• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Power of Love
    SoStylish skrev 2013-04-04 22:13:11 följande:
    Har ni funderat över hur många tärnor, marskalkar och brudnäbbar ni ska ha? :) 
    Vi kör på noll. Alltså inget brudfölje. Lite för att spara pengar men mest för det känns så konstigt att välja bland sina vänner. I sig skulle inga av mina vänner ta illa upp att inte bli vald men där är det värre med släktingar. Jag tror nämligen att mina kusiner "förväntar" sig att få vara tärnor. Oavsett vill jag faktiskt inte välja. Min fästman kan inte välja mellan hans kompisar/bror heller. Dessutom tycker jag inte att brudfölje passar in på det bröllpet vi ska ha. Så vi struntar helt enkelt i det.Glad Jag kommer antingen min mor eller en kompis att hålla i brudbuketen när det blir dags för ringarna istället.  
  • SoStylish

Okej:))
    Jag ska ha 2 tärnor, min syster och min bästa vän:) Och min m2b ska ha sin bror och sin bästa vän. Det roliga är att hans bästa vän och min bästa vän är ett par in real life;) De är också gudföräldrar till vår lilla tjej:)
    Iallafall så vet vi inte hur vi ska göra med brudnäbb.. Vår dotter kommer vara 1 år och 8 månader när vi gifter oss, är det för "ungt" för att vara brudnäbb?;)

Har ni något speciellt tema, färgtema osv? 

• Plättis
    Power of Love skrev 2013-04-05 05:50:12 följande:
    Vi kör på noll. Alltså inget brudfölje. Lite för att spara pengar men mest för det känns så konstigt att välja bland sina vänner. I sig skulle inga av mina vänner ta illa upp att inte bli vald men där är det värre med släktingar. Jag tror nämligen att mina kusiner "förväntar" sig att få vara tärnor. Oavsett vill jag faktiskt inte välja. Min fästman kan inte välja mellan hans kompisar/bror heller. Dessutom tycker jag inte att brudfölje passar in på det bröllpet vi ska ha. Så vi struntar helt enkelt i det.Glad Jag kommer antingen min mor eller en kompis att hålla i brudbuketen när det blir dags för ringarna istället.  
    Jag har funderat på att göra samma sak. Jag har två systrar och en kusin som skulle kunna vara tärnor, men eftersom jag inte vill ha så många tärnor och inte kan välja någon av dem så struntar jag i det. De vet att de betyder massor för mig även om de inte är tärnor. Jag kommer dock att ta hjälp av dem när jag ska börja leta klänning. Min syster ska baka tårtan och min kusin ska anordna möhippan  

Min sambo å andra sidan har en bror han är väldigt nära och två bästa vänner som vi umgås väldigt mycket med. Jag tror han kommer ha svårt att välja någon av dem, precis som jag inte kan välja mellan mina tjejer. Det hela underlättas genom att vi nog kommer ha ett ganska litet och enkelt bröllop, så det kommer inte bli konstigt om vi skippar brudföljet.
  • Josefin o Micke

Nu är det ett tag sen jag skrev igen men har så mycket att göra i skolan och med alla extra jobb att jag börjar undra hur det hela ska sluta.

Jag har i alla fall köpt halsband på rea som ska klippas sönder och sedan ska pärlorna fästas på ramar som ska bli nummerskyltar till alla borden. Super kul men det tar sin lilla tid så bilder kommer när de är klara.

Jag kommer ha tre tärnor, två av dessa kommer vara med mycket som bollplank genom hela planerandet och vi ska äntligen gå och prova klänningar idag efter jobbet. Har haft svårt att tänka på något annat i flera dagar!
    Den tredje tjejen är min äldsta och bästa vän men då hon bor på andra sidan om Sverige blir hon inte med på lika mycket men det betyder mycket för mig att ha henna vid min sida på bröllopsdagen. Sedan kommer vi att ha en marsalk och min systers två små barn (då 3 och 6år) kommer vara näbbar. 

Vårt största problem  är det här med toastmaster, många av våra vänner är redan gifta och har då redan varit detta och då det är mycket jobb vill de inte göra det igen. Men vi får se allt brukar lösa sig.   

• Power of Love

Toastmaster och toastmadame har i redan bestämt. Dock är de inte officiellt tillfrågade. Jag har dock sagt till den tilltänkte toastmadamen att jag vill att hon och hennes sambo ska toasta. Båda är vana att toasta och tycker det är kul så jag har svårt att tro att de ska tacka nej.

• MH2014

Inget brudfölje här!! Ev om våra barn går in med oss i varsin hand,,det får de själva bestämma då.

• Maries31

Tror vi hoppar brudfölje vi med. Vi ska gifta oss borgligt och bara ha en kort, vacker, personlig ceremoni så det känns på något vis som att det räcker med bara oss två.... Men inget är riktigt bestämt ännu så vem vet kanske står vi där med 6-8 pers ;)

• amerika

Vi ska inte heller ha något brudfölje, möjligtvis om mina barn, söner, vill gå med oss, men det får de bestämma själva.

Jag har i ärlighetens namn inte någon tjejkompis som jag tycker känns rätt att fråga. Jag är över 40 och mina kompisar är mellan 30-50. Min bästa kompis (som ska vara vittne) är änka. Känns lite knasigt på nåt sätt att hon skulle vara tärna.... men hon och en annan bra kompis (som ska vara värdinna/toastmadame/koordinator) kommer vara dem som är med som bollplank när det gäller klänning, smink, påklädning, förberedelser osv. Man måste ju ha nån att dela allt det där med annars blir väl familjen helt nippriga på mig!!

• SoStylish

Måste även fråga; är det någon här som ska köpa en s.k kinaklänning?
    Jag tittade lite på nätet för inspiration till framtida klänning och kom in på några sidor.. De är ju riktigt billiga! Förstår ju såklart att man inte får samma som i butik, men googlade runt lite om vad folk tyckte om det, och de flesta verkade nöjda med sina klänningar:) 

• amerika

Om jag ska ha regelrätt brudklänning, så blir det en kinaklänning. Min mamma är amatörnästanproffssömmerska och hon kan inte fatta hur billiga klänningarna är! Om man skulle lägga samma pengar på en hemmasydd klänning, som man ändå inte skulle betala själva sömnaden för, utan enbart tyget och övrigt material, så skulle man knappast få sådana fina klänningar för den kostnaden.

Sen kan man tycka vad man vill om det etiska i att köpa kinakopior, men den diskussionen tar jag inte här... 

Svar på tråden Bröllop 2014?