• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Limba

Haha min dator hänger sig, och nu råkade jag citera hahaha SORRY!

• schmock

Vi gifter oss 16 augusti 2014. I Göteborg.

Vad långt alla har kommit med klänningar och grejer. Jag kan inte köpa nån klänning förrän om minst ett år, jag håller på att gå ner i vikt så jag vet inte vad jag kan väga nästa år. Jag har gått ner en del redan, men har en lång bit kvar. Men jag kollar på klänningar iaf, jag vet ungefär hur jag vill ha det. Sen har vi klart hur vi ska göra med maten, fotografen, temat och sånt. Det känns rätt lugnt ändå :)

• Limba

Tjena schmock{#emotions_dlg.flower} 
    Vissa är nog tidigt ute pga att man beställer kinaklänningar och det kan ta lååång tid ibland, plus att dom oftast måste justeras lite, eller sys om en del. Eller så blir det helt fel (ve och fasa) och så måste man ha tid att köpa ny!
    Plus att det är jäkligt svårt att hålla sig..
    Vi pratade löst om bröllop 2013, men insåg fort att det inte går och då hade jag redan impulsköpt (ja, ni läste rätt) en klänning från ebay för 800:- . Jag håller på att fixa den själv, tar bort paljetter och lite smått. Ska sy in den sen, när jag kommit på hur Tungan utejättekul.

Lägger in dig i datumlistan strax Flört 

• Limba

{#emotions_dlg.flower}Solig   ~ VI GIFTER OSS 2014! ~   Solig{#emotions_dlg.flower}

11 februari ~MH2014 i Västerås

6 juni ~Power of Love i Karlstad

7 juni ~Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

5 juli ~HubbaBubba i Stockholm

16 augusti ~Schmock i Göteborg

Augusti ~Limba någonstans i Sverige
  • Ponduss

Oj, länge sedan jag skrev nåt här. Såg att ni börjat på en datumlista =)

Vi gifter oss den 18 oktober i Västerås

Annars då, jag har beställt ricinolja till håret, det ska tydligen få håret att växa upp til 5 cm i månaden. Så nu hoppas jag på långt o fint hår till bröllopet =)

• Limba
    {#emotions_dlg.flower}Solig   ~ VI GIFTER OSS 2014! ~   Solig{#emotions_dlg.flower}

11 februari ~MH2014 i Västerås

6 juni ~Power of Love i Karlstad

7 juni ~Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö
    5 juli ~HubbaBubba i Stockholm

16 augusti ~Schmock i Göteborg

18 oktober ~Ponduss i Västerås

Augusti ~Limba någonstans i Sverige
  • schmock
    Limba skrev 2013-02-04 12:25:45 följande:
    Tjena schmock{#emotions_dlg.flower} 
    Vissa är nog tidigt ute pga att man beställer kinaklänningar och det kan ta lååång tid ibland, plus att dom oftast måste justeras lite, eller sys om en del. Eller så blir det helt fel (ve och fasa) och så måste man ha tid att köpa ny!
    Plus att det är jäkligt svårt att hålla sig..
    Vi pratade löst om bröllop 2013, men insåg fort att det inte går och då hade jag redan impulsköpt (ja, ni läste rätt) en klänning från ebay för 800:- . Jag håller på att fixa den själv, tar bort paljetter och lite smått. Ska sy in den sen, när jag kommit på hur Tungan utejättekul.

Lägger in dig i datumlistan strax Flört 
    Du behöver inte förklara Glad det är inspirerande att se vad alla gör. Jag kollar runt vad jag vill ha och jag längtar tills jag kan ge mig ut efter den Klänningen Flört
  • Larssonmaria86
    Limba skrev 2013-02-03 22:42:18 följande:
    Grattis!! {#emotions_dlg.flower}
    Ska göra en datum och platslista när tjejerna skrivit in sina datum!
    Ja, det är fler som skrivit att den boken är bra. Vad är det som du tycker är bra i den? Mkt användbara tips eller?

Men va roligt, hur var det på bröllopsmässan??
    Jättenyfiken, inte varit på en sån än. Tog du inspirationsbilder? visa gärna Solig

Där var jättemycket bra tips att tänka på både nu under planeringen men även under själva dagen, bra saker att ha i väskan m.m. Jag fick en massa inspiration av den iaf :)

Bröllopsmässan var jag väl lite besviken på, tyckte inte det var så många utställare och jag hade hoppats att dem skulle köra lite rabatter om man bokade på plats men det fanns knappt.. Dock hittade vi vår musik till festen så det var ju positivt och sen köpte jag en massa gamla bröllopstidningar så jag kan använda dem till min bröllopsbok med inspirationsbilder :D

• Larssonmaria86

Ser att det är lite dåligt med bilder här och det är ju lite trist, så kul att se allas inspirationer :D

Så här kommer min inspirationsbild på hur min brudbukett ska se ut, tror dock jag struntar i de rosa och lila banden runt stjälkarna och kör på något vitt, cremefärgat sidenband istället :)

Svar på tråden Bröllop 2014?