• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • MH2014

Har "firat" denna dag med dotter och son på McDonalds då dottern önskade det i present idag :D sedan slöt pappan upp och vi hade ett bröllopsmöte inplanerat på ett av våra "lyxigare" ev tilltänkta platser...Nu har barnen somnat och vi ska sätta oss ner strax och gå igenom vad vi tyckte om idag, och alla andra platser vi sett...spännande!!

• MH2014
    Power of Love skrev 2013-02-13 21:04:52 följande:
    Känner mig kluven. Har börjat gilla denna klänning nåt extremt, men det är ju inte riktigt nåt jag tänkt mig. Eller ja den är ju i spets, släpet är lagom men upptill känns den kanske inte så festlig. Eller vad tycker ni?

Men absolut!! Den är ju jätte vacker i sin enkelhet,,själv hade jag kört på en extravaganza håruppsättning eller stort hårsmycke,,eller varför inte ett stort härligt halsband eller ett par maffiga örhängen!??
  • PoS

Här är framsidan på pärmen som jag satt ihop. Jag har berättat om den tidigare för min sambo och han tyckte det låter bra att ha allting samlat på ett ställe. Så idag passade jag på att visa den för honom, då jag haft den på jobbet ett tag och skrivit ut saker.

På framsidan sitter Molly Sandens översättning av Leonard Cohens fantastiska Hallelujah, som jag lobbar för att vi ska ha som solosång i kyrkan...

• PoS

Fick inte med detta i första inlägget

Men här är i alla fall strukturen på pärmen. Min sambos första kommentar, efter att ha bläddrat igenom hela, var "så ambitiöst, älskling". Haha, han blev nog lite förskräckt. Jag känner dock mig själv och vet att om jag inte har koll på grejerna så kommer det dels skena iväg (i kostnader) och dels spreta iväg med alla tankar och ideér jag har. Så bäst att ha koll på allting och få struktur på det hela

• PoS
    Power of Love skrev 2013-02-14 19:16:23 följande:
    Vi har en tradition på alla hjärtans dag. Jag lagar trerätters. Förrätt är advokado medräkor och en liten röra. Huvudrätt är hasselbackspotatis och lövbiff fyllda med blåmögelost samt blåmögelost så. Och till efterrätt blir det persikohalvor med smält mintchoklad. Det är vår stående alla hjärtansdags meny Glad

Så jag ska nu sätta i gång med maten och sedan ska jag duka fint och tända levande ljus. Köpte faktiskt rosor när jag var och handlade eftersom det var så bra pris. Passade även på att köpa lite LEGO som en liten alla hjärtans dags present.

Alla hjärtans dag är den dagen jag skämmer bort honom. Han skämmer bort mig alla andra dagar på året så denna dag är min tur. {#emotions_dlg.flower}
    Låter jättemysigt!
  • SandraElisabet

Vad organisarat POS!! Flört Härligt!

Jag trodde att jag skrev ett inlägg igår men det ligger inte kvar... Skumt.

Min fästman och jag bodde på hotel natten till idag. Han fyllde 27 igår (en underbar alla Hjärtadag-man) så jag hade bokat "secret hotel" och vi hade bokat bord på Dorsia i gbg. Jag ÄLSKAR deras inredning!! Maten var god och vi hade en fantastisk kväll! Min fästmans plan hade varit att fria där... men när han ringde från Australien och bad mig boka bord etc så fattade jag direkt - han brukar nämligen inte vilja fira varken sin födelsedag eller alla hjärtans dag så mig kunde han inte lura. Glad Sedan kunde han ju inte hålla sig så frieriet kom förra söndagen! Solig Men det var lika bra... kände att ett privat frieri passade oss båda mycket bättre.

Men idag fick vi åka hem tidigare än planerat för min älskling fick magkatarr under natten. Rynkar på näsan Inte kul! Men blåbärssoppa och knäckebröd gör under!

Hoppas att alla hade en mysig dag igår och att planerna flyter på!

Skål

• Limba
    Power of Love skrev 2013-02-13 21:04:52 följande:
    Känner mig kluven. Har börjat gilla denna klänning nåt extremt, men det är ju inte riktigt nåt jag tänkt mig. Eller ja den är ju i spets, släpet är lagom men upptill känns den kanske inte så festlig. Eller vad tycker ni? 

Jättefin ju! Gillar verkligen ryggen! Med en fin bukett och schyst uppsättning som MH2014 sa, så blir det nog kanon. 
    PoS skrev 2013-02-14 21:55:07 följande:

Fick inte med detta i första inlägget

Men här är i alla fall strukturen på pärmen. Min sambos första kommentar, efter att ha bläddrat igenom hela, var "så ambitiöst, älskling". Haha, han blev nog lite förskräckt. Jag känner dock mig själv och vet att om jag inte har koll på grejerna så kommer det dels skena iväg (i kostnader) och dels spreta iväg med alla tankar och ideér jag har. Så bäst att ha koll på allting och få struktur på det hela

WOW!! Bra jobbat, med den där så håller ni nog er inom era ramar utan problem! {#emotions_dlg.flower} 
    Men han tyckte väl om den?? 
    SandraElisabet skrev 2013-02-15 11:01:57 följande:
    Vad organisarat POS!! Flört Härligt!

Jag trodde att jag skrev ett inlägg igår men det ligger inte kvar... Skumt.

Min fästman och jag bodde på hotel natten till idag. Han fyllde 27 igår (en underbar alla Hjärtadag-man) så jag hade bokat "secret hotel" och vi hade bokat bord på Dorsia i gbg. Jag ÄLSKAR deras inredning!! Maten var god och vi hade en fantastisk kväll! Min fästmans plan hade varit att fria där... men när han ringde från Australien och bad mig boka bord etc så fattade jag direkt - han brukar nämligen inte vilja fira varken sin födelsedag eller alla hjärtans dag så mig kunde han inte lura. Glad Sedan kunde han ju inte hålla sig så frieriet kom förra söndagen! Solig Men det var lika bra... kände att ett privat frieri passade oss båda mycket bättre.

Men idag fick vi åka hem tidigare än planerat för min älskling fick magkatarr under natten. Rynkar på näsan Inte kul! Men blåbärssoppa och knäckebröd gör under!

Hoppas att alla hade en mysig dag igår och att planerna flyter på!

Skål
    GRATTIS va mysigt!! Hjärta Kul att han är hemma igen!

Har läst ikapp, vilka härliga allahjärtansdag-firande ni hade tjejer! 
    Vi firade inte alls, gubben kom och hämtade mig på jobbet kl.21 och jag va helt slut, vi åkte och handlade glass och choklad och tog en varsin cheeseburgare på donken. Sen hem, rakt ner i soffan haha Tungan ute 

Här står allt still, och kommer göra så ett tag. Har varken tid eller lust, sjukt mkt med skolan och jobb, men följer er så länge! Lycka till med allt!

• Limba
    snartfrueriksson88 skrev 2013-02-13 10:32:07 följande:
    hej. är ny här i tråden =)
    vill visa denna som vi ska ha på tårtan, min blivande man är en golfnörd :P

Hejhej! Haha men vilken rolig caketopper! Bruden ser måttligt road ut haha, härligt
  • Limba
    {#emotions_dlg.flower}Solig   ~ VI GIFTER OSS 2014! ~   Solig{#emotions_dlg.flower}

25 januari ~ PoS i (på?haha) Värmdö, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping 

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet  

18 oktober ~ Ponduss i Västerås
  • Power of Love

Gllande den senaste klänningen jag la up bild på så var det en annan hör på BT som har testat den:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m4272466.html (klänning nr 3)

Jag tycker det är så svårt med klänningar. Nu har jag hittat ytterligare en jag gillar 
    Sheath/ Column Lace V Neck Zipper up Floor Length Sleeveless Wedding Dress
    Sheath/ Column Lace V Neck Zipper up Floor Length Sleeveless Wedding Dress

Jag kommer nog aldrig kunna bestämma mig Drömmer  Men jag ska försöka prov mycket olika klänninar så jag fasktiskt får en liten mer känsla vad jag passar i.

Svar på tråden Bröllop 2014?