• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • MH2014

Själva funderade vi ut igår att vi nog i stort sett har allt till pyssel/dekoration hemma,,,efter att vi införskaffat ljus lim då! Något mer blockljus bara sen så är det bara pillret och pysslet och designen kvar,,har alla stenar/blingbling/spets/pärlor vi behöver tror vi. Förstås inköp av stearinljus och marschaller kvar, men känns som att det kan vi köpa nästa vinter ;)
    färgen till canvastavlan och tumavtrycken fixar vi till hösten.
    så nu är det för mig att öva kalligrafi under våren och sommaren!!

• HubbaBubba
    MH2014 skrev 2013-03-29 18:56:04 följande:
    HubbaBubba - mycket som är klart på din inspiration som ni redan har,,va skönt :)
    men klänningen högst upp till vänster har jag inte sett innan, är det du?? Isåfall har jag missat det inlägget,,jätte fin klänning!!
    Jaa, det är skönt Glad
    Det är inte jag, men det är min klänning, den jag fick för 6000kr på Milagro istället för 19,900kr Skrattande Har tyvärr ingen bild på mig när jag har den på mig, men hittade den där på google när jag sökte på klänningens namn Glad
  • xMariax
    HubbaBubba skrev 2013-03-29 17:39:11 följande:
    Tänkte bara dela med mig av vårt senaste inspirationscollage Glad

Har inte kommit så mkt längre i planeringen. Både vi och våran bröllopskoordinator letar efter en lokal som passar oss, hoppas vi hittar en snart Glad
    Jättefin klänning! Och jag älskar tårtan!
  • MH2014

HubbaBubba - dåså, kände inte alls igen bilden :) Jätte fin och vilket fynd!!
    har precis startat en tråd om när brudbutiker har sin rea,,kanske man kan hjälpa varandra. För vem vill inte gå och kanske fynda ;)

• HubbaBubba
    xMariax skrev 2013-03-30 10:04:40 följande:
    Jättefin klänning! Och jag älskar tårtan!
    Tack, jag också Skrattande
    MH2014 skrev 2013-03-30 10:52:44 följande:
    HubbaBubba - dåså, kände inte alls igen bilden :) Jätte fin och vilket fynd!!
    har precis startat en tråd om när brudbutiker har sin rea,,kanske man kan hjälpa varandra. För vem vill inte gå och kanske fynda ;)
    Eller hur!? Glad
    Den ska jag kolla in. Jättebra idé Glad
  • xanthine
    amerika skrev 2013-03-29 10:04:02 följande:
    Samma datum som oss, kul!!! Glad
    Vi hoppas på den skira grönskan och hygglig värme vid den tiden!

Har inte heller kommit så långt i den "riktiga" planeringen men sitter med massor med idéer som svämmar över åt alla håll... samlar på inspirationsbilder här och där, funderar på vilka vi ska bjuda, men vårt svåraste är: var ska vigselcermonin hållas???? 
    Vi hade tänkt att ha den under en jättestor och mycket gammal ek, men när jag åkte förbi där härom dagen såg jag att de håller på att gräva runtomkring och det visade sig att det ska byggas bostäder där under 2014 så just nu håller de på att dra vattenledningar och gör vägar för det nya bostadsområdet! Kring vår ek!! Så himla fräckt... Sen vet man ju inte hur det kommer att se ut där i maj 2014...
    Vi hade tänkt april först. Men med tanke på hur vädret är nu så vågar vi inte chansa på april. Risken finns ju att snön ligger kvar i april liksom

Jag har en mapp med bilder också. Men det har börjat klarna en hel del faktiskt. Gästlista har vi gjort, i alla fall en som vi arbetar efter. Men det är ju ett tag kvar tills inbjudningarna ska ut

Det var fräckt! Ni får leta vidare. I vilken stad ska det hållas? Vi har bestämt plats. Vi ska gifta oss i Ängsö Kyrka utanför Västerås och sen kommer partajet hållas i hovsalen på Ängsö Slott. Vi har inte bokat med dom än, men vi har varit där och kollat och det kommer bli där  
  • amerika
    xanthine skrev 2013-03-31 11:59:46 följande:
    Vi hade tänkt april först. Men med tanke på hur vädret är nu så vågar vi inte chansa på april. Risken finns ju att snön ligger kvar i april liksom

Jag har en mapp med bilder också. Men det har börjat klarna en hel del faktiskt. Gästlista har vi gjort, i alla fall en som vi arbetar efter. Men det är ju ett tag kvar tills inbjudningarna ska ut

Det var fräckt! Ni får leta vidare. I vilken stad ska det hållas? Vi har bestämt plats. Vi ska gifta oss i Ängsö Kyrka utanför Västerås och sen kommer partajet hållas i hovsalen på Ängsö Slott. Vi har inte bokat med dom än, men vi har varit där och kollat och det kommer bli där  
    Jag ville oxå april men dels tyckte mannen att det verkade för kallt (!) och sen så krockar slutet av april med påsken nästa år. Så det fick blli maj istället :)

Vi bor i Linköping och jag skulle gärna vigas i kyrkan men min blivande är muslim så därför får det bli borgerligt (han har inget att invända men vi vet inte riktigt vad hans familj skulle tycka om en kyrklig vigselcermoni). Så vi får leta efter en ny ek!! Eller så löser vi det på nåt annat sätt, en paviljong utanför festlokalen kanske?

Vårt bröllop blir hyfsat enkelt så därför är inte ett slott aktuellt även om jag tycker det verkar ruskigt flott!! ;) Jag blev nyfiken och googlade på Ängsö, ser ju jättefint ut!! Kyrkan ser riktigt pampig ut oxå, det kommer bli ett riktigt sagobröllop, grattis!!
Svar på tråden Bröllop 2014?