• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • MH2014

Kommer jag igen om det här med pengar :). Inte för att vara vrång, men är det bara jag som tycker det är minst intressant här på BT om vad andra lägger sina pengar på?? Som mrs Lindahl 2014 skrev , ekonominin beskriver ju inte kärleken!?! Sen kan jag säga att jag tycker det är intressant när vissa par får ihop sitt bröllop med bara några tusenlappar, då är ekonomin intressant. Men vad folk väljer att lägga sina pengar på nja,,men här på BT blir det mycket ris om man nämner vissa saker,,men bara ros om klänningar ex, som kan se ut som stryk! (Ursäkta ordvalet). I början när jag gick med i detta forum så var jag förstummad över hur vissa betedde sig hör inne,,tillslut sa jag vad jag tyckte i en tråd-ojoj, här kom en "försking" som sa ifrån, det fick jag äta upp :) men men,,,jag är som så att gillar jag nå så berömmer jag, gillar jag inte så låtsas jag inte utan kan tvärtom råda med tips (rätt eller fel vad vet jag) Tycker inte det finns nå rätt eller fel när det gäller sitt eget bröllop så länge man tänker på helheten och syftet varför man vigs,,sen finns det nog alltid nångång när man kan höja ett ögonbryn,,men men vi alla är olika och har olika bekantskapskretser osv...och tur är väl det, vad skulle vi göra här annars :). Ta inte det här inlägget som att jag tror mitt synsätt är det rätta för det tycker jag inte. Jag älskar att utbyta tankar med människor,,man lär sig alltid nåt :). Det sköna tycker jag är att vi har så god stämning här inne hos oss, i våra två trådar..och det tror jag beror på att vi är så aktiva. Vi sprutar idéer och tankar hejvilt!! :)

• MH2014

Ska specificera mig, självklart är ekonomin viktig!! Men om jag lägger 100 000:- på mat eller 5 000:- spelar det nån roll?? Ja, för att förstå helheten på dagen men det säger ju inte så mycket om min kärlek till min blivande eller om jag tjänar 150 000:- eller 600 000:- kr/år...

• MH2014

Och självklart tycker jag inte det är ointressant att det diskuteras pengar i vår tråd,,det är ju den stora posten. Ville bara förtydliga det :)

• Mrs Lindahl 2014

Jag byter ämne lite! Hittade en bild idag med vad jag tycker är en så sjukt cool idé, frågan är bara var man kan hitta detta i Sverige?

Chocolate Wedding Menu 

Alltså en bröllopsmeny i choklad!!!!
    Det hade varit väldigt "vi" att ha nått sånt, frågan är om det är lösbart, vad säger ni?

• Sandra01

Pos:
    Måste fråga lite.. :) Hur många gäster planerar ni att ha...?
    Hur tänker ni er upplägget på Bygdegården? Tänker då på eventuellt:
    fördrink
    buffé
    servering
    musik
    bar
    Hur ställer ni borden????

Vi tänker oss att folk får komma in på baksidan. Vi har EN person som är rullstolsburen, hon går in på framsidan...
    Vi tänker oss tre serveringspersonal som ordnar med bubbel när alla kommer.
    sen kör vi buffé...
    Ingen aning om dukningen. Gillar inte hunörsbord (eller vad det heter). Detta på grund av att min familj inte är komplett och vi är inte så tighta, så därför ser jag ingen anledning varför dom ska sitta närmast mig. När jag egentglien är närmare mina tärnor.. exempelvis.

Min tanke är att skärma av lokalen lite.. så att man inte ska se SCENEN (då med stora bokstäver :)) under middagen.. och sen efter middagen så kan man nyttja SCENEN med kanske en dj....

Hon som visade lokalen sa att när dom har middagar så brukar dom ha buffe bordet i mitten och sen borden utplacerade runt om. Så när middagen var över så tog man bort bufféborden och vips hade man dansgolvet i mitten. SMART!

Så, hur har ni tänkt???

• MH2014
    Mrs Lindahl 2014 skrev 2013-03-08 08:37:25 följande:
    Jag byter ämne lite! Hittade en bild idag med vad jag tycker är en så sjukt cool idé, frågan är bara var man kan hitta detta i Sverige?

Chocolate Wedding Menu

Det hade varit väldigt "vi" att ha nått sånt, frågan är om det är lösbart, vad säger ni?

Häftig!!

Hör med en lokal choklad tillverkare om det finns? Eller googla chokladerier och hör med dem?

Verkligen en mumsig ide´ :)

• MH2014
    Sandra01 skrev 2013-03-08 08:54:26 följande:
    Pos:
    Måste fråga lite.. :) Hur många gäster planerar ni att ha...?
    Hur tänker ni er upplägget på Bygdegården? Tänker då på eventuellt:
    fördrink
    buffé
    servering
    musik
    bar
    Hur ställer ni borden????
    Har ingen av er bilder så man kan få se? :)
  • Power of Love
    Mrs Lindahl 2014 skrev 2013-03-08 08:37:25 följande:

Chocolate Wedding Menu 

Häftig idé! Det kanske är lite svårt med en hel meny. Tänkte först föreslå att det kanske skulle vara lättare att bara göra namnskltar men kom på att det kanske är dumt för det behövs ju jättemånga mallar till det istället för en, så det kanske inte var så smartTungan ute 

Du får googla runt och leta. Säg till om du hittar nån som har det.
Svar på tråden Bröllop 2014?