• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Eksson
    MH2014 skrev 2013-03-10 19:52:26 följande:
    Men jag är en stor-shoppare så.....

Haha, menar du det?;)

Men det är ju så kul, så man kan ju inte riktigt hejda sig! Jo ångra sig kan man ju alltid göra..men jag tror jag är väldigt säker på vad jag vill ha, så har svårt att se att jag ska ångra mig..det skulle bara vara om nåt inte skulle passa.Och klänningsmodellen är också spikad, jag vet liksom vilket stuk det ska vara på min outfit.

Ne jag har inte skrivit in mig där, men maj 2014 blir det. Kommer nog bestämma exakt datum efter nästa helg då vi träffar lokalen vi till 99% ska vara i. Ska bli jättekul!

• MH2014

Trodde jag med, till jag gick och provade i en brudbutik..ojoj så fel jag hade i modellväg på brudklänning,,,och då har jag ända arbetat i detaljhandeln sju år, är utbildad frisör och gått modevisningar t vår år...HAHA. Tänk vad två snabba barn förändrar ;)

• MH2014

Va skoj, hoppas den är som ni önskar :) då kan du skriva in dig i listan snart!!! Och känner du dig så säker så varför inte köpa hem skorna?? OM du skulle ändra dig så är det kanske inga klassiska brudskor, då de inte är vita, så du kan använda dem ända :)

• PoS

Sandra01 skrev 2013-03-08 08:54:26 följande:
    Pos:
    Måste fråga lite.. :) Hur många gäster planerar ni att ha...?
    Hur tänker ni er upplägget på Bygdegården? Tänker då på eventuellt:

Ja, det är ju så skönt (och roligt!) att någon vet precis vad man ska ha! Vi kan spåna fram massor med bra ideér ihop.

Nu ska väl vi inte ha samma årstid förstås så lite skillnad är det ju. Innan vi var och tittade hade vi tänkt ha en varm fördrink utomhus men det är ju inte jättekul att ha den på parkeringen lixom... så då måste ju folk gå ner först, till baksidan, och det är väl iofs helt OK men det kan ju vara massor av snö på gräsmattan eller is i backen. Så jag vet inte riktigt hur vi ska göra men vi lutar åt att servera fördrinken på själva dansbanan på baksidan och dekorera den med facklor och eldkorgar - tror det kan bli hur fint som helst i vintermörkret. Hade vi haft på sommaren hade vi definitivt tänkt som ni, att ha det på baksidan på terrassen eller på själva gräsmattan. Så får alla gå upp igen och gå in framifrån (eftersom det är ytterkläder och skor som eventuellt är blöta/skitiga).

Antagligen kommer vi bli någonstans runt 50-60 gäster. Vi har varit inne på både buffé och serverad mat, vi har väl inte riktigt bestämt oss. När vi var i lokalen kändes det logiskt att ha buffébordet längs med långa väggen mot köket, eller om vi ska ha serverad mat så kan man ha avställningsbord där, och ha framme för kaffedukning lite senare. Vi kommer att ha honnörsbord. Våra familjer är skilda och splittrade så vi kommer ha de närmaste där framme, dvs våra föräldrar och ev min mormor eller tärna/bestman. Vi får se. Vi kommer köra "traditionell" dukning mest troligt, med honnörsbord och tre-fyra tarmar ut och jag tror vi kommer duka längs med själva långväggen där man kommer in. Musik kommer vi låna anläggningen och köra spotify. Det är ju inga problem om man vill ha liveband att plugga in och lira men vi är inte den typen som gillar sånt så vi kommer inte använda det. Vi kommer ha bar till självkostnadspris (och då menar vi inte betalbar-priser som folk nuförtiden kallar självkostnadspris, vilket ju är bisarrt). Vi kommer nog städa bort några bord och rulla in baren i nära anslutning till köket eftersom vi inte kan vara utomhus med den

Väldigt intresserad av HUR du ska skärma av scenen? Känns omöjligt haha.

Just nu är jag inne i en svacka när jag bara tvekar om allt vi har bestämt, tänk om det inte blir bra? Tänk om ingen vill komma? Tänk om alla vill komma? Ska vi bara skita i det och gå til Rådhuset istället? Tänk om vi inte har råd? Tänk om ingen har roligt och går hem kl 21 efter kaffet? osv, osv, osv i alla oändlighet.....

• Eksson
    MH2014 skrev 2013-03-10 20:09:05 följande:
    Trodde jag med, till jag gick och provade i en brudbutik..ojoj så fel jag hade i modellväg på brudklänning,,,och då har jag ända arbetat i detaljhandeln sju år, är utbildad frisör och gått modevisningar t vår år...HAHA. Tänk vad två snabba barn förändrar ;)

Jo det kanske är så..har sagt till mig själv att jag inte ska pröva något förrän efter sommaren..mest för min egen skull, blir nämligen som ett litet barn att jag vill ha det nu, nu, nu :)

Så för att jag ska kunna hålla mig till maj 2014 så ska jag inte pröva klänningar förrän efter semestern. Och då är det ändå 8-9 månader kvar till den stora dagen..så man har ju tid på sig:)

• MH2014

Låter klokt!! Jag ska gå igen i april..längtar så, det va så kul! Första gången jag gick så bad jag om att få prova olika modeller och material, bara för att kunna sålla,,det är mitt toppråd! Man får en super bra överblick om vad som funkar och inte,,provade säkert 12klänningar på en timme som expediten sprang med :)

• PoS
    MH2014 skrev 2013-03-10 20:09:05 följande:

Det är ju så många som skriver sådär! Jag blir alldeles hispig och tänker att jag måste ut och prova i brudbutik och sen bara "nej just det, jag vill ju inte ha maräng" men samtidigt, tänk om jag vill det?? Och så tänker jag ju att jag ska ha en vintageklänning som jag då ska köpa second hand men oh my god - det kan ju bli hur fel som helst... Men just nu är jag ju tveksam och irrationell över de flesta beslut vi tagit haha så det är väl logiskt antar jag.

Josefin och Micke, ser att ni har samma datum som oss! KUL! hur känner du, börjar du få nerver? Har du handlat många saker? Hur går planeringen framåt?

• MH2014

Tycker absolut du ska ut och prova PoS,,,dels för att få den upplevelsen, oavsett hur/vart du köper ifrån tillslut,,men menar HUR många ggr får man tillfälle att vältra sig i brud/festklänningar liksom :) (visst några fler ggr än andra) Sen för att just få känna på, vad vill jag ha, prisskillnader, modeller, känslor,,,ja allt blir ju klarare om man bestämt och vet vad man passar i :)

• MH2014

Jag köpte ju två kinaklänningar innan jag va och provade,,,de va/är jätte fina,,men när jag provat i butik så insåg jag att "fysiken, jag kan ju bli ännu finare!" :)

Svar på tråden Bröllop 2014?