• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Eksson
    Csve skrev 2013-03-01 17:56:32 följande:

Hej!
    vi gifter oss i Sandseryds kyrka och har middag/fest i stugan i stadsparken. Huskvarna stadshotell får ha oss under vår bröllopsnatt

Vart bor ni?

Sanseryds kyrka verkar jäfttefin, iaf det jag sett på bilderna :) Den är ganska aktuell för oss också. Det enda "kravet" jag har är att den inte ska va för stor, eftersom vi kommer ha ett ganska litet bröllop.

Vi kommer va på Huskvarna stadshotell hela kvällen/natten. Så vi kommer ev hyra hela/delar av hotellet så många av gästerna får bo där också. Ska bli jättekul att träffa dom om 2 veckor!

• Csve
    Eksson skrev 2013-03-03 10:41:17 följande:

Sanseryds kyrka verkar jäfttefin, iaf det jag sett på bilderna :) Den är ganska aktuell för oss också. Det enda "kravet" jag har är att den inte ska va för stor, eftersom vi kommer ha ett ganska litet bröllop.

Vi kommer va på Huskvarna stadshotell hela kvällen/natten. Så vi kommer ev hyra hela/delar av hotellet så många av gästerna får bo där också. Ska bli jättekul att träffa dom om 2 veckor!

Nä sandseryds är inte för stor, utan helt lagom =)

när gifter ni er?

• Eksson
    Csve skrev 2013-03-03 11:08:30 följande:

Nä sandseryds är inte för stor, utan helt lagom =)

när gifter ni er?

Då får jag helt enketl få med sambon dit senare i vår så vi får titta på den:)

Det blir i maj, inte helt bestämt datum än. Men tanken är att när vi träffat husvkarna stadshotell ska vi sätta och ser och bestämma datum. Och se om de har ledigt dvs. Men maj är spikat :)

Men du/ni är från Jkpg eller? Kan va bra att han nån att få tips ifrån gällande sånt som faktiskt kommer ske på sjäva dagen..blommor/hår/smink osv:)

• xMariax

Vi har ändrat datum och tema och allt helt och hållet, så uppdaterar listan.

{#emotions_dlg.flower}Solig ~ VI GIFTER OSS 2014! ~ Solig{#emotions_dlg.flower}

25 januari ~ PoS i (på?haha) Värmdö, Stockholm

6 december - Winterwonderland i Göteborg

• SandraElisabet
    Power of Love skrev 2013-03-03 00:01:00 följande:
    Etsykonto har jag redan, skaffade det för att hålla reda på mina favoriter Solig

Har suttit och läst på kommentarerna och det känns bra så jag tror jag ska våga mig på en beställning.

Har även hittat några brudklänningar av en annan säljare som jag blev förtjust i (tre olika) men den säljaren hade bara två omdömen än så länge. Känns lite vågat att köpa då. De var i sig båda mycket positiva. Men jag hade ändå inte tänkt att beställa nu så jag får avvakta och jag får hålla koll på hur framtida omdömen blir. Här är de tre iaf:
    Minimalist Design Light Chiffon Wedding Dress in Sheath Style, Features Deep V-Cut neckline and Flower Decoration on the Shoulder

Deep V-Cut Back Vintage Style Lace Wedding Dress Features Illusion Neckline and Satin Sash
    High Neckline Open V-Back Lace Wedding Dress in Slim A-Line Style, Comes with Satin Sash - Lace Wedding Dresses

De två senare har jag sett hos andra försäljare men jag upplever att de använder samma bilder, alltså inte tar egna bilder. Jag uppfattar det som att denna säljare har tagit egna bilder (det står att hennes man tar bilderna) vilket jag upplever som mer seriöst. Gillade också att det var mer detaljbilder på hennes sida än på många andras sidor. Jag har iaf favoritat dessa tre så får jag se hur jag gör i höst, när det blir dags att beställa. 
    Wow vilka fina!! :D Som du sa: den som söker finner!! ;)

Jag tror absolut att man kan be om ändringar/tillägg, särskilt från Etsy då det bara är en eller ett fåtal sömmerskor etc som är inblandade. På "Kinasidor" är det väll ofta fabriker och jag tror att det kan vara svårare att få ändringar av ok kvalitet... men det är vad jag tror.
    Nu måste jag också kolla upp den "shopen".
  • Power of Love

Jag har blivit väldigt förtjust i den första av de tre, trots att jag alltid trott att jag skulle ha en med spets. Men jag gillar enkelheten. Jag gillar dock inte blommorna på axeln men en sån sak tror jag är lätt att antingen be dem skippa eller själv ta bort annars. Men som sagt jag ska inte beställa något förrens tidigast hösten, så jag hinner ändra mig några gånger till Flört

• Josefin o Micke

{#emotions_dlg.flower}Solig ~ VI GIFTER OSS 2014! ~ Solig{#emotions_dlg.flower}

25 januari ~ PoS i (på?haha) Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

6 december - Winterwonderland i Göteborg

• Josefin o Micke

Nu är förhoppningsvis sista tentan klar och vi kan börja koncentrera oss på bröllopsplanerande.

Vi har hittills bokat våran lokal som blir en jättefin herrgård i sollentuna, kyrkan gick inte att boka förrens i maj så blir att vänta ett tag till med det. Även fotografen är ordnad och tärnor och bestman är tillfrågade och har tackat ja. Så nu letar vi mycket insperation och har också bestämt att ändra tema till hollywood glamor alá 1920 så blir att handla lite (läs mycket) från etsy senare i år. Mindre än 11 månader kvar nu, Jippi!

Svar på tråden Bröllop 2014?