• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Kakbakaren
    Power of Love skrev 2013-02-25 18:56:09 följande:
    kakbagaren: Jag ska också gifta mig borgerligt och tänkte också ha släp. Eller ja, det är för mig inget måste men alla de klänningar jag gillar har just släp s det blir därför troligen med släp. Glad
    Nämen vad bra Skrattande lite samma är det nog för mig att de klänningar jag har sett har varit så fina och haft släp, visst man skulle ju kunna korta av det men då det passar så bra på just dessa klänningar och som liten drömde jag alltid om ett släp Glad Grattis till lokal och jobb också!
    PoS skrev 2013-02-25 21:36:50 följande:
    Sandra01, vi ska dit o kolla den 6/3! Kakbagaren, jag har också fått uppdatera människor i vår närhet på den moderna världen. Jag friade nämligen också. När vi berättade att vi förlovat oss så frågade alla om hur han hade friat... Jg säger då det. Power of Love, grattis!! Vad kul att det löser sig för er.
    Ja det märks att det börjar bli allt vanligare att kvinnor friar så det är nog bara att välkomna allmänhete till denna värld och lämna 1900-talet Skrattande Dessutom tror jag att många män uppskattar att det är kvinnan som friar, precis som många kvinnor uppskattar att mannen gör det, och  min fästman erkände nog att det skulle ha tagit några år till innan han kommit till skott så då får man helt enkelt ta saken i egna händer Skrattande

xMariax: snygg ring! Skrattande
  • Kakbakaren
    jeanettejohansson skrev 2013-02-06 06:16:44 följande:

Festen blir i ett tält på vår gård. Tältet tar ca 120 pers.
    Jag håller på och läser igenom tråden eftersom jag inte riktit hunnit med, och då såg jag dethär! Woooow, coolt! Skrattande Och jättevackert! Var har ni hittat ett sånt fint tält? Och så många personer tältet rymmer Förvånad Det ser alldeles ljuvligt ut på bilden, antar dock att ni måste ha alla stolar och bord själva? Haha, jag blev upp i varv nu, men tvekar på att sånadär skönheter finns att hyra här i trakten :/
  • Power of Love
    xMariax skrev 2013-02-25 23:06:12 följande:
    Ja visst är den! Hoppas den är lika snygg i verkligheten!
    Jag har sett den i verkligheten och den är lika snygg i verkligheten, iaf enligt mig Glad
  • Kakbakaren

{#emotions_dlg.flower}Solig ~ VI GIFTER OSS 2014! ~ Solig{#emotions_dlg.flower}

25 januari ~ PoS i (på?haha) Värmdö, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

Juli/Aug ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

Sep/Okt ~ xMariax i Eskilstuna

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december - Winterwonderland i Göteborg

• 3Maj2014

Här är en till som gifter sig 2014 :) 3 maj för att vara exakt. Varför går tiden sååå sakta?? ;)

• Kakbakaren

Innan jag åker till universitetet tänkte jag ladda upp en inspirationsbild på skor Skrattande Alla är från lightinthebox. Något av dessa skulle jag kanske kunna tänka mig men är lite tveksam till rosetterna, samtidigt blir det nästan bara helt vanliga vita skor utan dem... Jag är ganska lång (175 cm) så jag vill helst inte ha en så hög klack + att jag inte är så bra på att gå i högklackat så de två till vänster är nästan redan på gränsen. Jag hittade också ett par jättefina skor som såg låga och bra ut som jag tänkte skulle vara perfekt till senare på kvällen då fötterna börjar bli trötta men insåg sedan att det var brudnäbbsskor... Jag skulle i och för sig ha kunnat beställa dem för det men de fanns bara i barnstorlekar så det var ändå kört. (Och hjälp vad aktiv jag börjar bli här Förvånad)

• xMariax
    Power of Love skrev 2013-02-26 08:31:06 följande:
    Jag har sett den i verkligheten och den är lika snygg i verkligheten, iaf enligt mig Glad
    Då litar jag på dig!
  • Eksson

Skulle vilja säga att det är positivt att inte vara som alla andra..haha

Har nu inför bröllopet i maj 2014 gjort det första inköpet. Tärnans klänning :)

Vi har inte bokat exakt datum, ingen lokal, ingen kyrka, ingen ring men tärnans klänning är spikad. Haha

Vi bor i Sthlm men ska gifta oss i Jönköping/Huskvarna så därför är saker inte jättelätta att styra upp såhär långt i förväg..men om 2,5 veckor ska vi träffa stället vi (till 99%) ska ha festen på. Ska bli så kul! Då känns det verkligen som om att saker och ting blir verkliga på nåt sätt.

Men när jag såg den här klänningen va jag bara tvungen att köpa den..och gå på magkänslan, vill inte vänta ut ett halvår/år och se om jag hittar nåt bättre. Blev verkligen förälskad i denna, och tärnan också..Så då köpte jag den:)

Ska bli kul och följas åt med alla andra här.

• Eksson
    Sandra01 skrev 2013-02-26 13:41:12 följande:
    Jättefin!
    Var hittade du den???
    Den är från Nelly.
Svar på tråden Bröllop 2014?