• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • amerika
    Asmar skrev 2013-03-23 10:21:01 följande:

Oj, detta är en lång tråd, kommer aldrig kunna läsa igenom allt. Dock är jag nyfiken på hur långt ni kommit i era planeringar inför 2014?

Vi funderar på att göra ett fiktivt bröllop, alltså ett upplevelsebaserat där vi kommer bjuda brudpar som ska just ha sitt brölopp 2014.

Meningen är att använda alla sina sinnen, se miljön, höra musiken, smaka maten... ja allt... tillsammans med våra partners. Tycker ni det skulle vara intressant tycker ni?

Välkommen hit!!

Fiktivt bröllop, jag förstår nog inte riktigt vad du menar med det..... Ska ni ha en bröllopsfest men inte gifta er? Förklara mera så jag förstår så kan du få höra mina tankar sen!!
  • Asmar
    SandraElisabet skrev 2013-03-23 12:30:25 följande:
    Hej hej! Ny i tråden? Välkommen!

Ärligt så fattar jag inte vad du menar med ett fiktivt bröllop....? Ska ni bara bjuda brudpar som gifter sig samma år för att ni ska ha en liksom "gemensam bröllopsdag"? Låter konstigt... Flört
    amerika

Välkommen hit!!

Fiktivt bröllop, jag förstår nog inte riktigt vad du menar med det..... Ska ni ha en bröllopsfest men inte gifta er? Förklara mera så jag förstår så kan du få höra mina tankar sen!!
    Hej Sandra och Amerika!

Jag och min vän planerar bröllop för andra par och hjälper med rådgivning och kontakter och förhandlar med leverantörer. Så att vi vill göra ett fiktivt bröllop är för brudparens skull, för att testa på catering firma, konditor, se våra dekorationer och helt enkelt uppleva ett bröllop och isåfall bestämma ifall de vill anlita oss. Ett sätt att hjälpa paren att få testa allt under en kväll under trevliga förhållanden istället för att flänga runt mellan olika leverantörer. Kolla min profil så får ni reda på mer...
  • SandraElisabet
    Asmar skrev 2013-03-23 18:44:49 följande:
    amerika

Välkommen hit!!

Hej Sandra och Amerika!

Jag och min vän planerar bröllop för andra par och hjälper med rådgivning och kontakter och förhandlar med leverantörer. Så att vi vill göra ett fiktivt bröllop är för brudparens skull, för att testa på catering firma, konditor, se våra dekorationer och helt enkelt uppleva ett bröllop och isåfall bestämma ifall de vill anlita oss. Ett sätt att hjälpa paren att få testa allt under en kväll under trevliga förhållanden istället för att flänga runt mellan olika leverantörer. Kolla min profil så får ni reda på mer...
    Så du är ute efter att marknadsföra dig i tråden?
  • amerika
    SandraElisabet skrev 2013-03-23 20:31:43 följande:
    Så du är ute efter att marknadsföra dig i tråden?
    Smack! Där satt den! hehehe {#emotions_dlg.djavulsk}Flört
  • Sandra01

Asmar: Ledsen.... Tror vi i de nhär tråden har rätt bra koll redan och är grymma på att stötta varandra. Men, tack ändå!

• August Moon

Hej, nu var det längesen jag skrev här i tråden! Har haft supermycket att göra senaste veckorna... Igår var jag till posten och hämtade ut klänningen på bilden ovan. Känslorna är blandade... Hade tur som slapp tullen, säljaren hade deklarerat klänningens värde som 25 dollar nämligen Glad Mer positivt: Den satt jättebra! Trodde att den skulle behöva tas in men det rör sig på sin höjd om jättelite, så lite att det knappast ens känns värt. Det är helt rätt modell för mig, framhäver mina bästa drag, och jag kände mig så otroligt vacker när jag stod mitt i denna tylldröm Hjärta Spetsen på axelbanden och hela urringningspartiet ser superbra ut. Blivande maken såg på mig och nästan grät av lycka!

Mindre bra: Klänningen är i sämre skick än utlovat. Att "underkjolen" var missfärgad nämndes av säljaren, men att även fållen längst ner på tyllen skulle vara missfärgad/smutsig var jag inte beredd på. Inte heller att knapparna skulle vara missfärgade, det är klädda metallknappar som rostat genom tyget Gråter Det är två små hål i spetsen på överdelen, vilket jag iofs inte tycker är någon katastrof, men det sänker ändå helhetsintrycket. Dessutom är paljettbroderierna i midjehöjd lite mer omfattande än man såg på bilden, och jag är inte så förtjust i paljetter.

Enklast vore väl att bara glömma den och leta vidare, men jag måste erkänna att jag blev "fast" när jag såg mig själv i spegeln i denna klänning, trots dess skönhetsfel. Min attackplan är följande: Kemtvätt pronto. Det åtgärdar förhoppningsvis smutsen längst ner på tyllen. Annars så är klänningen rätt lång för mig, så det går också att ta bort de två nedersta centimetrarna på kjolen och fålla om. Byta ut knapparna. Ta bort underkjolen och låta en sömmerska göra en ny som följer tyllens form (tyllen blir genomskinlig utan underkjol). Gå in på Etsy och klicka hem ett läckert bälte (sash kallas dom va?) som matchar min stil och klänningen, och döljer paljetterna. 

Det är 1700 kvar i den ursprungliga klänningsbudgeten, jag funderar på om det verkligen räcker? Googlade lite och bara kemtvätt går på ca. 400-800 tydligen. Blivande maken, övergenerös som han är, sa ungefär att det får kosta vad det kosta vill, och om klänningen inte går att rädda så tar vi den till en skräddare som får göra en exakt kopia. Min underbara karl Hjärta Nu vill jag helst inte göra en kopia, tycker att en del av det coola med klänningen är att den är vintage, men det känns ju skönt att veta att det finns en plan B. Ska ta bilder så att ni får se så snart som möjligt, har inte hunnit det än och behöver hjälp av blivande maken med att både fota och komma i och ur klänningen!
  • Maries31

Men vi ska ju också ha coctailparty! Ingen sittande middag bara snittar och mouserande vin, vin och drinkar. Och min sambo vill gifta sig i februari, den 2 februari närmare bestämt då det är precis på dagen ett år efter frieriet. Jag vill dock hellre gifta mig på sommaren då februari innebär en massa jobb med individuella utvecklingsplaner och utvecklingssamtal då jag är lärare. Dessutom är det svindyrt att vara ledig utanför loven då vi måste ta tjänstledigt utan lön och dessutom får avdrag med 1,4 dagar per ledig dag! Och jag vill verkligen inte gå och jobba måndag morgon, vill åka på smekmånad med min älskling :) Lokalen vi sett ut tar maximalt 120 pers och det är i minsta laget då vi nog får ihop 150 pers lätt hur mycket vi än sållar... Men hittar vi inget annat så får vi vara hänsynslösa i gallringen ;)

• Maries31

hmm..... Försökte citera så men gick så där... Var ett svar till dig MH2014. :)

• MH2014

Maries31 - och vi vigs på vår tredjeförlovningsdag :)
    Vi tänkte åka på en mini moon direkt efter,vigs en tisdag, ons-sön, som längst, utan våra barn. Och så planerar vi den stora resan med barnen år 2016. Då det passar bättre i planering för oss. Och vi gärna vill ha med barnen..Vi tycker dock den ena är i minsta laget för att vi skulle åka på en avslappnad weekend i februari. Då den minsta är 1,8år.
    förstår din vånda över ledigheten då om den "kostar". Hur länge skulle ni vilja vara borta? Skulle ni inte kunna göra en variant lik våran då? Ta en liten mini moon och slå på stort till sommaren (om ni nu vill ha februari menar jag)?

Svar på tråden Bröllop 2014?