• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Asmar
    Limba skrev 2013-01-08 23:15:14 följande:
    Ingen som vill visa sina tankar?

Nehepp. Då fortsätter jag iaf

Kollar på ringar, satt 20-30.000 för dom.
    *sjukt mkt pengar, men som älskling sa, det är ju iaf en typ av investeringHjärta*
    Är helt kär i dessa 3  Solig  Skulle vilja ha nåt liknande med 3 ringar och i platina. LOVELOVE!

denna är också väldigt fin, men vill ju ha 3 så det funkar nog inte. Men jäklar va fin!

Wow, jätte fina ringar båda två!!!
    Min köpte vi för ca 20 000 men denjag verkligen ville ha kostade 43 000. Hade då inte råd och nu för ett tag sen när jag tänkte byta ring hade jag inte hjärta att göra det. Plötsligt kändes det som den jag har är vi och den skulle jag inte vilja byta mot någon annan. Tänk att det kan kännas så starkt för en ring :)
  • Power of Love
    MH2014 skrev 2013-03-23 10:05:29 följande:
    Vi vill åka bortanför Sverige :)
    Då skulle iaf jag åka till södra Europa, för de får ju deras vår mycket tidigare än oss i Sverige. Skulle inte vara helt fel att njuta av lite vårsol i febuari  Solig Jag var själv på Sicilien i januari för nåt år sedan och det var underbart varmt (typ som maj i Sverige). Vet i sig inte om vi hade väldigt tur men det går ju att kolla innan vad medeltemperaturen brukar vara på olika platser. 

Jag hade nog satsat på Rom men jag har ju alltid velat åka dit Flört
  • MH2014

Winterwonderland - att göra den, HAHA!!! Latmasken i mig. Sen som sagt att vi inte har så mycket info, blir en tom sådan ;) tror nog vi skippar och gör ett medskick eller sida två på inbjudan istället...?...fortsättning följer ;)

• MH2014

Power of Love - ja, Italien är absolut ett alternativ,,,det enda menet (ett fjantigt sådant) är att min blivande och hans förra alltid semestrade runt om i Italien, väldigt ofta.... Fjantigt jag vet men inte på vår mini moon vill jag inte ha ev "så här är bättre i Italien för jag har varit här" -typ :)

• MH2014

Vi ska sätta oss ikväll och fnula lite på vad vi vill ha ut av mini moonen... Upplevelser/tid för varandra osv...
    Är ju inte ofta vi åker iväg utan barn längre och framöver,,så måste nog bestämma HUR mycket vi vill "göra" på dessa få dagarna borta.....
    hittills har vi funderat på:
    Barcelona, Krakow, Prag, Italien, Dubai, Riga, London, Dublin....men personligen tycker jag London/Irland går bort för dit kan vi resa närsom är så ära och lätt. Jag skulle vilja resa dit man inte vill ta med sig barnen, typ för mig Dubai..

• Power of Love
    MH2014 skrev 2013-03-23 11:05:31 följande:
    Power of Love - ja, Italien är absolut ett alternativ,,,det enda menet (ett fjantigt sådant) är att min blivande och hans förra alltid semestrade runt om i Italien, väldigt ofta.... Fjantigt jag vet men inte på vår mini moon vill jag inte ha ev "så här är bättre i Italien för jag har varit här" -typ :)
    Det tycker jag faktiskt inte alls är fjantigt. Jag skulle vara likadan själv. Dubai låter väl som ett spännande resmål. Min första tanke var dock att det kanske är lite lång restid dit men det är ju olika vad man tycker. Ni komer säkert fram till någt som passar er bra. Glad 
  • MH2014

Ca 6h flygtid dit,,visst i det längsta, men jag vill så gärna dit men m2b är inte lika impad :D så kommer inte bli så hur mycket jag än vill! Inte nu iaf

• SandraElisabet
    Asmar skrev 2013-03-23 10:21:01 följande:

Oj, detta är en lång tråd, kommer aldrig kunna läsa igenom allt. Dock är jag nyfiken på hur långt ni kommit i era planeringar inför 2014?

Vi funderar på att göra ett fiktivt bröllop, alltså ett upplevelsebaserat där vi kommer bjuda brudpar som ska just ha sitt brölopp 2014.

Meningen är att använda alla sina sinnen, se miljön, höra musiken, smaka maten... ja allt... tillsammans med våra partners. Tycker ni det skulle vara intressant tycker ni?

Hej hej! Ny i tråden? Välkommen!

Ärligt så fattar jag inte vad du menar med ett fiktivt bröllop....? Ska ni bara bjuda brudpar som gifter sig samma år för att ni ska ha en liksom "gemensam bröllopsdag"? Låter konstigt... Flört

Jag och min fästman gifter oss den 2a augusti 2014. Detta har vi gjort:
    - Vi har bestämt tärna/marsalk.
    - Tillfrågat toastmaster och toastmadame får svar snart.
    - Bokat lokal och vigselplats - dessa är samma.
    - Just nu kikar vi på fotograf, har kontaktat en kille, nu ska vi jämföra priser med en annan för att se hur det skiljer sig.
    - Nästa steg blir att fråga om vigselförrättare.

Sedan behöver vi inte göra så mycket på några månader vilket är skönt! Solig
  • SandraElisabet
    Power of Love skrev 2013-03-21 16:40:08 följande:
    SandraEkisabet: Va tråkigt! Du får krya på dig!{#emotions_dlg.flower}
    Tack så mycket! Mår bättre nu, men man är så där lagom pigg liksom... Obestämd
    Ska ta mig utanför lägenheten idag... spännande!! Får se hur kroppen orkar.
Svar på tråden Bröllop 2014?