• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • PoS

Sandra01, gud så lättad jag är för att du verkar nöjd med lokalen! Eftersom vi inte sett den än. Vi har barn så våra kvällar o helger är inte så lätta att åka iväg o kolla lixom. Men ska boka barnvakt för en fm o åka dit o kolla o mäta, fota o ställa tusen frågor. Tänkte du på stolarna tex, hur de sett ut? Jag har försökt googla på bygdegården o hittade ngn gammal bild o då hade stolarna typ röda ryggar (såg det ut som) o det passar inte alls med våra färger. Haha, man är ju knäpp i huvet alltså. Stolarna matchar inte vårt färgtema, herreguuud! Jaja, vi kommer nog få till det till slut ändå får vi hoppas Jag har som ni kan se en slät ring som förlovningsring o har hela tiden varit inställd på en trestensring som vigselring men det finns ju så mkt fint därute så ibland vacklar jag...

• PoS

SandraElisabet, jättefina ringar! Det är nog inte så vanligt att man vill byta ringar efter humör men det låter väldigt befriande i en annars ganska traditionell bransch Jag kommer ha en förlovningsring tillsammans med en vigselring. Min förlovningsring är 4mm o jag tänker mig en vigselring på 2,5och med någon typ av trestensvariant på vigselringen. Med andra ord, ganska klassiskt haha. Det är en väldigt stor budgetpost för oss, vi ska försöka göra mkt själva o tänka ekonomiskt vad gäller festen (som ju är EN dag i vårt liv) men ringarna vill vi inte snåla för mycket på o köpa billigt bara för att (de ska vi ha RESTEN av vårt liv). Jag vet att många här på bt inte alls resonerar så men det är ju skönt att man kan göra som man tycker verkar bäst för en själv. Som tex två separata ringar i ditt fall!

• Sandra01
    PoS skrev 2013-02-06 23:13:09 följande:
    Sandra01, gud så lättad jag är för att du verkar nöjd med lokalen! Eftersom vi inte sett den än. Vi har barn så våra kvällar o helger är inte så lätta att åka iväg o kolla lixom. Men ska boka barnvakt för en fm o åka dit o kolla o mäta, fota o ställa tusen frågor. Tänkte du på stolarna tex, hur de sett ut? Jag har försökt googla på bygdegården o hittade ngn gammal bild o då hade stolarna typ röda ryggar (såg det ut som) o det passar inte alls med våra färger. Haha, man är ju knäpp i huvet alltså. Stolarna matchar inte vårt färgtema, herreguuud! Jaja, vi kommer nog få till det till slut ändå får vi hoppas Jag har som ni kan se en slät ring som förlovningsring o har hela tiden varit inställd på en trestensring som vigselring men det finns ju så mkt fint därute så ibland vacklar jag...
    Vi har också småttingar, så första gången vi var där tog vi med oss barnen (avtalade en tid som passade direkt efter middagen).
    Andra gången åkte jag själv.
    Lokalen är 14*9 meter.
    I ena kort-änden är den stora scenen.
    Det är en altandörr som leder ut på en altan som är fantastisk!!! Där ute finns en bar som är på hjul (så du kan ställa den var du vill) samt utomhus möbler som är jättefina!
    Borden inne är 80*180.
    Stolarna är rosa... själva stommen(alltså benen mm) är i silverfärg, tyget går i rosa.... vad jag minns i alla fall :)
    Ska ni ha sittning med servering eller ska ni köra buffé...? Hur har ni tänk?
    Vi tänkte köra buffé...
  • snusfia

Hej! Jag är lite ny här på sidan men ser fram emot ett bröllop (förhoppningsvis) 2014!!! Sitter och samlar på mig all inspiration jag kan få! Jag älskar vintage och är därmed ett stort fan av Elsa Billgren (http://elsa.elle.se) och hon blev intervjuad av Ditt Bröllop ( http://dittbrollop.se) häromdagen - en jättefin bröllopssida som nu har blivit min nya obsession. Någon annan som sitter på fler bra (svenska?) bröllopssidor?

• MH2014
    SandraElisabet skrev 2013-02-06 21:38:12 följande:
    Jag vill inte ha 2 ringar som ska bäras samtidigt och tillsammans, för jag tycker det blir för mycket på mina så händer. Men det är också kul att ha en förlovningsring och en vigselring... Glad Dessutom så gillar jag rosé guld och vitguld... vet inte om jag kan välja så funderar på att köra på båda!

Jag har inte bestämt mig ännu, har lite beslutångest faktiskt.

Vad tycker du MH2014? Ska du bara ha en förlovningsring då?

Jag, eller vi gjorde så att vi la krutet på en ring.

Va först helt inne på liknande dina modeller, men tyvärr va det inte praktiska (för mig) i vardagen med barn och stickade tröjor ;) fastnade i ALLT och rev och hade mig!! Så jag letade efter en diamantring med nedfälld diamant men som ändå andades DIAMANT..tycker att den/dem försvinner i många.

Och en dag bara hittade jag den, eller den mig,,kärlek vid första provningen..några dagar senare så såg min m2b den och sa kör till!

Han friade med att köpa en stor diamant enbart,,då han visste att jag villeprova ringar <3

Så för mig fick det bli ett praktiskt beslut samtidigt som det visade sig att jag älskade det!!

Hade en "en så länge" diamantring,,som vår dotter får när hon fyller tonåring (bara 10 år kvar) Den va en sådan som stod upp,,den ska däremot få sitta på mitt högra ringfinger under vigseln!!

• SandraElisabet
    snusfia skrev 2013-02-07 19:50:21 följande:

Hej! Jag är lite ny här på sidan men ser fram emot ett bröllop (förhoppningsvis) 2014!!! Sitter och samlar på mig all inspiration jag kan få! Jag älskar vintage och är därmed ett stort fan av Elsa Billgren (elsa.elle.se) och hon blev intervjuad av Ditt Bröllop ( dittbrollop.se) häromdagen - en jättefin bröllopssida som nu har blivit min nya obsession. Någon annan som sitter på fler bra (svenska?) bröllopssidor?

Tack för tipset med Ellsas Vintage! Hade totalt glömt bort henne, tycker hon är jättehärlig! Jag är också intresserad av ett mer vintage inspirerat bröllop. Flört Får se hur det blir i slutändan. Har du planerat något särskilt vintageaktigt redan?

När det gäller bröllopssidor är det bara Pinterest och Etsy som jag kan tipsa om... Du känner kanske redan till dessa?
  • MH2014

Så här ser min pärla ut,,,eller nej ursprunget,,min är omdesignad lite

I LOVE IT!!

• SandraElisabet

Vad söt MH2014!!

Jag står verkligen i valet och kvalet med ringar.... Usch, vill inte behöva välja - Vill ha alla!! Skrattande
    Och jag brukar INTE få beslutsångest ska jag säga er! Det är en ny känsla lol.

• Limba

MH2014
    Snygg ring!  

Ja jösses, det är sååå svårt att välja ring! Finns så många snygga, jag älskar denna (just nu Flört) är ett tag kvar.

• MH2014

Tack tack :)

den du tittat på va super snygg oxå!! Men den blir nog svår kombinerad,,om du nu vill ha två st :)

jag personligen tycker det är riktigt snyggt med bara en större,,men det är jag och därför har jag det ;P

Limba skrev 2013-02-07 22:06:58 följande:
    MH2014
    Snygg ring!

Ja jösses, det är sååå svårt att välja ring! Finns så många snygga, jag älskar denna (just nu Flört) är ett tag kvar.

Svar på tråden Bröllop 2014?