• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Asmar
    Mrs Lindahl 2014 skrev 2013-03-08 08:37:25 följande:
    Jag byter ämne lite! Hittade en bild idag med vad jag tycker är en så sjukt cool idé, frågan är bara var man kan hitta detta i Sverige?

Chocolate Wedding Menu 

Alltså en bröllopsmeny i choklad!!!!
    Det hade varit väldigt "vi" att ha nått sånt, frågan är om det är lösbart, vad säger ni?
    Häftigt men den måste vara riktigt stor och vad gör man med den? tar hem? Vart lägger man den när man läst menyn och inväntar det som ska serveras? Vad hittade du bilden?
  • Mrs Lindahl 2014

Bilden är från Pinterest. Men jag hittade att beställa från allas vårt underbara Etsy, dock var de inte stämplade utan tryckta, levererades i cellofan. Men ja, de är ju tänka som en meny/favor så du ska ta hem den, eller äta under tiden om du inte gillar maten =P img0.etsystatic.com/015/0/5255891/il_fullxfull.426455068_pdvs.jpg Min ipad vill inte låta mig klistra in bilden, men ni kan kolla länken. Har inte hittat i Sverige än men jag letar vidare!

• xMariax

Tack allihopa.. Personligen föredrog jag den till vänster, men alla andra tycker ju tvärtom så jag får ge mig! Ska hur som helst åka till Stockholm någon gång och kolla efter lite klänningar där.. Känner på mig att de har lite större utbud..

• Limba
    Mrs Lindahl 2014 skrev 2013-03-05 15:05:45 följande:
    Och nyckelringar/kapsylöppnare till vår toastmaster och toastmadame, med
    "Toastmaster" och datumet på. Vi tyckte det var lite symboliskt och kul eftersom att de blir ansvariga för att "öppna festen":
    Handstamped Stainless Steel Bottle Opener Keychain

Så nu är det bara till att hålla tummarna att allt går bra, att de kommer snart och att alla 6 säger JA!
    Nice! Hoppas alla säger ja  Solig

xMariax, hur går det i klänningsdjungeln? Den högra satt jättefint på dig! {#emotions_dlg.flower}
    Vet du vad, vikten är en typisk ångestsak för oss kvinnor. Vi blir dagligen bombarderade med en skev kroppssyn i media och egentligen från alla håll och kanter  vilket gör att vi synar oss själva från topp till tå med kritiska ögon och mår dåligt över att vi inte "passar in".  Men vem är det egentligen som bestämmer vad som är "normalt" och "snyggt"? Värt att fundera på. Jag tycker som sagt att den högra klänningen är snygg på dig!
    *förlåt om jag dyker in*

Att du ens vågade gå in dit efter de du skrivit är ju en jättestor vinst för dig!!! Blev jätteglad av att läsa ditt inlägg, väldigt positivt.

Och snälla du, och alla andra här, be inte om ursäkt för långa inlägg! I LOVE IT Hjärta

Det är bara roligt att få en glimt av er vardag och era liv nu och så följs vi förhoppningsvis åt tills det smäller!

SandraElisabet, du är inte ensam, har också ett komplicerat förhållande till mat bla pga IBS.. 

Eksson,  du startade en intressant disskution angående ekonomin, tack för det Skrattande Intressant att få en inblick i hur andra gör. 

Återkommer i det ämnet. Dags att sova, har  jobbat 14 timmar idag X-I
    Kram på er{#emotions_dlg.flower}

• xMariax
    Limba skrev 2013-03-09 00:50:00 följande:
    xMariax, hur går det i klänningsdjungeln? Den högra satt jättefint på dig! {#emotions_dlg.flower}
    Vet du vad, vikten är en typisk ångestsak för oss kvinnor. Vi blir dagligen bombarderade med en skev kroppssyn i media och egentligen från alla håll och kanter  vilket gör att vi synar oss själva från topp till tå med kritiska ögon och mår dåligt över att vi inte "passar in".  Men vem är det egentligen som bestämmer vad som är "normalt" och "snyggt"? Värt att fundera på. Jag tycker som sagt att den högra klänningen är snygg på dig!
    *förlåt om jag dyker in*

Att du ens vågade gå in dit efter de du skrivit är ju en jättestor vinst för dig!!! Blev jätteglad av att läsa ditt inlägg, väldigt positivt.

Och snälla du, och alla andra här, be inte om ursäkt för långa inlägg! I LOVE IT Hjärta

Det är bara roligt att få en glimt av er vardag och era liv nu och så följs vi förhoppningsvis åt tills det smäller!

Vi har inte riktigt råd med klänningarna jag testat (ca 7000 så jag kollar för fullt på olika kinasidor efter andra klänningar i samma stil.. Anledningen till att jag provade var ju för att se hur min kropp ser ut i såna modeller och jag tycker helt klart att det ser bra ut!
    Jag har jätteofta ångest över just vikten och hur jag ser ut men just idag har jag en riktigt bra dag och känner att jag också är jävligt snygg! Älskar båda klänningarna och vad de gjorde med min kropp.

Det gläder mig att höra att fler blivit glada och fått lite mer självförtroende av det jag skrev! Men precis som du skrev; vi kvinnor är för kritiska!

Så.. Alla blivande brudar som är osäkra! Ut och prova! Hittar ni inget så går ni till nästa ställe! Det är INGET fel på era kroppar! Solig
  • SandraElisabet
    xMariax skrev 2013-03-09 16:19:59 följande:
    Vi har inte riktigt råd med klänningarna jag testat (ca 7000 så jag kollar för fullt på olika kinasidor efter andra klänningar i samma stil.. Anledningen till att jag provade var ju för att se hur min kropp ser ut i såna modeller och jag tycker helt klart att det ser bra ut!
    Jag har jätteofta ångest över just vikten och hur jag ser ut men just idag har jag en riktigt bra dag och känner att jag också är jävligt snygg! Älskar båda klänningarna och vad de gjorde med min kropp.

Det gläder mig att höra att fler blivit glada och fått lite mer självförtroende av det jag skrev! Men precis som du skrev; vi kvinnor är för kritiska!

Så.. Alla blivande brudar som är osäkra! Ut och prova! Hittar ni inget så går ni till nästa ställe! Det är INGET fel på era kroppar! Solig
    Bra sagt!!
    Jag har faktiskt under årens gång blivit ganska duktig på att klä mig efter min kroppsform och om jag ska vara helt ärlig är mitt bästa tips till alla att skapa eller visa midjan. Då ser man i stort sett alltid smal ut. Med det menar jag inte att alltid ha ett skärp som skär in - en skärning som malnar av på rätt ställe eller en tunika med rätt fall kan också bli jättefint. {#emotions_dlg.flower}
    Så kom ihåg - INGA TÄLT - Visa kurvorna så mycket ni kan. Och om ni har stor byst - ha alltid lite urrigning. Har man för tillknäppt upptill ser det ut som att bysten börjar vid halsen och slutar vid midjan.
    Flört Textilekonomens och sömmerskan tips.

xMariax: Anledningen att jag gillade klänningen till höger var för att den gav dig bättre proportioner än den andra, med skärningen vid magen och den "tunna överdelen" blev det inte lika smickrande som den högra klänningen. Balans är viktigt för att fokusera och lyfta fram sina fördelar. I ditt fall är det kurvorna!! Solig Din byst såg grym ut i den V-rigningen!!
  • Eksson

Har ju sett att ganska många av er bokat lokal/kyrka och sådär, men hur ligger ni till med rena inköp?

Har ni köpt nåt än?Klänning/skor/smycken osv..

Jag älskar ju att googla runt på allt jag ska köpa..och har letat skor länge, och har bestämt att mina ska bara blåa. Men jag har bara hittat jättehöga klackar, och det vill jag inte ha. Jag kan knappt gå i dem, och skulle isf bli längre än min blvande :)

Men så hittade jag ett par på en amerikansk sida,och blev helt förälskad! Är det liksom värt att testa och köpa dom (måste isf gå via några vi känner i usa eftersom de inte skickar utomlands) eller ska man helt enkelt vänta och hitta nåt här hemma?

Rent spontant vill jag vänta..känns lite overkill att köpa ett par från USA över ett år innan vi ska gifta oss..men frågan är om man hittat några andra man vill ha?

Men för att komma tillbaks till min övergripande fråga, hur många saker har ni redan klara inför er stora dag?

• MH2014

Elisson du står inte med på "giftas listan" :( när gifter ni er?? Vi har köpt lite små saker,,pyssel till ljus och inbjudan/skyltar, lite ljus, sexig outfit till mini moon ;), köpte två kinaklänningarna varav en är såld och hoppas få den andra såld, två par skor (det ena har jag dock valt att inte ska bli brudsko längre) skor, mannens skor...lite små ting.... Vi googlar runt mycket,,men det är väl inte förrän nu som vi börjat planera mer inhandling,,"bara" 10månader kvar imorgon :D

• MH2014

Börjar man i "fel ände" som jag gjort lite är det lätt att ångra sig :S börja med ett par skor skulle jag inte gjort men nu gjorde jag det och tror det slutar med fler köp...har man inte bestämt klänningsmodell och dyl så blir det jätte svårt.....iaf för mig :)

Svar på tråden Bröllop 2014?