• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • MH2014

Men guuHubbaBubba är det inte precis samma schablon som på era save the date kort?? :)

• Mrs Lindahl 2014

Sådär, nu har vi beställt ännu mer från Etsy Skrattande
    Jag och min blivande vill gärna fråga våra tilltänkta tärnor, best men, toastmaster & toastmadame på ett lite kul sätt och samtidigt ge dem en liten present som tack för att de vill ställa upp (vilket vi antar att de gör, haha!)

Så det blev linnen till mina tärnor (vet att jag har visat bilden innan)
    3 Shirt Bridal Party Set  with Wedding Date

Små pluntor till mannens best men:
    2 Flasks, Groomsmen Flasks, Personalized Groomsmen Gifts, Engraved Stainless Steel Flasks, Best Man Gift, 2 Flasks
    Och nyckelringar/kapsylöppnare till vår toastmaster och toastmadame, med
    "Toastmaster" och datumet på. Vi tyckte det var lite symboliskt och kul eftersom att de blir ansvariga för att "öppna festen":
    Handstamped Stainless Steel Bottle Opener Keychain

Så nu är det bara till att hålla tummarna att allt går bra, att de kommer snart och att alla 6 säger JA!

• SandraElisabet
    August Moon skrev 2013-03-04 22:53:05 följande:
    Har hängt i "Blivande fruar 2014" ett tag, men nu har jag äntligen något att visa upp i den här tråden! Var hemma med förkylning idag och passade på att surfa efter klänningar för typ tusende gången. Jag har haft jättesvårt att hitta något eftersom jag har haft så speciella krav, nämligen: 1. Kort fram och hellång bak, som i Guns n' Roses November Rain-video. 2. Ej axelbandslöst. 3. Tyllkjol med lite vidd. 4. Inget jättelångt släp. 5. Inte för mycket pärlor, paljetter, blommor och sånt, men gärna lite spets. 6. Inte en spänn över 4000. Hårda bud, med andra ord. När Etsy då presenterade mig med den här perfekta kreationen, kunde jag inte annat än att slå till:

Det är en 50-talsklänning från Saks Fifth Avenue som dom har tagit bort ärmarna på. Jag tänker ta bort "underkjolen" för att få high-low-looken, och så måste den tas in lite. Men för det facila priset 2373 kr inkl frakt så finns det gott om plats i budgeten för lite sömnad! Tull får man väl också räkna med då den skickas från USA. Hoppas, hoppas, hoppas nu bara att den tar sig oskadd hem till mig och är lika fin live! Klart att det är lite vansinnigt att köpa klänning med 17 månader kvar, men det finns inte en chans att jag hittar något finare som uppfyller alla mina krav. Är kär Hjärta
    Jag tror verkligen att klänning kan bli ascool och personlig vilket alltid är roligt.

Kul att höra från dig Limba! Solig

Imorgon ska vi gå på visning av festlokal/vigselplats... Är pirrig då jag har höga förhoppningar och förväntningar! Håll tummarna för oss.... Vi har redan prellat 2/8-14. Drömmer

Något som man INTE får glömma att fråga dem??
  • August Moon

Limba och SandraElisabeth: Tack så mycket! Jag vet inte exakt när den beräknas levereras, men jag fick en uppskattning på när den skulle skickas, nämligen imorgon. Sen kan det ju ta ett tag från USA, ett par veckor räknar jag med. Hoppas för vår budgets skull att den smiter igenom tullen, en del säljare märker ju som "gift" och man kan därmed slippa betala.

• HubbaBubba
    MH2014 skrev 2013-03-05 14:53:21 följande:
    Men guuHubbaBubba är det inte precis samma schablon som på era save the date kort?? :)
    Joo Skrattande Och dom var på rea, så vi var ju tvungna att beställa dom Glad
  • MH2014

SandraElisabet - vad ni får och inte får göra? Både gällande mat, dekoration och dyl... Om ni blir sjuka eller nå oförväntat händer (förbjude!) vad händer då? Städning Litejag kom på :)

• MH2014

August Moon - :) jag har sedan videon kom drömt om att få gifta mig i en "november rain" klänning :) blir inte så nu men det va min dröm som ung tonåring. Visa bild sen!

• MH2014

Just ja, glömt och sagt tror jag att jag sålt min korta klänning till en annan blivande brud :) Har den långa kvar som jag oxå vill bli av med.... Så jag ska ge mig ut på provning igen nu snart här,,längtar!!!! Har en mapp med plock ur vad jag vet en brudbutik i stan har för leverantörer, får vi se om de finns inne. Behöver få lite mer kött på benen av vad jag passar i för modeller, och vad jag känner att jag vill ha! Sedan får vi se om jag hittar nånting ett bra pris eller om jag vågar mig på en Kina/etsy beställning igen...........

• August Moon

HubbaBubba: Men sådan tur med rea och allt! Som andra också påpekat, så matchar de ju save the date-korten perfekt Glad

MH2014: Jag hade klart för mig att det skulle vara en sån klänning innan jag ens träffade min blivande make, det var väl nånstans i tonåren idén kom för mig med, då jag på fullt allvar trodde att jag skulle gifta mig med killen jag var ihop med då. Tröttnade på killen men inte för ett ögonblick på klänningsidén! Jag har en väldigt rockig stil till vardags och har "alltid" haft, så jag behöver något som sticker ut i prinsessdrömmen. Den är liksom väldigt light för att vara jag, många av gästerna kommer att bli förvånade över att jag inte har valt en svart klänning, eller i alla fall mörklila Tungan ute Men jag gillar "traditions with a twist" och tar hellre en typisk tyllig fluffbrudklänning och gör den till min. Den kommer att matchas med högklackade vita snörkängor och vit (fejk)skinnjacka.

Svar på tråden Bröllop 2014?