• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Limba

Hörrni, det här med pinterest.. är det nåt ni pysslar med? Tycker det är rätt rörigt, men har gjort en liten sida nu iaf, rätt kul när man fått kläm på det. 

• SandraElisabet

Haha!! Jag älskar pinterest!! :) Jättekul och bra inspiration. Ja, vi är jättenöjda med lokalen. Ska boka och skriva kontrakt framöver. Känns jättepirrigt. Men nu börjar c-uppsatsen ta upp mer och mer tid så allt planerande kommer lugna ner sig ett tag nu.

• SandraElisabet

Mh2014 - Åh så fint!!! Min pappa byggde ett dockskåp till mig när jag var liten och jag älskade älskade älskade det!!

• Power of Love
    Limba skrev 2013-03-12 12:25:58 följande:
    MH2014,
    Här är det vindstilla, tar allt i sommar om hur vi ska göra. Planerar mest för stugan nu, hur trädgården ska se ut och vad vi behöver göra med huset Solig 
    meeen smågalen som man är av bröllopsfebern så har jag ju såklart kollat på massor av ställen Skrattande *drömmer mest* Örebro är iaf ett alternativ och egentligen det enda nu faktiskt!
    Hur gick det med dockhuset??
    Vi håller också på att planerar mest för stugan. Längtar så tills vinter släpper sitt grep så vi kan åka ut och börja fixa. Solig

Örebro är fint så jag förstår att det lutar mot det. Flört Är det nån speciell lokal ni funderar på eller varför är Örebro enda alternativet just nu? 

• Power of Love

MH2014: Sånt dockskåp hade jag när jag var liten. Solig Det blev riktigt fint när du gjort om det! Hoppas att hon blir glad.

• MH2014

Men Tack tjejer!! :). Hon fyller 3år till helgen. Det är mitt gamla dockskåp från mittersta 80-talet som jag renoverat lite. Kan ju inte säga att det va jätte helt då jag älskade att leka med det väldigt länge!! Gillar hon att leka lika mycket som jag så kommer hon nog få ett eget senare,,när både hon och lillebror blivit lite äldre :)

• MH2014

Limba - första gången jag provade va ju mamma med,,jag frågade henne hur involverad hon ville vara i bröllopet då vi aldrig pratat om det tidigare, hon har aldrig varit gift själv.. Och hon vill hjälpa till så mycket vi vill och hon klarar av. Så hon vill nog vara med om hon kan de kommande gångerna oxå :). Jag har gjort så att jag inte har involverat våra närmsta vänner i planerna än,,vi suger lite på karamellen själva först.. Är faktiskt jag och mannen som bara vet det stora hela.. Mamma vet att vi vill åka på mini moon utan barnen ett par dagar direkt efter, vi ska även berätta det för mannens pappa, så mormorn och farfarn kanske kan hjälpas åt att ha barn båda två under dessa dagar.. Har involverat min "nyaste" närmaste vän i planerna, måste ju ha någon att bolla med ;) och vi är helt olika i stil och dyl vilket jag ser som en positiv grej, då jag får hennes "vanliga" öga på saker och ting. Hon har lärt sig under dessa två och halv åren att vi är lite crazy och gillar lite annorlunda :D. Så henne har jag med bjudit med på en provning sedan när jag slagit fast i modeller jag passar i... Nästa gång, om jag går till samma butik så blir det mer provning av jungfrumodell och festklänningar som går att få i vitt.. I butik nr2 är utbudet lite mindre men där startar jag om och de får plocka fram vad de tycker passar..... Så lite av vad/hur jag tänker :)

• SandraElisabet

Nu va det längesedan gänget!! Any news?

Jag håller på och funderar på fotograf... har fått ett erbjudande på 8 h med tillgång till alla foton - 16 000sek!
    Tycker inte att det är extremt dyrt, men det är fortfaramde 16 000 kronor!! Hur gör ni med fotograf?

• Sandra01

Jag vet inte om vi gör heeeelt fel!! Alla säger att man ska kosta på med fotograf, men jag tycker det är LÖJLIGT DYRT!! Även om man bara tar in en som fotar i nån timme: 6000:-!!!!

Nej, vi gör så att vi har 3 nära vänner som är alltid tar fina bilder och har bra kameror... Vi kommer prata med dom och hoppas på att dom ställer upp på att fota... En av dom är kille och är tänkt att vara med som bestman (min kille kommer ha flera), han kan säkert fota när grabbarna gör sig i ordning.
    En är tjej och henne hoppas jag få med när jag och tärnorna gör oss i ordning...

Sen är det en släkting som också är duktig och har bra kamera. Så vi hoppas att även han kan fotografera..

Då har vi tre personer som fotograferar. Alltså, då måste vi ju få i några bilder som vi gillar!!!!?
    Fotografen som tog 6000:- för en timme skulle skicka en cd-skiva med 30 bilder..

Så, på tre amatörfotografer så borde vi väl få in 30 bra bilder... så tänker vi :)

• Sandra01

Vill tillägga... Alla tre kommer vara med på vigsel, middag och fest. Vi ger dom helt fria händer att snurra runt och fota allt dom vill...
    Det MÅSTE bli bra! :)

Svar på tråden Bröllop 2014?