• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • xMariax

Jag var och provade klänningar idag för första gången! Jag har länge gått och kollat in i fönstrena och drömt men aldrig vågat gå in.. Först och främst för att vi inte börjat planera tidigare och dels för min övervikt. Har varit så rädd att det inte skulle finnas något för mig där eller att personalen bara skulle skratta åt mig.. (Detta hände en släkting till mig, hon har typ strl 40-44, men minns inte vilken butik det var).

Men idag tog jag med mig min tärna och gick in och tittade! Butiken var för övrigt Mäster Skoog i Eskilstuna. Direkt när vi kom in så kom det en kvinna ur personalen fram till oss och frågade om vi behövde hjälp med något. Jag förklarade att jag ska gifta mig i maj nästa år och är intresserad av att prova lite olika modeller för att se vad som funkar med min kroppstyp. Hon var glad och trevlig och visade oss in, väl där inne så plockade hon fram klänningarna som fanns i min storlek. Hon var väldigt trevlig och hjälpsam och hjälpte mig med snörning på klänningarna och allt.. Jag är jätteglad!

I hela mitt liv har jag inte ens vågat drömma om att få på mig en fin brudklänning (har strl 54-56, på klänningarna hade jag däremot 52).. Jag har aldrig känt mig så fin som jag gjorde idag och jag längtar efter att hitta min brudklänning och få bära den påmin bröllopsdag.. <3

Jag köpte även första sakerna till bröllopet! Tiara och diadem till mig och min tärna..

Ursäkta det långa inlägget.. Jag var bara så glad och var tvungen att dela med mig..{#emotions_dlg.flower}

• SandraElisabet

Så roligt xMariax!!! Jag blir jätteglad för din skulle!
    Sitter i min fåtölj med filt över axlarna med feber och ont i halsen, behöver lite roligt att läsa. Solig Så tack!

Jag förstår hur du känner med övervikt... Jag är inte mycket överviktig men har väll haft ett lite komplicerat förhållande till mat i många år nu och i höstas började jag gå i KBT för att lära mig hantera vissa grejer. Det har gått bra, har inte gått ner så mycket ännu, men jag går i alla fall inte upp. Jag vill gärna gå ner i vikt, bli starkare etc, och bröllopet har blivit en grym morot för mig. Drog mig också för att gå in och prova klänningar, men gjorde det för någon månad sedan själv här i Göteborg. Fick också bra hjälp!

När det gäller brudklänning i olika storlekar så finns det nog en massa! Det svåra är väll vilka modeller som finns, men de du provat var jättefina på dig! Jag gillade särskilt den andra (till höger). Drömmer

• xMariax
    SandraElisabet skrev 2013-03-06 18:02:57 följande:
    Så roligt xMariax!!! Jag blir jätteglad för din skulle!
    Sitter i min fåtölj med filt över axlarna med feber och ont i halsen, behöver lite roligt att läsa. Solig Så tack!

Jag förstår hur du känner med övervikt... Jag är inte mycket överviktig men har väll haft ett lite komplicerat förhållande till mat i många år nu och i höstas började jag gå i KBT för att lära mig hantera vissa grejer. Det har gått bra, har inte gått ner så mycket ännu, men jag går i alla fall inte upp. Jag vill gärna gå ner i vikt, bli starkare etc, och bröllopet har blivit en grym morot för mig. Drog mig också för att gå in och prova klänningar, men gjorde det för någon månad sedan själv här i Göteborg. Fick också bra hjälp!

När det gäller brudklänning i olika storlekar så finns det nog en massa! Det svåra är väll vilka modeller som finns, men de du provat var jättefina på dig! Jag gillade särskilt den andra (till höger). Drömmer
    Vad kul att jag kunde glädja någon mer!

Det blir lätt så med dagens syn på kvinnokroppen tack vare media.. Det är sjukt om man tänker på det.. Min släkting som jag nämnde tidigare har lite övervikt (tror hon väger 70-75) och blev som sagt utskrattad för några år sen över att hon ens tänkte tanken att kunna hitta något i den butiken (som tur nog har lagt ner nu..)..

Ja det var väldigt fina modeller! Sambon tycker som du att den till höger är finast, men jag är kluven..

Krya på dig förresten!
  • PoS

xMartax, du var ju jättefin i den klänningen! Jag förstår din känsla till fullo då jag varit överviktig i många år. Jag har på ett helt oväntat sätt gått ner mina överflödskilon genom att få barn. Jag ammade o promenerade bort det mesta (hade strl 44-46, är nu 38-40). Jag är fullkomligt livrädd att "trilla" tillbaka till mina gamla dåliga vanor som jag vet att jag haft problem med hela livet, att trösta mig med mat osv. Men oavsett storlek så kommer vi alla vara strålande fina på våra bröllopsdagar! Idag var vi och kollade på lokalen (samma som Sandra01). Jag känner mig nöjd utom med två saker. Dels kostade det väldigt mycket att boka lokalen för att ha den dagen innan o efter vilket jag inte var helt beredd på. Och sen hade vi ju tänkt ha brudskål utomhus med varm dricka men det fanns inte någon riktigt tillfredställande lösning. Men det är ju en minor issue, om man jämför med de fyra tusen som plötsligt blev tillägg i lokalhyran... :-/ Men i övrigt nöjd. Vi måste bara räkna lite på det o se om vi hinner smycka lokalen på en dag eller om vi ska byta lokal till ett färdigt koncept på ett ställe med kuvertpriser etc. Problemet är att det känns inte riktigt som vi. Vi är inte så uppstyrda lixom, vi gillar att hänga med en öl snarare än sippa bubbel. Jag var bara tvungen att skriva av mig.... Är egentligen inte så neggo som jag antagligen låter men jag hade bara inte räknat med det.

• Eksson

Kanske en konstig fråga, men vill iaf höra hur ni andra tänker. Det här med pengar ska ju alltid krångla till saker och ting. Men hur gör ni med alla kostnader? Delar man rakt av på två? Vi hade ju en tanke med det, att vi kvittar allt på två oavsett hur många det är från "min sida" resp hans. Oavsett att tjejens kläder/smink/hårs osv oftast kostar mer.

Men jag känner att det känns lite konstigt. Min del av bröllopet (i form av kläder osv) kommer ju typ kosta dubbel så mycket än min sambos. Jag har två (dyra) ringar. Min klänning kommer kosta mer än hans smoking. Jag ska sminka mig/sätta upp håret. vi betalar min tärnas klänning. Mina blommor osv osv.

Är det fair ändå? För att det enligt tradition ska vara si och så? Och då borde man dela på kostnaden? Kanske alla tänker så, men vill höra om någon annan ens tänkt som jag. Inte för att låta fördomsfull men jag har (tycker jag) en liten annan syn än många andra tjejer på det här med att killen "ska betala". Jag har aldrig riktigt vart bekväm med att bli bjuden på saker och ting hit och dit, vare sig av mina föräldrar/sambo/andra.

Behöver som sagt ventliera mig mest..men har någon tankar om detta får ni jättegärna skriva hur ni tänkt/känner/funderar :)

• Sandra01

Pos: vad roligt att ni varit där! Visst var det bra! Men, min issue är SCENEN! Så fruktansvärt FUL! Och orange-bruna element. hahaha! Men, lokalen har ändå många fördelar, så jag fokuserar på dom :)

Eksson: Jag och min blivande har gemensam ekonomi... Så det har liksom inte kommit på tal. MEN, däremot när vi beslöt oss för att ha gemensam ekonomi så stod vi inför det faktum att han tjänar mycket bättre än mig. Men, han sa som så "jag har ju valt dig och vill leva med dig, vi jobbar lika mycket båda två och det är självklart att du ska använda mina pengar lika mycket som jag använder dina".
    Din m2b har ju valt att gifta sig med dig! Han ser nog inga konstigheter att ditt kostar mer. Så har det ju varit och är alltid på bröllop!

• Mrs Lindahl 2014
    xMariax skrev 2013-03-06 17:40:06 följande:
    Jag var och provade klänningar idag för första gången! Jag har länge gått och kollat in i fönstrena och drömt men aldrig vågat gå in.. Först och främst för att vi inte börjat planera tidigare och dels för min övervikt. Har varit så rädd att det inte skulle finnas något för mig där eller att personalen bara skulle skratta åt mig.. (Detta hände en släkting till mig, hon har typ strl 40-44, men minns inte vilken butik det var).
    Detta va super skönt för mig att läsa och gjorde mig väldigt glad!
    Jag drar mig väldigt mycket för att börja prova klänningar eftersom jag inte vet om det kommer finnas klänningar i min stil i min storlek (44). Jag ska dessutom handla med min mamma och mina två tärnor som alla tre har storlek 34. Jag blev dock mycket lugnare av ditt inlägg, TACK för att du delade med dig!
    Eksson skrev 2013-03-07 08:29:31 följande:

Kanske en konstig fråga, men vill iaf höra hur ni andra tänker. Det här med pengar ska ju alltid krångla till saker och ting. Men hur gör ni med alla kostnader? Delar man rakt av på två? Vi hade ju en tanke med det, att vi kvittar allt på två oavsett hur många det är från "min sida" resp hans. Oavsett att tjejens kläder/smink/hårs osv oftast kostar mer.

Jag kan verkligen relatera till din fråga, jag och min blivande har pratat om detta och han vill att vi delar allt jämt medans jag vill dela allt som vi har tillsammans (mat, dricka, lokal, resa mm) men betalar "sina" grejer själv, typ kläder, smink osv. För mig handlar det mer om att jag inte vill känna att han betalar "mina" saker som är dyrare. Vi har ännu inte bestämt hur vi kommer att göra, vi är båda väldigt envisa Flört
    Men precis som allt annat så ska ni ju göra vad som känns bäst för er, men jag kan absolut relatera till känslan av att vara den som är dyrare i drift och inte vill "belasta" den andre.
  • Kakbakaren

Vi har också mer eller mindre delad ekonomi så därför tror jag nog vi kommer dela lika på allt, fast vi har faktiskt inte diskuterat det något desto mer ännu. Jag känner det lite samma som att bara för att han äter mer så behöver han inte betala mer av maten för det heller för det jämnar säkert ut sig någonstans. Om vi ändå ska leva tillsammans tills döden skiljer oss åt (vilket jag hoppas) så känns det som att om mina kläder kostar mer än hans på bröllopsdagen inte har så stor betydelse i det långa loppet Glad Fast det var mina tankar Glad
  • MH2014

Menar inte att trampa nån på tårna - men jag förstår inte riktigt "mitt och ditt" när man är/planerar giftermål?? Blir man inte en, det vill säga en familj, samma hushåll?? Visst att man kan tjäna olika eller ingenting alls,,men väljer man att leva med varandra kan man väl inte se hur den andra "lider" medan en själv har det gott ställt?? Äh, hur som, vi har gemensam ekonomi och har alltid haft sedan vi valde att bo ihop, bli ett hushåll. Ena gången betalar han andra gången betalar jag...

• Eksson
    Mrs Lindahl 2014 skrev 2013-03-07 13:10:46 följande:
    Detta va super skönt för mig att läsa och gjorde mig väldigt glad!
    Jag drar mig väldigt mycket för att börja prova klänningar eftersom jag inte vet om det kommer finnas klänningar i min stil i min storlek (44). Jag ska dessutom handla med min mamma och mina två tärnor som alla tre har storlek 34. Jag blev dock mycket lugnare av ditt inlägg, TACK för att du delade med dig!

Jag kan verkligen relatera till din fråga, jag och min blivande har pratat om detta och han vill att vi delar allt jämt medans jag vill dela allt som vi har tillsammans (mat, dricka, lokal, resa mm) men betalar "sina" grejer själv, typ kläder, smink osv. För mig handlar det mer om att jag inte vill känna att han betalar "mina" saker som är dyrare. Vi har ännu inte bestämt hur vi kommer att göra, vi är båda väldigt envisa Flört
    Men precis som allt annat så ska ni ju göra vad som känns bäst för er, men jag kan absolut relatera till känslan av att vara den som är dyrare i drift och inte vill "belasta" den andre.

Va skönt att man inte är ensam! Trodde fram tills nu att man var dum i huvudet eftersom alla verkar tycka att man är det :) Ne det var kanske lite hårt..men tog upp detta i en annan tråd också..där det kändes som att folk nästa blev arga för att man ens tänker tanken på att vilja betala vissa bitar själv.

Svar på tråden Bröllop 2014?