• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Larssonmaria86

Woho! Då var fotograf bokad och både jag och min m2b känner oss supernöjda!! Kändes direkt som vi känt fotografen i flera år och det bästa är att dem är två st så det blir en massa bilder ur olika vinklar :D

• Power of Love

Larssonmaria86: Härligt att det är klart! Glad Vi kommer troligen be min fästmans bror som är en riktigt duktigt amatör fotograf samt deras farbror som är en gammal proffsfotograf. Vi håller tummarna på att de är villiga att ställa upp. 

SandraElisabet: oj vilken fin klänning!  

• MH2014

SandraElisabet - Tusen Tack snälla människa :) etsy is the shit!!! Vad sökte du på?? DET enda negativa, finns så många olika sett att söka.......

• SandraElisabet
    MH2014 skrev 2013-03-02 15:34:11 följande:
    SandraElisabet - Tusen Tack snälla människa :) etsy is the shit!!! Vad sökte du på?? DET enda negativa, finns så många olika sett att söka.......
    Jag brukar bara gå in under "wedding" och sedan "handmade gowns" - Det blir till att bläddra.... Men på så sätt får man med många! :)
  • Power of Love

Har roat mig nu under kvällen med att titta på klänningar på Etsy. Jag har tidigare bara kollat runt i men idag hittade jag en klännng som jag tror blir perfekt till ett av de bröllop jag är bjuden på i sommar. Till bra pris också. Men eftersom jag inte köpt nåt från etsy innan undrar jag om ni vet om man kan se omdömen någonstans (som man kan göra på ebay och tradera)? Säljaren som jag hittat skriver att de bara accepterar paypal, betyder det att jag i så fall måste skaffa ett paypal konto?

Kanske finns det nån speciell tråd om etsy men skadar ju inte att fråga iaf nån av er här vet Solig 

• Power of Love

Letar man lite så hittar man svaren Solig Har nu hittat var jag kan se feedbacken. Säljaren i fråga över 500 positiva, 10 neutrala och 2 negativa. Känns som ett bra betyg. Ska nog fixa ett paypal-konto imorgon och beställa klänningen Glad

• SandraElisabet

Skulle precis tipsa om feedbacken. Glad Du behöver ett etsy konto och ett paypal konto för att köpa.
    Paypal har fungerat jättesmidigt för mig!
    Det kan vara bra att gå in och läsa några kommentarer på säljarens feedback, en del skriver hjälpsamma kommentarer.

• Power of Love

Etsykonto har jag redan, skaffade det för att hålla reda på mina favoriter Solig

Har suttit och läst på kommentarerna och det känns bra så jag tror jag ska våga mig på en beställning.

Har även hittat några brudklänningar av en annan säljare som jag blev förtjust i (tre olika) men den säljaren hade bara två omdömen än så länge. Känns lite vågat att köpa då. De var i sig båda mycket positiva. Men jag hade ändå inte tänkt att beställa nu så jag får avvakta och jag får hålla koll på hur framtida omdömen blir. Här är de tre iaf:
    Minimalist Design Light Chiffon Wedding Dress in Sheath Style, Features Deep V-Cut neckline and Flower Decoration on the Shoulder

Deep V-Cut Back Vintage Style Lace Wedding Dress Features Illusion Neckline and Satin Sash
    High Neckline Open V-Back Lace Wedding Dress in Slim A-Line Style, Comes with Satin Sash - Lace Wedding Dresses

De två senare har jag sett hos andra försäljare men jag upplever att de använder samma bilder, alltså inte tar egna bilder. Jag uppfattar det som att denna säljare har tagit egna bilder (det står att hennes man tar bilderna) vilket jag upplever som mer seriöst. Gillade också att det var mer detaljbilder på hennes sida än på många andras sidor. Jag har iaf favoritat dessa tre så får jag se hur jag gör i höst, när det blir dags att beställa. 

• Sandra01

WOW vilka fina!!!
    någon som vet om man kan be dom designa om en klänning liiiite?
    Eller bör man sikta in sig på en annan klänning istället?

Erfarenhet någon?

Svar på tråden Bröllop 2014?