• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Loveit

Hallå! Jag hoppar in här (igen?) då vi nu bestämt oss för att sommaren 2014 bli man och fru. Vi är inne på att köpa hus samtidigt som vi vill gifta oss och planerar att skaffa barn nr 2. Alltså inget lätt pusslande! Husköp känns långt bort eftersom jag inte har en tillsvidareanställning = svårt för oss att få lån. Då måste vi spara, spara och spara, samtidigt som vi ska "kasta" iväg pengar på ett bröllop. Ho ho!

• SandraElisabet
    HubbaBubba skrev 2013-03-26 19:27:03 följande:
    Tack det är bra nu, hon hade väldigt ont 3-4 nätter efter dock.. Hon opererade bort polyperna och delar av halsmandlarna.
    "Bara" 2 par Flört Dom första jag köpte var tyvärr alldeles för höga för mig tyvärr.
    Usch! jag kommer ihåg när jag tog bort polyperna, var ganska gammal så jag fick sövas och hade ganska ont efter det, men som tur är går det över. Solig Det jag tyckte om var att jag fick vara hemma 1 vecka och äta glass.
  • SandraElisabet
    amerika skrev 2013-03-24 08:34:29 följande:
    Smack! Där satt den! hehehe {#emotions_dlg.djavulsk}Flört
    Jag har spelat Volleyboll! Flört Kan "smasha" in dem lol!!
  • SandraElisabet
    August Moon skrev 2013-03-24 18:00:24 följande:
    Hej, nu var det längesen jag skrev här i tråden! Har haft supermycket att göra senaste veckorna... Igår var jag till posten och hämtade ut klänningen på bilden ovan. Känslorna är blandade... Hade tur som slapp tullen, säljaren hade deklarerat klänningens värde som 25 dollar nämligen Glad Mer positivt: Den satt jättebra! Trodde att den skulle behöva tas in men det rör sig på sin höjd om jättelite, så lite att det knappast ens känns värt. Det är helt rätt modell för mig, framhäver mina bästa drag, och jag kände mig så otroligt vacker när jag stod mitt i denna tylldröm Hjärta Spetsen på axelbanden och hela urringningspartiet ser superbra ut. Blivande maken såg på mig och nästan grät av lycka!

Mindre bra: Klänningen är i sämre skick än utlovat. Att "underkjolen" var missfärgad nämndes av säljaren, men att även fållen längst ner på tyllen skulle vara missfärgad/smutsig var jag inte beredd på. Inte heller att knapparna skulle vara missfärgade, det är klädda metallknappar som rostat genom tyget Gråter Det är två små hål i spetsen på överdelen, vilket jag iofs inte tycker är någon katastrof, men det sänker ändå helhetsintrycket. Dessutom är paljettbroderierna i midjehöjd lite mer omfattande än man såg på bilden, och jag är inte så förtjust i paljetter.

Enklast vore väl att bara glömma den och leta vidare, men jag måste erkänna att jag blev "fast" när jag såg mig själv i spegeln i denna klänning, trots dess skönhetsfel. Min attackplan är följande: Kemtvätt pronto. Det åtgärdar förhoppningsvis smutsen längst ner på tyllen. Annars så är klänningen rätt lång för mig, så det går också att ta bort de två nedersta centimetrarna på kjolen och fålla om. Byta ut knapparna. Ta bort underkjolen och låta en sömmerska göra en ny som följer tyllens form (tyllen blir genomskinlig utan underkjol). Gå in på Etsy och klicka hem ett läckert bälte (sash kallas dom va?) som matchar min stil och klänningen, och döljer paljetterna. 

Det är 1700 kvar i den ursprungliga klänningsbudgeten, jag funderar på om det verkligen räcker? Googlade lite och bara kemtvätt går på ca. 400-800 tydligen. Blivande maken, övergenerös som han är, sa ungefär att det får kosta vad det kosta vill, och om klänningen inte går att rädda så tar vi den till en skräddare som får göra en exakt kopia. Min underbara karl Hjärta Nu vill jag helst inte göra en kopia, tycker att en del av det coola med klänningen är att den är vintage, men det känns ju skönt att veta att det finns en plan B. Ska ta bilder så att ni får se så snart som möjligt, har inte hunnit det än och behöver hjälp av blivande maken med att både fota och komma i och ur klänningen!
    Oj!! Jag lider med dig!! Men spetsen går säkert att fixa till för hand och alla dina planer låter bra. Vad roligt att både du och din fästman blev så glada i den! Solig Om du behöver lite tips så kan du fråga. Är ju både sömmerska och textilekonom, något borde jag kunna....  Lycka till!!
  • HubbaBubba
    SandraElisabet skrev 2013-03-26 20:36:47 följande:
    Usch! jag kommer ihåg när jag tog bort polyperna, var ganska gammal så jag fick sövas och hade ganska ont efter det, men som tur är går det över. Solig Det jag tyckte om var att jag fick vara hemma 1 vecka och äta glass.
    Jo hon fick sövas också, men hon är bara 3 år så hon förstod ju inte riktigt vad som skulle hända, så hon vaknade och var alldeles hysterisk :/
    Jaa, det hade jag också varit glad över, men min dotter gillar inte glass Tungan ute
  • SandraElisabet
    HubbaBubba skrev 2013-03-26 20:43:20 följande:
    Jo hon fick sövas också, men hon är bara 3 år så hon förstod ju inte riktigt vad som skulle hända, så hon vaknade och var alldeles hysterisk :/
    Jaa, det hade jag också varit glad över, men min dotter gillar inte glass Tungan ute
    Åh så jobbigt! Nej, jag förstår att man som liten tjej inte förstår vad som händer.... Rynkar på näsan Det kanske är lika bra att hon inte tycker om glass. Snällare för midjemåttet.

Hoppas hon kryar på sig fint! {#emotions_dlg.flower}
  • PoS

Men oj vad jag gillade din klänning HubbaBubba! Vad är det för någon? Kina eller butik? Sjukt fin var den i alla fall!

• PoS

MH2014, kan inte citera på mobilen... men vi vill ha den dagen före för att hinna dekorera. Kanske man skulle hinna samma dag om man får hjälp men vi är inte säker på att vi vill lämna dukning o dekoration till andra o dessutom är det skönt att ha det klart så det bara är att ta det lugnt, njuta och göra sig fina på bröllopsdagen. Men som sagt, det kostar 2 500 kr för att ha den dagen innan o 1500 kr för att ha den till 12 dagen efter, utöver själva festdagen.

• Eksson

Power of Love skrev 2013-03-26 19:26:21 följande:
    Hur höga är ringarna? Vad är det för märke? Vad har du fått gett för dem? Framför allt är jag intresserad av vad du gav för vigselringen. Letar efter nåt liknade, där av alla frågor Flört

Förlovningsringen var 2,1 mm hög, så därför gör de vigselringen 2,1mm också. Juvelia.se designar precis som du vill ha dem, så vill du ha högre/lägre/bredare så fixar dem det. Jag var i butiken i Gallerian i Sthlm, supergulliga tjejer som hjälpte mig de gångerna jag var där och prövade,men finn butik på nätet också.

Så just denna, 2.1 mm hög med 18 stenar kommer gå på 9845 ink gravering:-. De har fasta priser på ringarna, och stenarna..så just den ringen jag köpte kostade 2645:- och mina stenar 0,1ct kostar 400 kr st.

Hoppas det va utförligt nog:)

• Power of Love
    Loveit skrev 2013-03-26 19:45:54 följande:
    Hallå! Jag hoppar in här (igen?) då vi nu bestämt oss för att sommaren 2014 bli man och fru. Vi är inne på att köpa hus samtidigt som vi vill gifta oss och planerar att skaffa barn nr 2. Alltså inget lätt pusslande! Husköp känns långt bort eftersom jag inte har en tillsvidareanställning = svårt för oss att få lån. Då måste vi spara, spara och spara, samtidigt som vi ska "kasta" iväg pengar på ett bröllop. Ho ho!
    Lite som oss alltså, eller ja, vi ska inte ha barn förrens någongång efter vi gift oss. Men vi ska också köpa hus. Det är planen att vi ska göra i år och så blir det bröllop nästa år. Jag har inte heller nån tillsvidareanställning men jag är lovad jobb efter studierna är klara. Problemet är att även när jag har jobb så kommer jag ha en helt provisionbaserat lön, så jag trodde det skulle bli svårt med banken.  Men vi fick faktiskt postitivt  besked från banken. Men det ska ju tillägga att vi ska flytta till en mindre stad och man får mycket hus för pengarna. Nu gäller det bara att hitta rätt hus. Glad

Lycka till i sparandet, bröllopsplanerna och hussökandet Solig
Svar på tråden Bröllop 2014?