• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • SandraElisabet

Ja, jag håller med om att det är en löjligt stor post, men jag förstår samtidigt att de måste ta minst 2000kr/h. De jobbar ju inte 9-5 liksom. Men alla vi som brudpar måste ju ta ställning till vad budgeten tillåter... Vi har väll råd, men samtidigt så kan de pengarna alltid läggas på annat, det finns alltid "små hål".

Sandra01 (Du har så vackert förnamn... ;) det låter som en bra plan! Se bara till så du förklarar i detalj hur du tänkt och se till så att ni får till några vackra porträtt också. :) Det finns inget som säger att du inte kommer få en massa vackra foton.

Det jag behövt fundera över är att den enda som jag litar tillräckligt mycket på gällande fotografering är min bror, och när jag pratade med honom så antydde han att det är ganska stor press vid bröllopsfotografering och han ville inte göra oss besvikna och han ville ju dessutom kunna njuta av vigseln/festen. Det var väll när han sa det som jag kände att jag ville ta in en utomstående för att inte lägga det på en vän eller släkting som kanske egentligen inte ville... Så se bara till så att de är införstådda med vad ni som brudpar förväntar er och var lyhörda för om de kanske är lite nervösa eller oroliga.  :)

• Eksson

För oss har det hänt massor bara i helgen!

Vi har satt datum, bokat kyrka och festlokal. Så himla kul! Dock är vi inte ens förlovade än:)

Men när vi berättar för alla (som ska på bröllopet) att vi förlovat oss, ska vi även berätta vilken datum vi ska gifta oss. Så eftersom det är någon månad kvar vill jag inte riktigt skriva så mycket mer..men så himla kul! I nästa vecka ska vi beställa ringarna..så de hinner bli klara tills dess att vi förlovar oss.

Nu är det ju faktiskt på riktigt när saker och ting är bokad.

• Limba

Grattis Eksson!!! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} Va roligt för er!
    Visa gärna bilder på allt när du är redo!  

• a ring on my finger

Usch jag har lite ångest och tycker inte alls att bröllopsplanerandet är kul just nu.

Allt känns bara svindyrt och alla ideér vi kommer på spricker av en eller annan anledning. Så vi är på noll precis som vi var för 2½ månad sedan när min sambo friade.
    Vi hade sagt att lokal skulle vara klart siste februari men vi kommer inte ens vara klara när mars är slut. 

Det är inte lätt att hitta en plats för borgerlig vigsel om man inte iskallt ska räkna med en regnfri dag och det gör man ju knappast i Sverie. Sen ska man hitta en lokal i närheten av vigsel som inte kostar multum eller kräver att man behöver hyra bord, stolar, glas, bestick osv till 75 personer.
    Vårt förstahandsval just nu kommer kosta 6000:- för vigsel och 12 000-15 000:- för festlokal.

Jag har redan beslutat mig för att jag fullständigt struntar i om det är diamant i min ring och kommer förmodligen köra på vit Topas (har hittar en superfin och stilren ring som heter samma som m2b )
    Klänningen kommer jag nog beställa från Kina. Utsmyckning till festlokalen kommer jag att göra själv eftersom det passar till stilen vi kommer ha.
    Till brudbuketten kommer vi att använda oss av hemmaodlade blommor till stor del och fylla ut med hjälp av florist.
    Tårtan har vi en superduktig vän som kommer fixa. Fotograf har vi i vänskapskretsen. Bil kommer vi kunna fixa gratis.
    Men trots detta kommer vi med lokal/lokaler, vigselförättare, mat, dryck, hotell, frisör, kläder, ringar, serveringspersonal osv nog inte komma under 100 000:-.        

Blir sur när det gäller överpriser för att det handlar om bröllop. 

• Larssonmaria86

SandraElisabet: Vi har bestämt att ha en "riktig" fotograf då man lägger ner så otroligt mycket pengar på en dag och det enda man egentligen har kvar efteråt är ju ringarna och bilderna :) Vi hade först bestämt en halvdag och det skulle kosta 8000:- men när vi kom dit och träffade fotograferna (dem är ett par) så blev vi helt förälskade i dem och när man såg alla fina bilder på förberedelser och festen så ändrade vi till en hel dag, det blev 15000:- men vi kommer få fantastiska bilder :D
    Vi får dessutom alla bilder, samt en provfotografering två veckor innan, högupplösta och redigerade på ett USB-minne :)

• Power of Love

Vi har fotografer i min fästmans släkt så vi hoppas att de ställer upp gratisOskyldig Vi har inte frågat ännu då de inte vet att vi ska gifta oss än. Den ena är hans bror som har aldrig fotat bröllop förut men jag tror att han kan göra ett jättebra jobb ändå. Sen har vi min fästmans farbror som tidigare haft egen firma så jag antar att han har erfarenheter från de flesta olika jobb. De kommer båda såklart vara bjudna som gäster så jag tror iaf att en av dem kan tänka sig ta porträttbilder innnan. 

• PoS

Jag hade den där fotograf-ångesten i höstas när vi gjorde budget o hörde oss för överallt. Jösses vilken stor post! Och jag tänkte också sådär a tt bilderna är det man har kvar o förde diskussioner med en fotograf som skulle vara med i 4tim o ta porträttbilder också. Kostnaden skulle bli 13.000 ungefär. Till slut insåg jag att det håller inte för vår del så den idén fick släppa. Nu har jag en kompis som är en duntig hobbyfotograf så jag frågade henne. Vi har sagt till henne att blir det inga bra bilder så blir det så o att det inte finns några förväntningar på henne att fota oss i motljus o komma på proffsfotografposer etc. Vi ör glada om det blir en bild som vi ser hyfsat normala ut på.Man ska vara försiktig när man ber folk man känner om hjälp med såna här "viktiga" saker, så man har samma bild av vad uppdraget går ut på. Så det är knepigt! Jag har en tjejkompis som är duktig sångerska o livnär sig litegrann på det. Så jag funderar på att fråga henne om att sjunga i kyrkan men jag tvekar pga tidigare erfarenheter kring åtaganden som inte fallit väl ut. Å andra sidan är ju sången i kyrkan inte lika stor grej som fotograferingen kanske men ni kanske förstår vad jag menar... onödigt stt ha stressmoment på dagen B.

• PoS

För övrigt är musiken det som upptar mina tankar mest just nu! Vad tusan ska vi ha för utgångsmusik?? Jag blir alldeles matt. Vill inte ha nåt mörkt och murrigt lixom. Men glad orgelmusik, var hittar man det? Psalmer är ju inte så svårt, där tar vi ngt bra som prästen föreslår. Jag vägrar gå in till typ Mendehlson så vi kommer antagligen gå in till pianomusik. Om vi väljer solosång vill jag helst ha en glad sång för annars kommer jag böla ögonen ur mig. Nån annan som funderar på detta med musik?

• MH2014

Vi har lite seriösa fotografer i bekantskapskretsen (som inte kommer bli bjudna på bröllopet, vill inte att våra gäster ska "arbeta") får se vem och hur vi väljer. Vi vill inte ha några direkt porträttfotografier utan ögonblicksfotografier. Och med vårt upplägg så handlar det inte om så många timmar på själva vigseln, väljer vi heldag ja då blir det ju från ca kl 12 och fram...

• MH2014

Musik har vi inte bestämt än,,om det blir akustiskt band eller spotify....tar vi tag i efter sommaren.

Svar på tråden Bröllop 2014?