• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Eksson

Superfin ring!

Ja det tycker jag verkligen du borde göra, om du inte hittat något liknanade någon annanstans. Verkligen super serviceminded. Jag stod tex och velade mellan två storleker och kunde inte bestämma mig."Ja men då beställer jag en halvstrl så blir den mitt emellan, blir det bra?". Så skönt när man får precis som man tänkt..man ska ju liksom ha dem ett par år framöver :)

Power of Love skrev 2013-03-26 22:03:58 följande:
    Tack så mycket! Det var riktigt bra information. Bra att veta att de går att få i den höjden man själv vil, min är lite lägre (1,9). Ska passa på att gå in där nästa gång jag är i stockholm.

Min förlovningsring förövrigt:
    norrsken-skina-0-10-ct.jpg
  • HubbaBubba
    PoS skrev 2013-03-26 21:17:44 följande:
    Men oj vad jag gillade din klänning HubbaBubba! Vad är det för någon? Kina eller butik? Sjukt fin var den i alla fall!
    Tack Skrattande Det är en kinaklänning, från Landy Glad
  • HubbaBubba
    Asmar skrev 2013-03-26 22:06:20 följande:
    Jätte fin känning och coola skor. Har en vän som gifte sig med kort klänning och hennes skor syntes lik dina och det var så fint på bröllopet. Skulle absolut välja något liknande om jag hade ett bröllop till :)
    Tack Glad Ska dock ha en lång på själva vigseln Glad
  • PoS

Det här med klänningar...

Jag vet inte riktigt vad jag tänker om sk kina-klänningar. Jag har förstått att det är ganska vanligt och jag förstår varför, det är väl oftast en kostnadsfråga och kanske också att man kan få en klänning som man vill ha den.

För min egen del känns det helt uteslutet, dels för det som du skriver xMariax att kunna känna och klämma och så vidare. Sen tycker jag inte det känns helt rätt att det ska sitta någon sjuhundatusen miljarders mil bort och sy mina kläder under villkor jag inte vet något om. Det sista av mina betänkligheter är miljöaspekten, känns mycket dumt att de ska behöva skicka en klänning över hela världen när det finns så mycket fint här.

MEN jag förstår verkligen de som gör det som sagt, det är ju upp till var och en att bestämma hur och var man köper sin klänning. En del vill lägga 30000 kr på en klänning för att känna sig som en prinsessa och det finns det också tusen miljarder åsikter om.

Jag tänkte i alla fall köpa min klänning begagnat. Om 2 veckor ska jag till London och där ska jag kolla men om jag inte hittar något där så ska jag titta igenom alla vintagebutiker jag kan komma på och försöka hitta någon pärla i 20-tals stil eller 50/60-tal (har inte bestämt mig för längd än...) Det kan bli ett problem om jag inte hittar något så då kan jag alltid kolla REA:n i höst i butikerna och se om jag får köpa en ny ändå. Det är min plan haha, sen om den håller får vi väl se

• MH2014

Jag satsar oxå på rean till hösten :) OM jag inte hittar en till rätt pris innan...

• Power of Love
    Loveit skrev 2013-03-27 06:43:23 följande:
    Power of love: Ja, det är inte lätt det där. Men vi ska avvakta mes husköp just nu i alla fall, tills huspriserna förhoppningsvis gått ned lite i pris. Just nu är priserna skyhöga jämfört med vad det brukar. Har ni alla planerat ganska mycket redan? Vi ska ha ett gammaldags/lantligt tema så vi vill verkligen få in de rätta detaljerna även fast vi inte kommer följa temat slaviskt. Jag hoppas att gästerna kommer försöka klä sig enligt temat, hade varit riktigt häftigt!
    Nej det är verkligen inte lätt. Vi satsar på hus i första hand eftersom det är köparnas marknad och därmed att det finns mer förhandlingsutrymme och större chans att slippa budgivning. Sedan har vi båda fått jobb stad och vi har just nu 40 min enkelväg att pendla så det skulle vara skönt att komma närmare. Men det där hur marknaden ser ut kan ju variera mycket i landet. 

Vi har istort sett bara bokad lokal för både vigsel och fest. Sedan har vi bestämt att det ska vara buffe (men inte vilken buffe) och så har vi en idé om hur dukningen ska vara. Längre än så har vi inte kommit. Just ja skor har jag ju köpt också. Tema kör vi grönt, lila och LEGO. Alla förknippar min fästman med LEGO så det kommer dyka upp i både dukning och på tårtan Flört
  • Power of Love

Pos: Va roligt att åka till London och leta efter klänning. Hoppas du hittar vad du söker Glad

Jag kommer troligen beställa klänning från utlandet. Jag tycker att det är för dyrt att köpa i butik men jag ska såklart även kolla rean i höst iaf jag hittar någon fin klänning där till bra pris. Jag kan även tänka mig att köpa begagnat, om jag hittar rätt. Oavsett ska jag testa lite i butiker så jag vet vilka modeller som passar mig. 

• xMariax
    PoS skrev 2013-03-27 22:33:50 följande:

Det här med klänningar...

Jag vet inte riktigt vad jag tänker om sk kina-klänningar. Jag har förstått att det är ganska vanligt och jag förstår varför, det är väl oftast en kostnadsfråga och kanske också att man kan få en klänning som man vill ha den.

För min egen del känns det helt uteslutet, dels för det som du skriver xMariax att kunna känna och klämma och så vidare. Sen tycker jag inte det känns helt rätt att det ska sitta någon sjuhundatusen miljarders mil bort och sy mina kläder under villkor jag inte vet något om. Det sista av mina betänkligheter är miljöaspekten, känns mycket dumt att de ska behöva skicka en klänning över hela världen när det finns så mycket fint här.

MEN jag förstår verkligen de som gör det som sagt, det är ju upp till var och en att bestämma hur och var man köper sin klänning. En del vill lägga 30000 kr på en klänning för att känna sig som en prinsessa och det finns det också tusen miljarder åsikter om.

Jag tänkte i alla fall köpa min klänning begagnat. Om 2 veckor ska jag till London och där ska jag kolla men om jag inte hittar något där så ska jag titta igenom alla vintagebutiker jag kan komma på och försöka hitta någon pärla i 20-tals stil eller 50/60-tal (har inte bestämt mig för längd än...) Det kan bli ett problem om jag inte hittar något så då kan jag alltid kolla REA:n i höst i butikerna och se om jag får köpa en ny ändå. Det är min plan haha, sen om den håller får vi väl se

Håller med dig helt och hållet..
  • a ring on my finger

Jag vet inte heller riktigt vad jag tänker om Kina-klänningar. Ena dagen är det självklart pga priset, nästa känns det inte alls rätt. Tur man har 1½ år på sig Att de ska skicka klänningen hela vägen från Kina har jag däremot inga problem med eftersom de flesta klänningar i Svenska butiken också tillverkas i Kina och fraktas hit. 

Svar på tråden Bröllop 2014?