• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • MH2014

Hittade den här skönheten med!!!

Det jag funderat på nu är att har man öppen rygg,,ja då gäller det ju att ha platt mage :D kan man inte fuska med en hold-in produkt..!!.. detsamma gäller bysten....!!...

• WinterWonderland
    Josefin o Micke skrev 2013-03-03 21:41:33 följande:

Nu är förhoppningsvis sista tentan klar och vi kan börja koncentrera oss på bröllopsplanerande.

Vi har hittills bokat våran lokal som blir en jättefin herrgård i sollentuna, kyrkan gick inte att boka förrens i maj så blir att vänta ett tag till med det. Även fotografen är ordnad och tärnor och bestman är tillfrågade och har tackat ja. Så nu letar vi mycket insperation och har också bestämt att ändra tema till hollywood glamor alá 1920 så blir att handla lite (läs mycket) från etsy senare i år. Mindre än 11 månader kvar nu, Jippi!

Vi har samma tema!!SkrattandeHade varit jättekul att se lite av din inspiration!
  • Josefin o Micke

WinterWonderlan- visst är det ett bra tema! Jag har hittat så mycket fint, ska ändå göra mycket själv och ska snart börja sy min cepe och brudklänning, ska vara mycket pärlbroderier framför allt på cepen så kommer ta sin lilla tid! Jag har alla mina bilder på paddan så ska försöka lägga över på dator men det kommer även om det kanske inte går alltför snabbt.

• August Moon

Har hängt i "Blivande fruar 2014" ett tag, men nu har jag äntligen något att visa upp i den här tråden! Var hemma med förkylning idag och passade på att surfa efter klänningar för typ tusende gången. Jag har haft jättesvårt att hitta något eftersom jag har haft så speciella krav, nämligen: 1. Kort fram och hellång bak, som i Guns n' Roses November Rain-video. 2. Ej axelbandslöst. 3. Tyllkjol med lite vidd. 4. Inget jättelångt släp. 5. Inte för mycket pärlor, paljetter, blommor och sånt, men gärna lite spets. 6. Inte en spänn över 4000. Hårda bud, med andra ord. När Etsy då presenterade mig med den här perfekta kreationen, kunde jag inte annat än att slå till:

Det är en 50-talsklänning från Saks Fifth Avenue som dom har tagit bort ärmarna på. Jag tänker ta bort "underkjolen" för att få high-low-looken, och så måste den tas in lite. Men för det facila priset 2373 kr inkl frakt så finns det gott om plats i budgeten för lite sömnad! Tull får man väl också räkna med då den skickas från USA. Hoppas, hoppas, hoppas nu bara att den tar sig oskadd hem till mig och är lika fin live! Klart att det är lite vansinnigt att köpa klänning med 17 månader kvar, men det finns inte en chans att jag hittar något finare som uppfyller alla mina krav. Är kär Hjärta
  • Limba
    SkrattandeHEJ ALLA BRUDAR, nya som gamla!! Skrattande

Oj va ni har skrivit, försöker komma ikapp! Härligt att se alla era bilder!

MH2014: damn vilka vackra klänningar med spets över ryggen!! *dör*

SandraElisabet, du fick din fina ring tillslut! Den är grym!! Solig

Mrs Lindahl 2014, gillar savethedate magneterna! Kanske är färgerna som lockar också haha. Enkla, och funktionella Solig 

Power of Love, älskar överdelen på klänning nr 1, v-ringat med axelband. HUR SKA MAN KUNNA VÄLJA?? Obestämd
    Dom andra 2 är väldigt romantiska, fina urringningar.

August Moon, HEJ! Vilken cool klänning, lär bli riktigt snyggt utan underkjolen!! När beräknas den anlända?

Här är det lugnt, pluggar och jobbar. Ligger lågt och inväntar sommaren! Solig

• Mrs Lindahl 2014
    jeanettejohansson skrev 2013-02-28 06:07:36 följande:
    Kul:) Det är en väldigt fin kyrka med alla medeltida målningar :) Vi har festen i ett tält på vår gård i hästveda. Var ska ni ha er fest?
    Hej,
    Förlåt att jag är lite sen att svara. Vi ska ha festen i en privat lokal som vi har fått låna av vänner.
    Blev glad när fler hade bokat kyrka så tidigt, när jag ringde kyrkoherden så skattade han för att jag var ute i så god tid, men han var väldigt trevlig så det kändes skönt.

Lite nyfiken på hur ni ska göra med mat, lagar ni egen eller ska ni ha catering? Vi har tänkt beställa catering men har dålig koll på området då vi bor i Malmö, det blir lite dyrt att få maten leverarad dit upp från Malmö Guld i mun
  • Csve

Eksson: nästan, nån mil utanför. Florist- då vill jag rekommendera min fina vän Lisa som har blomaffärern Mimosa i jkpg på Torpa. Hon har annonser ute i de flesta bröllopstidningar och är mycket duktig och noggrann.

• MH2014

Är inne och läser trådarna ofta men ligger rätt lågt i planering nu när lokal är klart! Har fullt upp med renovering av mitt gamla dockskåp till vår dotter som fyller år nästa vecka,,,puhu säger jag för att "lägga golv och tapetsera"!!!!

• HubbaBubba

Inte skrivit på ett tag nu. Har mkt med sonens dop som är nu på lördag.
    Våran bröllopskoordinator var hos oss förra veckan, och det känns verkligen som vi gjort rätt val att anlita henne. Glad
    Vi beställde en väst till sambon och två kravatter till hans marskalker alldelses nyss också, som passar perfekt in i vårt tema Skrattande

Svar på tråden Bröllop 2014?