• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Limba
    MH2014 skrev 2013-02-11 20:07:39 följande:
    Jag har en nära vän som är frisör, som ska vara med på bröllopet som prånget vill fixa mig :) tänkte hon skulle få ledigt men schi fick jag,,men jag är överlycklig att hon vill. Vi är lika knasiga när det gäller att bolla ideer
    MH2014 skrev 2013-02-11 20:08:12 följande:
    Hon är make up artist med
    Men va kul! Snällt av henne, och det låter ju kanon att ha en vän som gör det så det verkligen blir rätt Cool
  • Csve

Värdelöst att det inte går att citera fr paddan... Men en vän som är både frisör och makeup artist är ju toppen!! Jag funderar på både ögonfransförlängning och sätta i några slingor löshår så att uppsättningen blir tjock och fin, håret har blivit så tunt efter graviditeterna, det är på väg ut igen men det lär ju ta 5 år minst. Jag är på j akt efter en underkjol i GRÖNT.. Typ äppelgrön. Kan inte hitta!!!

• WinterWonderland
    SandraElisabet skrev 2013-02-11 18:47:31 följande:
    Snyggt Winterwonderland - Lite vintage så! Flört

Blir det vinterbröllop då??
    Tack! Precis! Vi har prelliminärbokat den 6 december. Det ska vara 20/30-tals glamour och massa massa levande ljus!
  • WinterWonderland
    Power of Love skrev 2013-02-11 20:10:44 följande:
    Va kul! Välkommen Solig Härliga inspirationsbilder! 
  • HubbaBubba

Har inte skrivit på ett tag för det har varit mkt med barnen och jag har varit lite deppig, men det går framåt.

Idag kom mina örhängen och sambons manchettknappar. Dom är såå snygga Skrattande

• SandraElisabet
    HubbaBubba skrev 2013-02-12 15:41:58 följande:
    Har inte skrivit på ett tag för det har varit mkt med barnen och jag har varit lite deppig, men det går framåt.

Idag kom mina örhängen och sambons manchettknappar. Dom är såå snygga Skrattande
    Vad tråkigt att du varit deppig! :( Jag vet hur det är... Har massa i skolan nu och det är sista terminen så jag känner verkligen att energin och orken är på upphällning nu.
    Är dessutom lite stressad med bröllopsplanering öven om det är långt kvar! Glad

Det känns som att vi ligger efter.... Har inte bestämt datum eller lokal... Ärligt - Hur tidigt måste man vara ute!?
  • HubbaBubba
    SandraElisabet skrev 2013-02-12 16:27:26 följande:
    Vad tråkigt att du varit deppig! :( Jag vet hur det är... Har massa i skolan nu och det är sista terminen så jag känner verkligen att energin och orken är på upphällning nu.
    Är dessutom lite stressad med bröllopsplanering öven om det är långt kvar! Glad

Det känns som att vi ligger efter.... Har inte bestämt datum eller lokal... Ärligt - Hur tidigt måste man vara ute!?
    Vad pluggar du? Glad

Datum kanske är bra att ni bestämmer snart, och lokal kanske börja titta på iaf.
    Vi tittar runt efter lokal, men inte hittat nån än. Kommer ju får hjälp av bröllopskoordinatorn till det också Glad
  • SandraElisabet
    HubbaBubba skrev 2013-02-12 16:38:16 följande:
    Vad pluggar du? Glad

Datum kanske är bra att ni bestämmer snart, och lokal kanske börja titta på iaf.
    Vi tittar runt efter lokal, men inte hittat nån än. Kommer ju får hjälp av bröllopskoordinatorn till det också Glad
    Jag pluggar till textilekonom i Borås, men jag bor och jobbar extra i Göteborg. Min fästman pendlar till Kungsbacka där han jobbar. Pendling tar mycket tid (4 h de dagar jag åker) och energi! Hoppas hoppas hoppas att jag ska få jobb i GBG til sensommaren/hösten!! Glad
    Har dessutom en tenta i extern redovisning (koncern redovisning, värdering av tillgångar och skatterätt - YEAHY!!!) efter mig så det blir mycket. Tungan ute

Ja, vi har ju ett ungefärligt datum tänkt, men min fästmans syster förlovade sig också i förra veckan (4 dagar efter oss....) så nu är jag lite orolig över att saker och ting ska krocka... Vill gärna fråga dem hur de tänkt, men vill inte tränga mig på och stressa dem, särskilt med tanke på att de liksom mig och min fästman är nyförlovade och kanske vill njuta lite av det ett tag... Men jag känner ändå att jag måste skicka iväg ett  sms(meddelande till dem snart och se hur landet ligger.
  • SandraElisabet

ps. bröllopskoordinator låter trevligt!

Vart ska ni gifta er?

• HubbaBubba
    SandraElisabet skrev 2013-02-12 16:45:52 följande:
    Jag pluggar till textilekonom i Borås, men jag bor och jobbar extra i Göteborg. Min fästman pendlar till Kungsbacka där han jobbar. Pendling tar mycket tid (4 h de dagar jag åker) och energi! Hoppas hoppas hoppas att jag ska få jobb i GBG til sensommaren/hösten!! Glad
    Har dessutom en tenta i extern redovisning (koncern redovisning, värdering av tillgångar och skatterätt - YEAHY!!!) efter mig så det blir mycket. Tungan ute

Ja, vi har ju ett ungefärligt datum tänkt, men min fästmans syster förlovade sig också i förra veckan (4 dagar efter oss....) så nu är jag lite orolig över att saker och ting ska krocka... Vill gärna fråga dem hur de tänkt, men vill inte tränga mig på och stressa dem, särskilt med tanke på att de liksom mig och min fästman är nyförlovade och kanske vill njuta lite av det ett tag... Men jag känner ändå att jag måste skicka iväg ett  sms(meddelande till dem snart och se hur landet ligger.
    SandraElisabet skrev 2013-02-12 16:46:26 följande:
    ps. bröllopskoordinator låter trevligt!

Vart ska ni gifta er?
    Låter ju kul Glad

Jag förstår, men du kan ju fråga om dom tänkt på bröllop inom de närmaste åren iaf. För vissa är ju förlovade många år innan dom gifter sig Glad

Ja det är jätteskönt med en koordinator. Har bara hunnit träffa henne en gång (förutom på bröllopsmässan), men hon vet vår budget och stil och vi har fått en offert som vi accepterat.
    Det bästa med en koordinator är ju att man kan slappna av helt på bröllopsdagen, för om något går fel så fixar hon det Skrattande

Vi ska gifta oss i Stockholm, Bromma kyrka Glad Ni då?
Svar på tråden Bröllop 2014?