• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Maries31

MH2014: låter som ett toppenupplägg tycker jag! :) Det är så skönt när man hittat ett upplägg som känns rätt för båda! Det enda jag grämer mig över är att jag inte får göra en vacker dukning, älskar sånt ;) Och min sambo oroar sig för hur det blir med talen, i hans familj/släkt älskar man tal medan min släkt/familj avskyr det. Hahaha... De kommer nog att hitta ett sätt att hålla sina tal! ;)

• MH2014

Ja, det är jätte skönt! Tycker nog det största valen för att veta och utforma resten är: årstid, upplägg, plats och klänning :)

• PoS

Jag har lite svårt att koncentrera mig på något annat än musik just nu. Det är så många många saker att tänka på och det går i perioder vad man min hjärna fokuserar på. Jag har varit inne på dukningen, surfat runt och spanat klänningar, tittat på ringar och nu är det alltså musiken som upptar all min tid.

Jösses alltså.

Det och maten. Maten! My god, vad ska vi bjuda på? Ska vi ha serverad middag eller buffé? Ska vi ha efterrätt OCH tårta eller känns inte det lite kaka på kaka (haha)? Vi är inne på att ha serverad 2-rätters middag med norrländskt tema men vi får väl se vad det blir i slutändan.

Men jag har köpt / samlat på mig lite mer saker till dukningen i alla fall och snart får jag väl börja ta kort på den växande högen med tyg
    Har även fått ett par skor gratis och bytt till mig ett par andra skor så jag har lite att välja på. Det kommer dock inte att räcka för jag inser ju att ett par skor med öppen tå är ett stort misstag i januari haha så jag måste skaffa mig ett par snygga vinterstövlar också så jag inte fryser under fotografering och transporter.

Från maj får jag börja kolla på klänning på riktigt har jag bestämt.

Fotograf är ordnad, toastmadame är ordnad, barnvakt är tillfrågad, tärna är utsedd och nu ska vi bara fråga våra mödrar om de vill vara värdinnor och hjälpa oss med allt "runtomkring" på dagen B. Ska även fråga min blivande svärfar om de kan tänka sig att ordna transport åt oss till festen. Sen är det inte så mycket mer praktiskt, utom att ta ställning till om vi ska ha lokalen i tre dagar eller två men samtidigt har vi inte så mycket val så det är väl bara att bita i det sura äpplet och betala 10000 kr istället för 6000.... Surt, sa räven.

• PoS
    Eksson skrev 2013-03-25 13:50:02 följande:
    Nu sitter den ju lite snett här på bilden ser jag :) Men den undre är förlovnignsring (som jag kommer ha åt andra hållet så länge jag bara har en, så de 5 stenarna är uppåt). Den övre är vigselringen som jag ska beställa nästa år, där det är 18 likadana stenar som täcker hela översidan, typ halva ringen. Är supernöjd, älskar dessa hårda/kantiga ringarna!

Superfint! Jag har själv vitguld men är inne på att ha stenar nedåt som du har i din förlovningsring. Och sedan en klassisk trestensring fast med blå safir i mitten. Men vi får se vad budgeten och guldsmeden säger
  • HubbaBubba

Länge sedan jag skrev nu igen. Varit mkt med dottern efter hennes operation.

Idag kom min klänning nr 2 som jag ska ha på dansen, och jag älskar den nästan lika mkt som min första klänning Skrattande
    Bifogar 2 bilder. Tänk dock på att den inte är snörad och att jag försöker hålla in den med ema handen, därför ser den lite stor ut.

Har även köpt ett par till skor. Kunde inte låta bli när min storlek kom in igen efter flera månader, samt att dom var på rea. Älskar dom, dom är 100% jag Skrattande

• MH2014

HubbaBubba - hoppas det är bra med dottern!!
    Hur många skor har du nu?! ;) hihi

• MH2014

PoS - varför tror du ni måste ha lokalen tre dagar? Kan ni inte få till det på de två med lite hjälp kanske?! Har du nå hum av vilken typ av klänning du vill titta efter? :)

• Power of Love
    Eksson skrev 2013-03-25 13:50:02 följande:
    Nu sitter den ju lite snett här på bilden ser jag :) Men den undre är förlovnignsring (som jag kommer ha åt andra hållet så länge jag bara har en, så de 5 stenarna är uppåt). Den övre är vigselringen som jag ska beställa nästa år, där det är 18 likadana stenar som täcker hela översidan, typ halva ringen. Är supernöjd, älskar dessa hårda/kantiga ringarna!

Hur höga är ringarna? Vad är det för märke? Vad har du fått gett för dem? Framför allt är jag intresserad av vad du gav för vigselringen.  Letar efter nåt liknade, där av alla frågor Flört
  • HubbaBubba
    MH2014 skrev 2013-03-26 19:09:19 följande:
    HubbaBubba - hoppas det är bra med dottern!!
    Hur många skor har du nu?! ;) hihi
    Tack det är bra nu, hon hade väldigt ont 3-4 nätter efter dock.. Hon opererade bort polyperna och delar av halsmandlarna.
    "Bara" 2 par Flört Dom första jag köpte var tyvärr alldeles för höga för mig tyvärr.
  • MH2014

Ja men dåså!! Trodde du hade de tre nu ;)
    skönt att det är bättre!!

Svar på tråden Bröllop 2014?