för ringarna istället.
    Så tänker vi också, det är så svårt att välja ut någon att det blir enklast att gå själva (och ha någon som kan hålla buketten vid ringbyte, precis som du skrev).
  • CharlieochAlex

Ny här i tråden! Måste säga att jag är imponerad över vad planeriga alla är! Trodde själv att jag var ute i god tid och här har ni suttit i flera månader ;) Good job girls!

Själv är jag nyförlovad sedan några veckor tillbaka och världens lyckligaste. Vi planerar bröllop i augusti 2014 i Rättvik eller Falun, då min m2b är därifrån.  

Här är ringarna som vi tagit på oss just efter att Alex friat på The Ritz i London. De är från schalins och min heter tropic jamaica i vitt guld. Har huvudbry över vilken vigselring man ska välja! Vill ha mycket bling bling så satsar nog på en större diamant i mitten och några små på sidorna. Som den här ungefär: www.hedbergsguld.se/schalins-vigselring-desire-fancy-p-6862.html 

Lycka till med planeringen alla! Postar mer bilder när vi kommit lite längre i vår! 
  • Power of Love

Grattis till förlovningen CharlieochAlex ! {#emotions_dlg.flower}

Gällande figselring rekomenderar jag att du provar dig fram och ser vad som passar och känns bra. Men den du länkade till tror jag kommer passa utmärkt. Glad

• Eksson

Jag är helt såld på dessa pappersblommor..och har nu kommit fram till att det får bli något sånt på den stora dagen. Va inne på broscher ett tag..och sen vanliga blommor..men nu är jag helt förälskad i dessa!

Är det någon annan som funderat på annat än "vanliga" blommor?

• SandraElisabet
    Eksson skrev 2013-04-07 18:16:13 följande:

Jag är helt såld på dessa pappersblommor..och har nu kommit fram till att det får bli något sånt på den stora dagen. Va inne på broscher ett tag..och sen vanliga blommor..men nu är jag helt förälskad i dessa!

Är det någon annan som funderat på annat än "vanliga" blommor?

Precis som du har jag varit inne på broscher och papper som bukett. Men jag tror att det kommer bli riktiga blommor helt enkelt för att det är klassiskt och vackert.
    Jag har börjat utveckla lite gröna fingrar och känner att jag verkligen vill ha vackra blommor i buketten och på borden, det är lite av ett nyfunnet intresse. {#emotions_dlg.flower}
  • MH2014

Eksson - jag va helt inne på brosch eller fusk buketter...nu vet jag faktiskt inte längre,,vet inte ens om jag kommer att ha nån....?... Funderingarna får fortsätta :)

Svar på tråden Bröllop 2014?