• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Power of Love
    Limba skrev 2013-02-09 15:56:36 följande:
    Hade först velat åka på den i Örebro! Men det var inte läge för det, alldeles för trötta båda två.
    Plus att han tycker det är för tidigt hahaha Tungan ute det kommer ju fler  Cool
    Ja, det kommer ju ett år till som man kan gå på mässor. Fördelen med att gifta sig nästa år Flört

Nu har jag fortsatt med virkningen och jag kunde konstatera att på en deltävling i melodifestivalen hinner jag virka 5 st blommor. Så nu vet jag vad jag ska göra kommande deltävingar Flört
  • Limba
    Power of Love skrev 2013-02-09 21:44:25 följande:
    Ja, det kommer ju ett år till som man kan gå på mässor. Fördelen med att gifta sig nästa år Flört

Nu har jag fortsatt med virkningen och jag kunde konstatera att på en deltävling i melodifestivalen hinner jag virka 5 st blommor. Så nu vet jag vad jag ska göra kommande deltävingar Flört
    Exakt!

Hjärta För vi ska ju gifta oss nästa år!!!! Hjärta

Kollar inte själv, men det är ju bra jobbat! Duktig du är! Somsagt, bomba gärna med bilder på allt ni gör.

Här pluggas det för fullt, närmaste veckorna är psykologi och psykiatri, så ni får ursäkta om jag inte hänger med. Men är inne här och läser varje dag iaf Glad 
    MH2014 skrev 2013-02-09 18:19:02 följande:

Tycker vintern är lite svårare med snittblommor...älskar blommor men funderar på att ta mer "bestående" val,,,typ taklökar, vide, trollhassel mm

Vita tulpaner är ju oå väldigt vackert,,men då skulle jag nog känna mig jätte tradionell, och det är ju inte riktigt JAG...

Ta inte vita tulpaner då, om du känner så. Magkänslan ska man lita på. Det finns så mycket annat. Finns det ingen florist i nån tråd här som du kan höra med? Eller du verkar ju veta själv så förlåt om jag säger nåt självklart, vill bara hjälpa till ju Tungan ute
    SandraElisabet skrev 2013-02-09 16:47:20 följande:
    Jag har hittat en ring till som jag älskar!!! Lade även upp den i ringar 2013 tråden....

Roséguld, stor Morganit på ca 1 carat, små diamanter till.... Får se om det blir diamanter eller små morganiter i slutändan. Men denna känns rätt! :D

Barra Original Size 14kt Rose Gold Thin Morganite Cushion Halo Engagement Ring (Other metals and stone options available)
    Tjusigt! FörvånadGillar stilen, men hur kommer det sig att du valde morganit?

• PoS

Jag har haft fullt upp hela helgen men har hunnit läsa ikapp nu iaf Så kul att det är så aktivt här som sagt! Jag vill också se pyssel! Vad är det för virkade blommor, Power of Love? Alltså, vad är de tänkta till? Jag ska också göra mycket dekorationer själv o tycker det är så kul att se vad andra har för tankar! SandraElisabet, mycket vackra ringar! Blir spännande att se vad det blir i slutändan för dig! Eller har du bestämt dig? Sandra01, TACK för all info! Jag mailade nu o ska försöka få till att vi kommer iväg i veckan. Det finns ju inte så många (billiga) alternativ tyvärr i närheten av bygdegården så vi sätter allt vårt hopp till att det ska kännas bra. Ska ni bjuda med eller utan barn? Vi kommer bara ha vuxna i sällskapet, alla i vår närmaste krets har barn så om vi skulle bjuda alla barn blir det ca 30 barn i olika åldrar.

• Sandra01

PoS: Vi kommer inte bjuda med barn.. Bara våra egna som ska vara med under vigseln...
    Barnen (vi har två som kommer att vara 4 och 7 år) skall vara delaktiga och vara med OSS under och efter vigsel. Dom åker med oss och vi är EN FAMILJ :) "Vi har gift oss", typ :)
    Vår plan är att våra barn är med under början av middagen också... Sen får en barnvakt ta med dom hem...

Hemma har vi ordnat filmer och chips mm... Barnvakten får nog vara en släktings vän (exempelvis min kusin som är 20 år, en tjejkompis till henne).
    Denna vän börjar komma hem till oss en månad innan vigsel och vi lär känna henne... Så då ska det nog inte vara några problem. Sen nrä middagen är slut så tror jag nog att min mamma beger sig hem till oss och tar över barnvaktandet :)

Vi bor bara 20 minuters promenad från Bygdegården. Så det är enkelt.

En annan sak jag tänker mycket på nu... hur gör man med BLOMMORNA!!! Alltså de blommor som ska stå i vaser på borden. Ställer man ut dom dagen innan????? För på själva bröllopsdagen håller man väl itne på och pyntar? Eller ordnar man någon släkting som tar på sig ansvaret?

Hur tänker ni kring det?

Hej så länge! :)

• Power of Love
    PoS skrev 2013-02-10 09:41:43 följande:
    Vad är det för virkade blommor, Power of Love? Alltså, vad är de tänkta till? Ska ni bjuda med eller utan barn? Vi kommer bara ha vuxna i sällskapet, alla i vår närmaste krets har barn så om vi skulle bjuda alla barn blir det ca 30 barn i olika åldrar.
    De virkade blommorna är till servettringar. Jag har lagt upp bild tidigare (eller var det kanske i andra tråden?), då i fel vit färg. Men jag ska lägga upp en bild till här lite senare så ni får se igen Glad

Vi har tänkt att köra barnfritt vi vet dock inte riktigt var vi ska sätta gränsen. Med de kompisarna som har barn känns det naturligt att inte bjuda barnen, det är ju bara deras föräldrar vi känner. Dessutom är alla småbarn så de har det nog roligare hemma med en barnvakt. Men så har min fästman många yngre släktingar, därav småsyskon och en kusin. Nu pratar vi om syskon som kommer vara mellan 6 - 16 år. Känns ju konstigt att inte bjuda 16 åringen. Frågan är om man ska bjuda de näst äldsta då också (tror de kommer vara 13 och 15 år) eller var ska man dra gränsen? Jaja vi ska diskutera det med hans pappa och se hur vi ska göra med småsyskonen. 
  • Power of Love
    Sandra01 skrev 2013-02-10 10:21:14 följande:

En annan sak jag tänker mycket på nu... hur gör man med BLOMMORNA!!! Alltså de blommor som ska stå i vaser på borden. Ställer man ut dom dagen innan????? För på själva bröllopsdagen håller man väl itne på och pyntar? Eller ordnar man någon släkting som tar på sig ansvaret?

Hur tänker ni kring det?

Hej så länge! :)

Om vi ska ha blommor på bordet kommer vi eller mer  troligen mina föräldrar tillsammans med toastparet och ev nån mer kompis till oss att  fixa det samma dag, iaf som planerna ser ut nu. Vi har iaf chans att vara med att pynta lite på morgonen då vi vill nämligen ha en ganska sen vigseln (typ 16.00).

Vi funderar på att ha murgröna längs bordet. Tror inte att det blir nåt mer, förutom brudbuketten som kommer stå vid mig och fästmannen. 
  • MH2014
    Limba skrev 2013-02-09 23:18:40 följande:
    MH2014 skrev 2013-02-09 18:19:02 följande:

Tycker vintern är lite svårare med snittblommor...älskar blommor men funderar på att ta mer "bestående" val,,,typ taklökar, vide, trollhassel mm

Vita tulpaner är ju oå väldigt vackert,,men då skulle jag nog känna mig jätte tradionell, och det är ju inte riktigt JAG...

Ta inte vita tulpaner då, om du känner så. Magkänslan ska man lita på. Det finns så mycket annat. Finns det ingen florist i nån tråd här som du kan höra med? Eller du verkar ju veta själv så förlåt om jag säger nåt självklart, vill bara hjälpa till ju Tungan ute
    SandraElisabet skrev 2013-02-09 16:47:20 följande:
    Jag har hittat en ring till som jag älskar!!! Lade även upp den i ringar 2013 tråden....

Roséguld, stor Morganit på ca 1 carat, små diamanter till.... Får se om det blir diamanter eller små morganiter i slutändan. Men denna känns rätt! :D

Barra Original Size 14kt Rose Gold Thin Morganite Cushion Halo Engagement Ring (Other metals and stone options available)

jo, jag var faktiskt in till en florist som varit utmärkt på tävlingar och varit med i tidningar och va med och gjorde blomster till kronprinsessan viktoria och prins Daniel :)

och det kändes bra,,hon var med på noterna med en icke traditionell och kom med massa ideer,,vi bestämde dock att gå igenom mer vid sommaren, och spåna. Jätte söt tjej!!

• schmock

Just nu i vår planering så sparar vi pengar. Lokalen är klar, kyrkan nästan klar. Kläder tar vi nästa år och under året samla vi ihop sånt vi vill ha till festen. Känns inte som om vi kan göra nåt mer just nu :)

Barfritt ska vi inte ha. Vi ska bjuda in den närmaste familjen, det inkluderar barnen. :)

• SandraElisabet
    MH2014 skrev 2013-02-09 21:09:35 följande:
    Toppen då då ;) Tänkte du bara ha denna eller flera då?
    Yes, jag tror att jag bara ska bära denna men det kan ju ändras. Flört Får se om jag även köper en vigselring med sten eller nöjer mig med denna.
    Limba skrev 2013-02-09 23:18:40 följande:
    Tjusigt! FörvånadGillar stilen, men hur kommer det sig att du valde morganit?

Morganit är ju inte en diamant och morganiter är inte något som utsatta människor i Afrika eller andra områden tvingas gräva efter (blood diamond)... Så de är helt konfliktfria och dessutom så spär de inte på diamant-"hysterin" som gör de hemska förhållandena gällande konfliktdiamanter i tredje världen möjlig.

Det är ett etisk val, och alla får göra precis som de själva vill, jag tänker inte vara en moraltant; alla är vuxna och kan fatta egna beslut. Men det här är något som jag, men främst min fästman brinner för!

Men nu har jag ställts inför ett dilemma!!

Ringen jag visat har diamanter på sidorna och jag trodde att det skulle gå att köpa in lab-tillverkade diamanter via Gemesis.com men nu visar det sig att de inte säljer styckdiamanter i den lilla storleken (de är pyttesmå) och ingen annan sten kan skäras till så små enheter... Det är alltså dessa diamanter eller en annan ring. Rynkar på näsan

Jag måste alltså välja om jag skall köpa denna ring; som är den vackraste jag sett, jag älskar den = VILL HA! trots att det är diamanter från gruvor, eller avstå ringen och köpa något annat. Jag älskar denna ring för den är så smal och skör samtidigt som den har en underbar *bling* faktor och den är dessutom romantisk!

Min fästman har sagt att det är ok, men jag var tvungen att lova dyrt och heligt att aldrig mer köpa en "vanlig" diamant.

Känner mig SÅÅÅÅÅÅÅÅ kluven!!!

Jag vill inte titta ner på ringen och få en klump i magen för att jag avvek från mina moraliska principer hela livet. Känns mindre kul. Däremot intygar juveleraren att hon och hennes företag betalar extra för att vara 100% säkra att de inte får konfliktdiamanter (som tros bestå av 8% av hela branschen - det är mycket). Förmodligen kommer diamanterna från Australien där arbetarna tjänar helt ok och det är en lukrativ bransch för alla inblandade där nere... Men vågar jag lita på detta och räcker det?

HJÄLP!!??
  • Limba
    SandraElisabet
    Ok, då vet jag vad morganit är. Men om det är så viktigt för dig så tror jag du ska leta vidare istället för att kompromissa med dig själv. Eftersom ni två uppenbarligen har starka åsikter i ämnet, så vore det ju synd om ni vek er på grund av en ring. Jag tror på magkänslan, och det måste finnas fler ringar med lab-diamanter i liknande modeller?? Åh vilket jobbig sits. Hoppas du hittar ett alternativ {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Bröllop 2014?