• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Larssonmaria86

Detta kommer troligtvis blir våra inbjudningar då jag blev kär direkt när jag såg dem, stilrena, enkla men ändå med det lilla extra :) Vi ska dock ha ett rosa sidenband och sen ska vi nog ha våra namn istället för bara bokstäver på sigillet. Sambon godkände dem också direkt när vi hade fått hem proverna.

Festhäften, bordsplaceringar och ev. vigselprogram blir i samma serie då vi gärna vill ha en "röd tråd" genom bröllopet. Har sett många som gör egna inbjudningar men jag är verkligen ingen pysselmänniska så tror detta blir pefekt :D

Har ni andra hunnit fundera på inbjudningar? Kul om ni har bilder på det!

• Power of Love
    Larssonmaria86: Jättefina. Är det calligraphen? Tyckte iaf att jag såg nåt liknade när jag bläddrade genom deras katalog. Glad

Vi har tänkt att göra dem själva. Lite för att spara pengar och framför allt för att jag måste ha nåt pyssel att göra i ett år Flört Tycker dock att det är jättekul att kolla runt på "färdig" kort och hämta inspiration. 
  • Limba
    Larssonmaria86

Fina!!
    Jag har inte bestämt mig än och gubben tycker det är för tidigt eftersom jag kommer hinna ändra mig ett par gånger säkert Tungan ute Men jag gillar den här stilen! 
  • Limba

Och här kommer bilderna... Solig

Den sista är favoriten, med svart bakom och en stor rosett. Tror inte gubben vill ha sådana dock, vi får se Solig
  • Limba
    OBS, Kan fortfarande inte uppdatera tråden med datumlistan, eftersom den knappen är borta. Rynkar på näsanSkrikandes

Väntar fortfarande på svar från BTsupporten!

• Limba
    Power of Love skrev 2013-02-11 14:57:15 följande:
    Larssonmaria86: Jättefina. Är det calligraphen? Tyckte iaf att jag såg nåt liknade när jag bläddrade genom deras katalog. Glad

Vi har tänkt att göra dem själva. Lite för att spara pengar och framför allt för att jag måste ha nåt pyssel att göra i ett år Flört Tycker dock att det är jättekul att kolla runt på "färdig" kort och hämta inspiration. 
    Jag vill också ha nåt att pyssla med! Skrattande
    Kommer förmodligen också göra dom själva,  och använda dessa bilder som inspiration. 
  • MH2014

Larssonmaria86 och limba - jätte fina!! Våran stil är lite lika,,dock beror våra inbjudningar lite på vart vi kommer vara, men vi har ju grund tankar. Önskade mig kalligrafiset i julklapp så jag kan träna :) köpt fina spetspapper till omslag..får vi se om vi designar själva eller köper färdigtryckta kort och pimpar till dem,,blir typ samma pengar räknade vi ut.... Idag är det precis ett år kvar till vår dag B

• Power of Love

Jättefin inspiration du hittat Limba. Jag vet inte själv hur jag ska göra med våra. I ena stunden tänker jag att jag ska göra enkelt för mig och bara köra vita men i andra stunden vill jag få in våra färger lila och grönt. Hittar ingen inspiration som är typisk oss. Men jag letar vidare så får jag se vad jag hittar Glad

• Power of Love

Musiken som jag har som inspiration:

">

">

Vet inte om vi kommer ha med någon av dem, jag har ju en fästman som ska tycka till också. Flört Men jag skulle kunna tänka mig mig att gå in till Trains låt (den andra länken). Marit Larsens låt (den första) bara älskar jag men vet inte riktigt var jag vill få in någonstans. Kanske vill jag hellre att den sjungs på festen. 

En låt har vi iaf bestämd och det är "Ack Värmeland du sköna"

">

Får se om den blir som solosång eller om det blir som allsång. De flesta kommer ju precis som jag och fästmannen vara värmläningar så den flesta kan den ju redan. Oavsett kommer den vara under vigseln. Funderar på att få in nationalsången också (eftersom vi gifter oss på nationaldagen) men frågan är när och hur. Under vigseln blir det iaf inte. Men frågan är om man ska ta det innan man sätter sig ner till bords. Enligt tradition på sittningarna vi hade under universitetstiden sjöng man alltid nationalsången innan man sätter sig. Vad tror ni om det? Eller tycker ni att vi ska skippa det helt? Alla åsikter är välkommna Glad

• Power of Love

MH2014: Då får jag gratulera på "för-bröllopsdagen" Solig (eller vad man nu ska kalla det Flört)

Svar på tråden Bröllop 2014?