• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • MH2014

Själva har vi provpysslat dekorationer i helgen!! Så jäkla roligt, och mysigt. Vi delade lite vin och klippte och klistrade och fejjade. Även fast min m2b inte tycker detta typ av pysslande är så roligt så hade vi två mysiga kvällar (efter barnen lagt sig) med mycket skratt och tokerier. Tur jag gifter mig med min allra bästa vän

• SandraElisabet
    MH2014 skrev 2013-04-08 09:01:41 följande:
    Själva har vi provpysslat dekorationer i helgen!! Så jäkla roligt, och mysigt. Vi delade lite vin och klippte och klistrade och fejjade. Även fast min m2b inte tycker detta typ av pysslande är så roligt så hade vi två mysiga kvällar (efter barnen lagt sig) med mycket skratt och tokerier. Tur jag gifter mig med min allra bästa vän
    Flört Nice!
  • schmock

Jag känner mig så efter alla. Är vi sent ute eller nåt? Vi har bara bokat lokal och fotograf än så länge. Kyrka fick vi inte boka då de tyckte det var för tidigt. Men alla verkar ha kommit så långt! Även en kollega på jobbet har kommit långt.
    Vi har ju bestämt att ha catering från mitt jobb också och bestämt med några som ska hjälpa till på festen. Det är allt.
    Kläder tänkte vi ta nästa år, speciellt klänningen. Jag har pratat med frisören och hon sa att man ska boka ett par månader innan.

Vad är det ni tycker man ska ha klart nu, som man inte kan ta nästa år..? Förutom lokal och kyrka såklart. Jag är inte stressad, men jag blir det för jag undrar om jag planerar fel. Hur mycket ska man ha klart ett år innan?

Kan ju säga också att vi ska inte pyssla, kanske bara presenter till gästerna. Allt annat köper vi med dekoration och kort och sånt. Klänning måste jag köpa nästa år då jag håller på att gå ner i vikt.

• Plättis
    schmock skrev 2013-04-08 11:04:00 följande:
    Jag känner mig så efter alla. Är vi sent ute eller nåt? Vi har bara bokat lokal och fotograf än så länge. Kyrka fick vi inte boka då de tyckte det var för tidigt. Men alla verkar ha kommit så långt! Även en kollega på jobbet har kommit långt.
    Vi har ju bestämt att ha catering från mitt jobb också och bestämt med några som ska hjälpa till på festen. Det är allt.
    Kläder tänkte vi ta nästa år, speciellt klänningen. Jag har pratat med frisören och hon sa att man ska boka ett par månader innan.

Vad är det ni tycker man ska ha klart nu, som man inte kan ta nästa år..? Förutom lokal och kyrka såklart. Jag är inte stressad, men jag blir det för jag undrar om jag planerar fel. Hur mycket ska man ha klart ett år innan?

Kan ju säga också att vi ska inte pyssla, kanske bara presenter till gästerna. Allt annat köper vi med dekoration och kort och sånt. Klänning måste jag köpa nästa år då jag håller på att gå ner i vikt.
    Jag känner samma sak som dig! Det känns som att ALLA UTOM JAG bara sitter och väntar på att det ska ha gått ett år så de kan plocka fram klänningen ur garderoben och gå till kyrkan Jag har bokat lokal, min syster skrek att hon skulle baka tårtan när vi hade förlovat oss och en vän till min blivandes familj är proffskock och har lovat att laga maten.
    Vi berättade datum för våra föräldrar för en vecka sedan, och då erbjöd sig nästan alla att hjälpa till med det de kunde.
  • a ring on my finger

Vi har inte heller någonting bokat. Vi letar lokal och ska titta på en på onsdag. Dessutom har vi en önskan om var vi vill ha vår vigsel.Jag har kommit fram till vilken stil jag vill ha på bröllopet och jag tror att sambon kommer att nappa faktiskt.Och så har vi kommit fram till att vi gärna vill ha runda bort...viktiga detaljer att börja med, hahaha     

• schmock

Ja, då är jag inte ensam då :) så jag kanske inte borde få panik.

• schmock

Förresten, om en månad drygt ska jag och sambon på kryssning till Kiel. De kanske har nån rolig bröllopsbutik. Så kanske man kan börja köpa nånting :)

• Power of Love

Idag kom ringen! Jag gissade rätt med storleken! Den är nån millimeter (eller typ halvmillimeter) lägre i höjden än förlovningsringen, men jag tror inte det märks. Tyckte först att det även var lite skillnad i färgen men så fort jag gick till ett annat rum så kunde jag inte lägre se det, så det varn og bara ljuset som lurade mig 

20130408_193255.jpg 
    20130408_193227.jpg

Jag känner mig riktigt nöjd.Glad

• Power of Love

Påtal om ringar har jag sedan länge bestämt att jag ska ha en ring som betyder mycket för mig på min högra hans under bröllopet. Ringen fick min farmor av farfar i morgongåva och jag fick ringen i min tur av farmor samma dag som farfar gick bort. Därför vill jag ha ringen på bröllopet som ett minne av farfar och jag vet att farmor kommer bli väldigt glad att jag bär den på bröllopet. 

Eftersom jag har fastnat för auktioner så kollade jag runt på tradera och hittade dessa örhängen, som jag budade hem. De är som ni ser inte riktigt samma färg som ringen. Färgen blir ju såklart annorlunda på bild också men att de skiljer sig åt syns fortfarande. Oavsett kommer ingen  ha möjlighet att jämföra färgerna eftersom de kommer sitta så långt i från varandra. Jag hade i sig tänkt att ha pärlor som smycken men lutar det åt dessa. De kostade bara 89kr med frakt och jag kan ju alltid ha dem nån annan gång om jag väljer att inte ha dem på bröllopet. 

20130408_193842.jpg 
    Om jag väljer dessa, vad skulle ni rekomendera för halsband? Tänker mig ett enklare guldhalsband med litet hänge, men vad tycker ni? 

• Power of Love
    MH2014 skrev 2013-04-08 09:01:41 följande:
    Va mysigt det låter. Glad
Svar på tråden Bröllop 2014?