• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Eksson

en 0:a för lite visst.. 0,01 ct står det visst på min lapp:)

Eksson skrev 2013-03-26 21:46:33 följande:

Förlovningsringen var 2,1 mm hög, så därför gör de vigselringen 2,1mm också. Juvelia.se designar precis som du vill ha dem, så vill du ha högre/lägre/bredare så fixar dem det. Jag var i butiken i Gallerian i Sthlm, supergulliga tjejer som hjälpte mig de gångerna jag var där och prövade,men finn butik på nätet också.

Så just denna, 2.1 mm hög med 18 stenar kommer gå på 9845 ink gravering:-. De har fasta priser på ringarna, och stenarna..så just den ringen jag köpte kostade 2645:- och mina stenar 0,1ct kostar 400 kr st.

Hoppas det va utförligt nog:)

• Asmar
    amerika skrev 2013-03-24 08:34:29 följande:
    Smack! Där satt den! hehehe {#emotions_dlg.djavulsk}Flört
    Roliga ni är men det är väl inte fel att marknadsföra sig, hoppas jag inte stört någon för det är inte meningen. Jag har själv när jag gifte mig haft många samtal med andra medlemmar och fått mycket hjälp via BT:s medlemmar. Och blir så nostalgisk när jag läser er råd och kommentarer till varandra.

Ni behöver absolut inte anlita oss, däremot får ni jätte gärna gå in på vår hemsida och inspireras av det vi lägger upp, det är ju gratis och idag blev vi klara med sidan. Vi har bland annat lagt upp vad färgerna säger om dig och ditt bröllop vilket är kul att läsa tror jag.

Vi har även lagt upp nedräkning för ett brudpar vi ska fixa festen till, det hade varit kul att veta vad ni tycker.

Sen undrar jag fortfarande ifall ett fiktigt bröllop skulle vara intressant för att knyta kontakter, ungefär som en sorts showroom... läs gärna på vår blogg om just showroomet vi hade i Stockholm.
  • Power of Love
    Eksson skrev 2013-03-26 21:46:33 följande:

Förlovningsringen var 2,1 mm hög, så därför gör de vigselringen 2,1mm också. Juvelia.se designar precis som du vill ha dem, så vill du ha högre/lägre/bredare så fixar dem det. Jag var i butiken i Gallerian i Sthlm, supergulliga tjejer som hjälpte mig de gångerna jag var där och prövade,men finn butik på nätet också.

Så just denna, 2.1 mm hög med 18 stenar kommer gå på 9845 ink gravering:-. De har fasta priser på ringarna, och stenarna..så just den ringen jag köpte kostade 2645:- och mina stenar 0,1ct kostar 400 kr st.

Hoppas det va utförligt nog:)

Tack så mycket! Det var riktigt bra information. Bra att veta att de går att få i den höjden man själv vil, min är lite lägre (1,9). Ska passa på att gå in där nästa gång jag är i stockholm. 

Min förlovningsring förövrigt:
    norrsken-skina-0-10-ct.jpg

• Asmar
    HubbaBubba skrev 2013-03-26 17:54:55 följande:
    Länge sedan jag skrev nu igen. Varit mkt med dottern efter hennes operation.

Idag kom min klänning nr 2 som jag ska ha på dansen, och jag älskar den nästan lika mkt som min första klänning Skrattande
    Bifogar 2 bilder. Tänk dock på att den inte är snörad och att jag försöker hålla in den med ema handen, därför ser den lite stor ut.

Har även köpt ett par till skor. Kunde inte låta bli när min storlek kom in igen efter flera månader, samt att dom var på rea. Älskar dom, dom är 100% jag Skrattande

Jätte fin känning och coola skor. Har en vän som gifte sig med kort klänning och hennes skor syntes lik dina och det var så fint på bröllopet. Skulle absolut välja något liknande om jag hade ett bröllop till :)
  • xMariax

Hej brudar!
    Länge sen jag skrev något nu, men jag tittar in lite då och då..
    Jag har en liten fundering och undrar hur ni andra gör..

Tanken var att jag skulle köpa en s.k kina-klänning till bröllopet, men nu har jag bestämt mig för att köpa en i butik istället eftersom att jag känner att jag vill kunna känna och prova och allt.. Men det känns som att det är ovanligt att köpa i butik nu? Det känns som att alla handlar från kina? Är det så och hur gör ni?

• Asmar
    xMariax skrev 2013-03-26 22:11:21 följande:
    Hej brudar!
    Länge sen jag skrev något nu, men jag tittar in lite då och då..
    Jag har en liten fundering och undrar hur ni andra gör..

Tanken var att jag skulle köpa en s.k kina-klänning till bröllopet, men nu har jag bestämt mig för att köpa en i butik istället eftersom att jag känner att jag vill kunna känna och prova och allt.. Men det känns som att det är ovanligt att köpa i butik nu? Det känns som att alla handlar från kina? Är det så och hur gör ni?
    När ja gifte mig köpte jag två klänningar från Kina och båda var stora så jag ville inte sy in de och köpte en tredje i butik istället... Men jag vet många som lyckats få rätt mått när det köpt från kina...
  • Loveit

Power of love: Ja, det är inte lätt det där. Men vi ska avvakta mes husköp just nu i alla fall, tills huspriserna förhoppningsvis gått ned lite i pris. Just nu är priserna skyhöga jämfört med vad det brukar. Har ni alla planerat ganska mycket redan? Vi ska ha ett gammaldags/lantligt tema så vi vill verkligen få in de rätta detaljerna även fast vi inte kommer följa temat slaviskt. Jag hoppas att gästerna kommer försöka klä sig enligt temat, hade varit riktigt häftigt!

• Loveit

xMariax: Här på BT är det nog många som till en början i alla fall, beställt en kina-klänning. Men jag tror att de flesta köper från butik, speciellt när det är rea :) Själv kommer jag chansa och beställa från Kina

• MH2014

Jag har beställt två från Kina,,Inge fel på nån av dem, jätte fina och välsedda. Men modellerna passade inte mig! Jag kommer att köpa i butik (99%) då jag vill få tillgång till måttanpassning som ofta brukar ingå,,så den sitter som den ska :)

Svar på tråden Bröllop 2014?