• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • SandraElisabet

Tack för bra svar om fotograf! Vi ska klura lite mer under helgen. Har åkt på vinterkräksjukan!!! Skrikandes
    Känner mig as-sexig! Får bli blåbärssoppa och dålig tv...

• Power of Love

Gällande musik så ska min kompis troligen sjunga under vigseln. Hon har själv erbjudit sig. Hon är musikalartist i Tyskland så jag är lite orolig att hon inte kan komma pga jobb. Jag vet ju att hon kommer göra allt för att kunna komma men jag vill ju inte att hon skippar ett jobb pga mitt bröllop. Vi funderar ändå på att be min fästmanns halvsyster också sjunga under vigsel. Hon är grymt duktig trots att hon är så ung. Men vi vet inte riktigt ännu. 

Vi har en låt som är helt bestämd och det är "ack värmeland". Dock är frågan om den ska sjungas solo eller som allsång. Vi är lite oense där. Sedan funderar vi på "coming home" med Marit Larsen som solosång. 
    Som ingångsmusik tänkte vi oss "marry me" med train annars blir den som solosång. Den bara måste vara med Solig
    Jag vet inte riktigt hur vi ska ha vigseln så jag vet inte om vi ska ha en utgångslåt eller inte. Jag funderar på om vi har det att faktiskt ha samma som ingångslåten.  

Men jag har kommit på ett problem! Eftersom vi inte gifter oss i kyrkan finns ju ingen kantorist. Det finns en orgel i salen men jag gillar inte orgelmusik. Piano fanns i festsalen men inte där vi ska vigas. Kanske kan vi köra med gitarr istället? Men vem ska spela i så fall? Lite att klura på. 

• MH2014

Det vi klurar mest på nu är vart vår mini moon ska gå?? I mitten av februari, ons-sön (som längst), inte för lång restid därav...några förslag? :)

• Mrs Lindahl 2014

LarssonMaria86 får man fråga vad era fotografer heter? Vi håller på att kolla runt lite på det nu också nämligen!

• Larssonmaria86

MrsLindahl2014: Dem heter fotograf Green i Trelleborg. Jättefina foto har dem och det kändes precis som att man känt dem hela sitt liv, väldigt lättsamma men proffsiga :)

• Maries31

Hoppar in här :) Har kikat in i tråden lite då och då sen min sambo friade den 2/2. Gud vad långt alla har kommit! Får lite ångest... Vi la planerna på is ett tag pga att vi blev gravida, en graviditet som tyvärr slutade i missfall så nu ska vi läka och sen försöka komma i gång med planerna igen. Har ett förslag på lokal, två alternativa datum (28/6 el 5/7) och en plan för hur vi vill att dagen ska se ut. Dock har vi ju inte bokat något så vi får väl se om vi kan få tag i lokal nu.... Just lokalfrågan kan få mig att tappa lusten ibland... Önskar att vi bara kunde boka den perfekta lokalen så man kunde släppa den biten!

• MH2014

Välkommen!
    beklagar förlusten, vet hur det känns, men oxå att man tar igenom sig det efter sörjandet!
    hur och vart är er drömlokal? Kolla bokning redan nu så kan ni släppa den biten. Vad det jag med tyckte va jobbigast, hittills. Kändes som att hela upplägget blir lite efter platsen :)

• Maries31

Tack MH2014! Ja, det är hemskt jobbigt men livet måste ju gå vidare och vi har så mycket i livet att vara tacksamma för, varandra och mina två pojkar så det är bara att låta sörjandes ta sin tid... och läkandet. Vi har ställt in oss på att viga oss och ha festen ombord på Borgila som ligger vid Södermälarstrand i Sthlm. Ska se till at kontakta dem snart. Problemet är att det egentligen är lite för litet så det blir att stryka från vänlistan eller hitta en större lokal. Gah... att det ska vara så svårt att hitta det där perfekta stället! Eller egentligen inte men vi har inte riktigt råd att flyga ner 150 pers till Italien ;) Vart gifter ni er?

• MH2014

Haha, nej det hade man ju gärna gjort annars. Semester och bröllop iett liksom!
    Vi gifter oss i Västerås i februari,,så hoppas på ett gnistrande och kallt vinterväder! Som i år, men det vet man ju aldrig då förra vintern va urkass, men hoppet finns! Vi har ett litet mindre med ca 35-40gäster, en mingelvigsel med cocktail/vintage tema mitt-i-veckan.
    Hur är er tanke? Vet inget om den platsen ni valt!? Hur många får plats och hur många önskar ni? Vi sållade friskt i vår bekantskapskrets, men är nöjda nu med besluten om vem/vilja som ska få vara med på vår dag...men lite svårt är det, då man inte vill trampa nån på tårna. Men vi kommer prata med vissa som säkert tycker de har en given plats, prata med dem när inbjudningarna går ut och förklara varför de inte kommer vara närvarande fysiskt på vår dag.. Finns flera olika anledningar till att vi valt som vi gjort :)

Svar på tråden Bröllop 2014?