• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Larssonmaria86

Varje vecka är det något nytt jag snöar in på när det gäller bröllopet och just nu är det önskelista. Hur gör ni?
    Vi är väldigt traditionella av oss och därför lutar det åt en registrerad önskelista hos typ Cervera, många gäster har sagt också att det är roligare att köpa en sak än att ge pengar. MEN sen kommer ju det problemet att vi har bott ihop i fem år och har ju alla saker man egentligen behöver.. Men samtidigt skulle man ju inte bli ledsen om man fik en KitchenAid, snygga champagneglas och snygga vaser och liknande ;)
    Sen blir ju smekmånaden ganska dyr (cirka 40 000 och det hade ju inte skadat med lite bidrag till den...men det känns så konstigt att önska sig pengar! Hjälp :P

• xanthine
    amerika skrev 2013-03-31 12:18:52 följande:
    Jag ville oxå april men dels tyckte mannen att det verkade för kallt (!) och sen så krockar slutet av april med påsken nästa år. Så det fick blli maj istället :)

Vi bor i Linköping och jag skulle gärna vigas i kyrkan men min blivande är muslim så därför får det bli borgerligt (han har inget att invända men vi vet inte riktigt vad hans familj skulle tycka om en kyrklig vigselcermoni). Så vi får leta efter en ny ek!! Eller så löser vi det på nåt annat sätt, en paviljong utanför festlokalen kanske?

Vårt bröllop blir hyfsat enkelt så därför är inte ett slott aktuellt även om jag tycker det verkar ruskigt flott!! ;) Jag blev nyfiken och googlade på Ängsö, ser ju jättefint ut!! Kyrkan ser riktigt pampig ut oxå, det kommer bli ett riktigt sagobröllop, grattis!!
    Jag är rädd också att det ska vara för kallt i april. Vi blev tillsammans den 10 dec, förlovade oss 10 juli. Så 10 maj fick det bli eftersom det dessutom råkar vara en lördag

Ja varför inte? En paviljong kan man ju göra jättemysig! Har ni hittat festlokal då?

Tack, Ängsö är superfint! Vår prio har varit att kyrkan och lokalen ska ligga nära varandra. Och då fanns det egentligen två alternativ som skulle kunna passa... Ängsö Kyrka kändes rätt på en gång när vi kom dit. Att sen lokalen kommer kosta 3 gånger mer än vad vi budgeterat är något jag försöker bortse från :-P
  • amerika
    xanthine skrev 2013-03-31 13:42:30 följande:
    Jag är rädd också att det ska vara för kallt i april. Vi blev tillsammans den 10 dec, förlovade oss 10 juli. Så 10 maj fick det bli eftersom det dessutom råkar vara en lördag

Ja varför inte? En paviljong kan man ju göra jättemysig! Har ni hittat festlokal då?

Tack, Ängsö är superfint! Vår prio har varit att kyrkan och lokalen ska ligga nära varandra. Och då fanns det egentligen två alternativ som skulle kunna passa... Ängsö Kyrka kändes rätt på en gång när vi kom dit. Att sen lokalen kommer kosta 3 gånger mer än vad vi budgeterat är något jag försöker bortse från :-P
    Hihihi va kul att lyckas få med 10:e även i bröllopsdatumet!! Nä, det funkade inte för oss. Vi var mest praktiska: för kallt i början av april, sedan är det påsk i slutet och så valde vi mellan 3 och 10 maj innan alla studenter, examensfester, skolavslutningar, konfirmationer, sommarfester, avslutningspickninckar kommer igång plus att vi har en hel drös släktingar som fyller år i slutet av maj!

Vi har hittat festlokal, den ligger i det lilla samhället där vi bor strax utanför Linköping och är billig att hyra. Som sagt, vi ska det ganska enkelt så den lokalen blir jättebra för oss!! Kanske kan sätta upp pavlijongen på fotbollsplanen bredvid Flört hahaha

Jag tror att man ångrar sig om man är snål och väljer nåt billigare bara för att det är billigt. Gå på magkänslan. Då brukar det bli bäst.
  • xMariax
    Larssonmaria86 skrev 2013-03-31 12:44:46 följande:
    Varje vecka är det något nytt jag snöar in på när det gäller bröllopet och just nu är det önskelista. Hur gör ni?
    Vi är väldigt traditionella av oss och därför lutar det åt en registrerad önskelista hos typ Cervera, många gäster har sagt också att det är roligare att köpa en sak än att ge pengar. MEN sen kommer ju det problemet att vi har bott ihop i fem år och har ju alla saker man egentligen behöver.. Men samtidigt skulle man ju inte bli ledsen om man fik en KitchenAid, snygga champagneglas och snygga vaser och liknande ;)
    Sen blir ju smekmånaden ganska dyr (cirka 40 000 och det hade ju inte skadat med lite bidrag till den...men det känns så konstigt att önska sig pengar! Hjälp :P
    Vi kommer antagligen skriva i inbjudan att vi inte önskar oss något, men om de känner att de vill ge oss något såär ett bidrag till bröllopsresan väldigt uppskattat. Vi har, precis som ni, redan allt som man behöver och har egentligen inte plats för mer småsaker samt att vi inte kommer att kunna åka på smekmånad på länge om vi inte får lite bidrag..
  • xanthine
    amerika skrev 2013-03-31 14:20:37 följande:
    Hihihi va kul att lyckas få med 10:e även i bröllopsdatumet!! Nä, det funkade inte för oss. Vi var mest praktiska: för kallt i början av april, sedan är det påsk i slutet och så valde vi mellan 3 och 10 maj innan alla studenter, examensfester, skolavslutningar, konfirmationer, sommarfester, avslutningspickninckar kommer igång plus att vi har en hel drös släktingar som fyller år i slutet av maj!

Vi har hittat festlokal, den ligger i det lilla samhället där vi bor strax utanför Linköping och är billig att hyra. Som sagt, vi ska det ganska enkelt så den lokalen blir jättebra för oss!! Kanske kan sätta upp pavlijongen på fotbollsplanen bredvid Flört hahaha

Jag tror att man ångrar sig om man är snål och väljer nåt billigare bara för att det är billigt. Gå på magkänslan. Då brukar det bli bäst.
    Ja och det var en slump dessutom... Trodde inte det fanns någon bra lördag som var den 10:e under 2014. Ibland har man flyt

Smidigt! Jag tycker det underlättar så himla mycket när man har vigselplatsen i närheten av festlokalen. Så slipper man stöka med att folk ska ta sig till två olika ställen under dagen.

Jo det var lite det vi gjorde. Det var en smidigare lösning och det ingår ganska mycket i priset som vi inte trodde så det får bli bra. Ska ringa och boka det definitvit imorgon. Vi har bara haft det prellat än så länge. Vore retfullt om någon annan gjorde anspråk på samma datum.... 
  • xanthine

Jag är ute i god tid  Vi gifter oss i maj nästa år men jag har haft en idé sen jag såg ett klipp på YouTube och idag drog jag ner till Panduro och köpte det jag behövde för att testgöra ett kort för att se om det är som jag tänkt mig. Så ha följande i åtanke: Vi har grönt och lila som tema men detta är inte riktigt rätt nyanser. Dessutom kommer det vara ett annat mönster på det mönstrade pappret. Och så kommer det givetvis vara text också  Jag har inte klippt så noga så det är inte helt raka kanter....

Framsidan:

Baksidan:

• Kakbakaren

Här är en bild på en brudkrona i frivoliteter, Tornspira heter den här Glad Jag har själv hållit på med frivoliteter ett tag och tycker den här är jättefin, däremot tror jag inte att jag kommer att ha en sådan själv eftersom det inte riktigt är min stil men kanske den kan inspirera någon Glad

• Kakbakaren

Bilden är förresten ur boken Frivoliteter av Gun Blomqvist och Elwy Persson, och där finns också mönstret ifall någon känner för att testa göra en sådan Skrattande

• SandraElisabet
    xanthine skrev 2013-04-01 18:03:01 följande:
    Jag är ute i god tid  Vi gifter oss i maj nästa år men jag har haft en idé sen jag såg ett klipp på YouTube och idag drog jag ner till Panduro och köpte det jag behövde för att testgöra ett kort för att se om det är som jag tänkt mig. Så ha följande i åtanke: Vi har grönt och lila som tema men detta är inte riktigt rätt nyanser. Dessutom kommer det vara ett annat mönster på det mönstrade pappret. Och så kommer det givetvis vara text också  Jag har inte klippt så noga så det är inte helt raka kanter....

Framsidan:

Baksidan:

Tänkte bara fråga & tycka till:

Nr 1 - är detta ett inbjudningskort? Ser stort ut, som skala A4.

Nr 2 - Om jag får tycka till (och du kan helt bortse från min kommentar om du vill, den är ju högst personlig från mig) så ser det tyvärr extremt hemmagjort ut.... Och då menar jag inte på ett positivt sett. Rynkar på näsan
    Det ser ut som ett billigare A4 papper med lite krimskrams på nedre kanten. Lite som om ett barn gjort dem. Hemskt ledsen, hade jag varit du hade jag tänkt igenom detta en, två eller femtio gånger till. Jag är övertygad om att du skulle kunna göra så mycket vackrare inbjudningar med annan layout/stil som inte är dyra men känns och ser exklusivare ut. Tänk att inbjudan sätter tonen för festen. Flört

Om det är så att korten är mindre än A4, kanske är det snarare A5 (?), Så är det liiiite bättre, men du kan göra dem så mycket bättre i dem färgerna (för jag tycker om grönt och lila, de är ju komplementsfärger trots allt).

Förlåt om jag gör dig ledsen, kände bara att det var min plikt att "varna" dig.
Svar på tråden Bröllop 2014?