• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Power of Love
    MH2014 skrev 2013-04-02 21:10:17 följande:
    Den ser ju tjusig ut - tummen upp!!!
    Jag har kollat på den modellen länge så hoppas verkligen att det är rätt höjd på den. Nu kommer jag vänta på spänning tills den kommer på posten.
  • Power of Love
    MH2014 skrev 2013-04-02 21:23:02 följande:
    När får du hem ringen?
    Jag vet inte riktigt. Jag uppfattade som att det kunde ta ett tag eftersom det var ganska många objekt på auktionen (över 1000st) så det tar väl ett tag att skicka ut allt. Men den som väntar på nåt gott Solig
  • MH2014

Ja eller hur!! Men så himla kul :)
    men det dyker ju upp mer indelade grupper nu för 2014,,skulle vara synd att inte följas åt vi som ändå snart hållit igång i ett halvår och tjatat bröllop ;)

• 3Maj2014

Ååå idag har jag beställt en klänning. Hittade en (ny) på ebay för bara 700 kr! Hade budgeterat 7000 kr, så en tiondel av budgeten vore ju toppen. Bara hoppas att den passar. Vad tycker ni? :)

• August Moon

Åhhh jag har så mycket att göra! Tentor, jobb och hemarbete som travar sig på hög... och därmed inte tid att bidra så mycket till tråden, eller ens läsa den ordentligt. Några saker så här efter en snabb genomskumning:

SandraElisabet: Jag tar tacksamt emot all hjälp och rådgivning Glad Har inte hunnit/orkat ta foton än, blivande maken har om möjligt haft ännu mer kring sig än jag, och vi behöver vara två för en sådan fotosession. Hoppas hinna det den här veckan iaf!

Power of Love: Himla fin förlovningsring... det råkar vara samma modell som jag har bestämt att jag vill ha som vigselring Flört Fast det blir i vitt guld, och så är jag inte säker på storleken, dom finns ju i tre olika. Största går bort p.g.a. priset, så det blir nån av de andra två.

Hubba Bubba: MEN vilket brudklänningsfynd! *blir lite grön*

• Kakbakaren
    3Maj2014 skrev 2013-04-02 21:50:20 följande:
    Ååå idag har jag beställt en klänning. Hittade en (ny) på ebay för bara 700 kr! Hade budgeterat 7000 kr, så en tiondel av budgeten vore ju toppen. Bara hoppas att den passar. Vad tycker ni? :)

Jag tycker den är jättefin och för det priset ett verkligt fynd! Får hoppas att kvaliteten är bra osv. Du får gärna visa en bild av den sedan när du fått hem den Glad
  • SoStylish

Får man hänga med här?:)
    Vi ska gifta oss 12 juli 2014, längtar så!

Och planera.. Vad ska man börja med?;) 

• SandraElisabet
    SoStylish skrev 2013-04-03 10:56:52 följande:
    Får man hänga med här?:)
    Vi ska gifta oss 12 juli 2014, längtar så!

Har ni kommit igång med något? Ni har ju ett datum så jag antar att ni bokat vigsellokal eller festlokal...?

Annars är ju steg 1: Budget och komma på hur avslappnat/högtidligt man vill ha det för att kunna dels bedömma slutpriset och dels för att kunna välja lokal.
    Steg 2: Boka Vigsellokal och festlokal, och då måste man ju ha lite koll på gästlistan för att veta hur många som ska kunna få plats. Gästlistan jobbar man ju med under en tid beroende på när inbjudan/save the dates ska ut.
    Steg 3: Fråga Tärna/Marsalk och Toastmaster/Toastmadame. Kanske även bestämma vem i familjen /av vännerna som hjälper till med vad så att man tar in den externa expertis som finns... Solig
    Steg 4: Boka fotograf och Vigselförrättare.

Nä de är klara så är det väll mest kläder/Skor, accesoarer, Tema och utsmyckning för festen/vigseln som gäller... Provsmaka menyer och tårta/bakverk, välja blommor etc.

Jag har använt en sammanslagning av checklistan här på Bröllopstorget och checklistan som man fick med boken "Allt om Bröllop". Sedan har jag anpassat den listan efter egna preferenser och förutsättningar. Flört Har sedan gjort checklista, budget och gärstlista i varsitt exceldokument för att ha koll och dela med mig av info till de närmaste (tärna och Toastmadame) som hjäper till.

Hoppas jag  var hjälpsam! Och välkommen förresten. {#emotions_dlg.flower}
  • Plättis
    SoStylish skrev 2013-04-03 10:56:52 följande:
    Jag och min sambo satte oss ner och filade på gästlistan först av allt. Det var ganska självklart vilka som vi ville ha där, och då hade vi ett antal att förhålla oss till. Antalet gäster gjorde att det gick lättare att fundera på budget och lokal. Fast någon budget har vi inte än
Svar på tråden Bröllop 2014?