• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • SandraElisabet
    Power of Love skrev 2013-02-16 23:06:51 följande:
    MH2014: Va roligt att det löste sig med lokalen! Får vi nu veta mer om det tänka upplägget eller får vi vänta lite till Flört

Bra att du poängterade med släpet. Jag har själv inte provat en sån  klänning ännu. Men ska se till att göra det. Jag vill ju helst ha en klänning med litet släp men jag vill ju samtidigt ha en som går att gå i. 
    Hade egentligen tänkt att lura med fästmannen på klänningprovning i dergerfors på tisdag. Vi ska ändå ut och åka då vi ska på husvisning så då var min tanke att vi bara skulle göra en avstickare till Degerfors. Men så ringde hans farmor och berättade att hon skulle opereras här i Örebro och då skulle det passa med ett besök just på tisdagen. Så då kommer vi inte hinna med både och. Hans farmor är ju självklart mycket viktigare så då skyndar vi oss hem så han kan besöka henne. 
    Självfallet går farmor före, men det var tråkigt att provningen inte blir av just då med tanke på att du väntat... Rynkar på näsan Hoppas att hans farmor mår bättre efter operationen. {#emotions_dlg.flower}
  • SandraElisabet
    {#emotions_dlg.flower}Solig   ~ VI GIFTER OSS 2014! ~   Solig{#emotions_dlg.flower}

25 januari ~ PoS i (på?haha) Värmdö, Stockholm

Juli/Aug ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet 

Sep/Okt ~ xMariax i Eskilstuna

• SandraElisabet

Shit va stor bilden blev!!! Ursäkta!

Jag är just nu i valet och kvalet angående prisklass på klänning.... Jag kan tänka mig att sy själv, men jag vet ju samtidigt vilket jobb det kan bli och syr man fel så kan det vara många timmar och kronor i sjön.

Så jag undrar vad tycker ni är rimligt? Jag planerar inte att byta klänning under kvällen, så jag "behöver" bara ju bara en.

Enligt min fästmans och min nuvaranda budget har jag budgeterat 20 000 kr till klänning.....!!! Det är mycket pengar!! Men jag resonerar som så att om jag hittar "the dress" så ska jag kunna köpa den för annars kommer alla andra klänningar bara vara 2a.

Som sagt - Hur resonerar ni själva?

Älskar Claire Pattibone och självfallet även Jenny Packham. Vill ha en vacker, figurnära klänning i spets. Ingen stor kjol, det ska vara vintage inspirerat. Solig

• Power of Love
    SandraElisabet skrev 2013-02-17 09:53:16 följande:
    Självfallet går farmor före, men det var tråkigt att provningen inte blir av just då med tanke på att du väntat... Rynkar på näsan Hoppas att hans farmor mår bättre efter operationen. {#emotions_dlg.flower}
    Tack! Det är ingen stor operation men en behövlig.
    Ska se om vi kan ta provning i Örebro nån vardag istället, för vi har ju faktiskt två brudbutiker här också Glad  
  • snartfrueriksson88
    {#emotions_dlg.flower}Solig   ~ VI GIFTER OSS 2014! ~   Solig{#emotions_dlg.flower}

25 januari ~ PoS i (på?haha) Värmdö, Stockholm

14 juni snartfrueriksson88.  stockholm

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet 

Sep/Okt ~ xMariax i Eskilstuna

• MH2014

SandraElisabet - jag resonerar som så om klänningen: Jag vill ju givetvis va vacker och känna mig sååå snygg, men faktiskt så vill jag inte lägga en förmögenhet på en klänning för en dag som jag inte kan använda mer (vet att det finns dem som använder sin klänning flera ggr men jag vill inte det, ska det va en brudklänning så ska det). Jag hoppas hitta en gudomlig och har budgeterat för omkring 5000:- just för att där omkring är det JAG tycker det är värt för dem ca fem timmarna jag ska ha på mig den. Och sedan finns det hellre så mycket annat jag lägger pengar på (inte ens bröllopsrelaterat). Min m2b tycker gott jag kan unna mig dyrare då hans kostym är dyrare än min budget för klänning,,men ska jag vara ärlig och hade nog inte min budget varit jätte mycket högre om jag hade haft alla pengar i världen :) jag tycker helt enkelt inte att det är värt! Men det är min åsikt om mig själv...älskar att se alla andras klänningval och dömer ingen...är så intressant hur man tänker så olika människor emellan, därför det är så roligt med detta forum även om jag ibland kan tycka att det skrivs lite opassande och taskigt och smörigt ibland ;)

• SandraElisabet
    MH2014 skrev 2013-02-18 07:28:58 följande:
    SandraElisabet - jag resonerar som så om klänningen: Jag vill ju givetvis va vacker och känna mig sååå snygg, men faktiskt så vill jag inte lägga en förmögenhet på en klänning för en dag som jag inte kan använda mer (vet att det finns dem som använder sin klänning flera ggr men jag vill inte det, ska det va en brudklänning så ska det). Jag hoppas hitta en gudomlig och har budgeterat för omkring 5000:- just för att där omkring är det JAG tycker det är värt för dem ca fem timmarna jag ska ha på mig den. Och sedan finns det hellre så mycket annat jag lägger pengar på (inte ens bröllopsrelaterat). Min m2b tycker gott jag kan unna mig dyrare då hans kostym är dyrare än min budget för klänning,,men ska jag vara ärlig och hade nog inte min budget varit jätte mycket högre om jag hade haft alla pengar i världen :) jag tycker helt enkelt inte att det är värt! Men det är min åsikt om mig själv...älskar att se alla andras klänningval och dömer ingen...är så intressant hur man tänker så olika människor emellan, därför det är så roligt med detta forum även om jag ibland kan tycka att det skrivs lite opassande och taskigt och smörigt ibland ;)
    Tack för dina ord MH2014. Solig

Jag håller med om att lägga mycket pengar på bröllopsklänningen känns lite... onödigt. Man har den bara på sig en kort tid och man skall med största sannolikhet inte ha den på sig igen.
    Det är egentligen inte pengarna i sig, jag "måste" absolut inte ha en dyr klänning. Men jag vill kunna ha bli kär i en klänning och nästan inte behöva titta på prislappen för att sedan låta den bestämma. Obestämd Jag vill på något sätt kunna köpa den klänning jag vill ha, oavsett pris.

Men det är ju en pengafråga! Annars hade jag ju förmodligen inte frågat andra om deras åsikt, det rör sig om mycket pengar! *Puh!* Guld i mun

Får se hur det blir i slutändan. Andras åsikter?
  • WinterWonderland

Hur lägger man till sig på "Vi gifter os 2014" listan? Vi har spikat 6 december, känns så otroligt bra.
    Vi har prel bokat Öveås slott i Göteborg men jag har svårt att se att det är någon annan lokal som är aktuell. Igår satte vi även budget och antal gäster. Känns mycket mer verkligt nu !! 

• SandraElisabet
    WinterWonderland skrev 2013-02-18 09:14:25 följande:
    Hur lägger man till sig på "Vi gifter os 2014" listan? Vi har spikat 6 december, känns så otroligt bra.
    Vi har prel bokat Öveås slott i Göteborg men jag har svårt att se att det är någon annan lokal som är aktuell. Igår satte vi även budget och antal gäster. Känns mycket mer verkligt nu !! 
    Kopiera bara texten och klipp sedan in den här i inlägget och skriv till ditt datum. Glad
    Kul att ni "bokat"!! Jag förstår att det känns overkligt! Men det är 6 dedcember i år eller 2014? Förlåt om jag frågar något uppenbart...
Svar på tråden Bröllop 2014?