• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • MH2014

Vad händer annars i planeringen för alla??

Själva har vi två möten nästa vecka,,,sen borde vi kunna välja tycker jag ;)

Snart bara ett år kvar!! ojojoj...

Drömmer nu bort i upplägg för dagen på de olika platser vi varit på,,skriver en liten "historia" om varje plats hur upplägget skulle kunna se ut just där - blir så mycket enklare att räkna budget och veta vad som behöver köpas in till de olika ställena, vad som ingår, typ av känsla som passar bäst att förmedla osv....lite överkurs kasnke,men tiden finns ju ;) sedan är jag nog så som person med :)

Snöat in mig på klänningar med,,efter att fått hem mina två kinaklänningar och varit i butik och provat,,rekommenderar verkligen det för där visar det sig verkligen vad man passar i och inte, vad som är bekvämt och inte...

Har fått tänka om på flera plan,,och samtidigt en sådan typ av modell som jag ville gifta mig i när jag var liten, som jag inte trodde jag skulle kunna ha nu med min timglasfigur, visade sig vara riktigt sexigt, och jag kände mig inte stor som en val....så nu vet jag att om jag vill så kan min spetsdröm bli sann <3

• Power of Love

Hos oss har vi släppt lite på bröllopsplaneringen och fokuserar mer på husletandet. Annars vi inväntar svar från de högsta i brödraskapet om hur och när vi ska ansöka om tillstånd för att få ha vigseln i deras lokal.

• Larssonmaria86

Vi har bokat lokal, kyrka, nästan bestämt inbjudningskort (ska ha samma till festhäften, vigselprogram), prel. bokat fotograf (ska träffa dem om två veckor och se om det klickar :). Annars så är det mycket pysslande med min bröllopsbok och håller just nu på med innehåll i festhäftet :) Det bästa med allt detta är att min m2b är faktiskt intresserad och involverad, han har alltid sagt innan att jag skulle få bestämma allt med ett framtida bröllop då han inte var så intresserad. Men han har helt ändrat sig och tycker det ska bli jättekul med bröllop vilket jag tycker är super! Mycket roligare att hjälpas åt :D

• MH2014

blommor blommor...vad ska jag/vi ha??? finns ju så mycket fint <3

• Limba

MH2014

Tack Solig Har fastnat för denna, och jag som skulle ha 3? Haha. OM det skulle bli den så vill jag ha en smal sån, och 2 jättetunna ringar, en på varje sida. Love it {#emotions_dlg.flower}
    Vi får se, inget inköp än i sikte. Har några favoriter.

Larssonmaria86 skrev 2013-02-08 10:11:31 följande:
    Vi har bokat lokal, kyrka, nästan bestämt inbjudningskort (ska ha samma till festhäften, vigselprogram), prel. bokat fotograf (ska träffa dem om två veckor och se om det klickar :). Annars så är det mycket pysslande med min bröllopsbok och håller just nu på med innehåll i festhäftet :) Det bästa med allt detta är att min m2b är faktiskt intresserad och involverad, han har alltid sagt innan att jag skulle få bestämma allt med ett framtida bröllop då han inte var så intresserad. Men han har helt ändrat sig och tycker det ska bli jättekul med bröllop vilket jag tycker är super! Mycket roligare att hjälpas åt :D

BILDER?
    Kul att ni bokat lokal och kyrka! Berätta gärna mer, eller lägg upp er kyrka i tråden Vad heter er kyrka?
    Om du vill visa alltså.  Vad fick ni lägga ut för lokalen?
    Bilder på inbjudningarna?

Power of Love skrev 2013-02-08 08:31:35 följande:
    Hos oss har vi släppt lite på bröllopsplaneringen och fokuserar mer på husletandet. Annars vi inväntar svar från de högsta i brödraskapet om hur och när vi ska ansöka om tillstånd för att få ha vigseln i deras lokal.
    Ojojoj, va roligt! Vart letar ni?

MH2014 skrev 2013-02-08 21:52:34 följande:
    blommor blommor...vad ska jag/vi ha??? finns ju så mycket fint <3
    Pioner!!!  {#emotions_dlg.flower} och rosor, sen vet jag inte. Kommer odla massa själva plus svärmor ska odla blommor till dekoration Solig
  • Power of Love
    Limba skrev 2013-02-08 22:06:06 följande:
    Ojojoj, va roligt! Vart letar ni?

Vi letar i Kristinehamn (fästmannens hemort). Men det är inte så mycket till salu där ännu så vi får se om vi hittar något som passar. Vi hoppas att kunna flytta nu i år helst under våren men vi får se som sagt. 

Det är förresten bröllopsmässa i Örebro idag som jag ska gå på. Min fästman jobbar så han missar det men jag ska gå med tjejkompisarna istället. Ska bli jättemysigt! Vi ska först äta brunch ihop och sedan går vi på mässan tillsammans Glad
  • SandraElisabet
    Power of Love skrev 2013-02-09 08:41:04 följande:
    Vi letar i Kristinehamn (fästmannens hemort). Men det är inte så mycket till salu där ännu så vi får se om vi hittar något som passar. Vi hoppas att kunna flytta nu i år helst under våren men vi får se som sagt. 

Det är förresten bröllopsmässa i Örebro idag som jag ska gå på. Min fästman jobbar så han missar det men jag ska gå med tjejkompisarna istället. Ska bli jättemysigt! Vi ska först äta brunch ihop och sedan går vi på mässan tillsammans Glad
    Åh så mysigt! Jag ska gå imorgon i Göteborg med 2 tjejkompisar.
    Hoppas att det blir en trevlig tillställning! Solig Nu blir det jobb och fortsatt fundering kring ring/ringar....
  • Larssonmaria86

Här är kyrkan vi ska gifta oss i :) Det var väldigt viktigt för mig att vi hade någon sorts anknytning till kyrkan och i denna blev min m2b döpt och hans föräldrar och farföräldrar gifte sig. Sen ville jag ha en liten så det blev mysigt!
  • Power of Love
    Larssonmaria86 skrev 2013-02-09 13:44:36 följande:
    Det var mysigt. Hoppas att ni får det lika bra imorgon. 

Jag provade lite ringar och passade på att köpa lite bröllopstidningar till bra pris (5 nr för hundra kronor). Kollade även på modeschowen där den klänningen jag både provat och den jag vill prova var med, vilket var kul att se. Måste se till att åka och provaden andra klänningen snart. 
Svar på tråden Bröllop 2014?