• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • SandraElisabet
    HubbaBubba skrev 2013-02-12 17:03:32 följande:
    SandraElisabet skrev 2013-02-12 16:46:26 följande:
    ps. bröllopskoordinator låter trevligt!

Vart ska ni gifta er?
    Låter ju kul Glad

Jag förstår, men du kan ju fråga om dom tänkt på bröllop inom de närmaste åren iaf. För vissa är ju förlovade många år innan dom gifter sig Glad

Ja det är jätteskönt med en koordinator. Har bara hunnit träffa henne en gång (förutom på bröllopsmässan), men hon vet vår budget och stil och vi har fått en offert som vi accepterat.
    Det bästa med en koordinator är ju att man kan slappna av helt på bröllopsdagen, för om något går fel så fixar hon det Skrattande

Vi ska gifta oss i Stockholm, Bromma kyrka Glad Ni då?
    Någonstans i Göteborg blir det i alla fall, borgerligt och gärna på samma plats som festen. Mer än så vet vi inte i nuläget. Jag skickade faktiskt iväg ett mail till dem och frågade lite fint om det planerar att börja planera lol. Flört Hoppas de svarar snart för jag kan bli väldigt stressad av att bara gå och vänta. Blir mycket lätt rastlös!

Det hade varit skönt med koordinator... just för att som du säger inte behöva fixa massa på själva bröllopsdagen och dessutom få hjälp med planering och hitta rätt lokal/fotograf etc. Kul att vi ska följas åt här! Skål
  • HubbaBubba
    SandraElisabet skrev 2013-02-12 17:12:29 följande:
    Någonstans i Göteborg blir det i alla fall, borgerligt och gärna på samma plats som festen. Mer än så vet vi inte i nuläget. Jag skickade faktiskt iväg ett mail till dem och frågade lite fint om det planerar att börja planera lol. Flört Hoppas de svarar snart för jag kan bli väldigt stressad av att bara gå och vänta. Blir mycket lätt rastlös!

Det hade varit skönt med koordinator... just för att som du säger inte behöva fixa massa på själva bröllopsdagen och dessutom få hjälp med planering och hitta rätt lokal/fotograf etc. Kul att vi ska följas åt här! Skål
    Jag förstår Glad
    Ja hoppas det då Glad Jag förstår vad du menar, blir jag också Tungan ute

Kan ni inte skaffa det då, eller ni kanske inte har den budgeten?
    Jaa absolut GladSkål
  • SandraElisabet
    HubbaBubba skrev 2013-02-12 17:21:52 följande:
    Jag förstår Glad
    Ja hoppas det då Glad Jag förstår vad du menar, blir jag också Tungan ute

Kan ni inte skaffa det då, eller ni kanske inte har den budgeten?
    Jaa absolut GladSkål
    Vi har en helt ok budget som det ser ut nu, men det är väll själva bröllopsdagen vi skulle ha mest nytta av en koordinator. Ni får väll hjälp inom olika områden av henne/honom?
    Men beroende på vart vi ska vara så finns det nog någon form av koordinator tillgänglig via lokalen om vi ska vara på ett lite mer "all inclusive" ställe. Eller jag hoppas i alla fall att det finns någon på plats som är mer ansvarig. Ska försöka se till att det blir så för jag vill inte behöva hantera grejer på själva "vår dag". Solig

Jag är lite av ett kontroll freak så jag vet inte om jag skulle kunna outsorca det till någon hehhe..
  • Eksson

Hej!

Ny blivande brud i tråden. Tänkte höra om någon av er har några erfarenheter av Jönköping/Huskvarna? Någon som varit där på bröllop/kommer därifrån/känner någon som bor där osv. Eftersom det fortfarande är långt kvar tills vi ska gifta oss är sambon inte lika exalterad (än) som jag är. Och han är den som har anknytning till Jkpg. Vi har mest koll på vart vi nog tänkt ha festen, men sen är det inte så mkt mer som är fixat. Vilken kyrka är finast?Vad för transport ska man ha från kyrkan? Vilken frisör ska jag gå till?

Ja det är mkt frågetecken helt enkelt :) Så är det någon som har något tips uppskattas det. Annars hakar jag bara på i tråden och läser om era 2014-bröllop, och det är SÅ skönt att veta att man inte är ensam om att planera långt i förväg:)

• Csve
    Eksson skrev 2013-02-12 18:33:47 följande:

Hej!

Ny blivande brud i tråden. Tänkte höra om någon av er har några erfarenheter av Jönköping/Huskvarna? Någon som varit där på bröllop/kommer därifrån/känner någon som bor där osv. Eftersom det fortfarande är långt kvar tills vi ska gifta oss är sambon inte lika exalterad (än) som jag är. Och han är den som har anknytning till Jkpg. Vi har mest koll på vart vi nog tänkt ha festen, men sen är det inte så mkt mer som är fixat. Vilken kyrka är finast?Vad för transport ska man ha från kyrkan? Vilken frisör ska jag gå till?

Ja det är mkt frågetecken helt enkelt :) Så är det någon som har något tips uppskattas det. Annars hakar jag bara på i tråden och läser om era 2014-bröllop, och det är SÅ skönt att veta att man inte är ensam om att planera långt i förväg:)

vi gifter oss i Sandseryds kyrka, hovslätt. Tycker den kyrkan är lagom stor och kyrktrappan är bara en liten avsats så man slipper gå i trappor vilket jag tycker är jobbigt de ggr man ska/har varit på bröllop. Måste va ännu jobbigare med stor fin klänning att gå snyggt i trappan när folk tar kort.
  • Eksson
    Csve skrev 2013-02-13 09:55:55 följande:
    vi gifter oss i Sandseryds kyrka, hovslätt. Tycker den kyrkan är lagom stor och kyrktrappan är bara en liten avsats så man slipper gå i trappor vilket jag tycker är jobbigt de ggr man ska/har varit på bröllop. Måste va ännu jobbigare med stor fin klänning att gå snyggt i trappan när folk tar kort.
    Åh va kul!Ja jag har faktistk sett denna och blivit sugen, då den ser väldigt mysig ut, lagom stor också. Det gör ju jättemycket att få höra vad andra tycker. Det är ju så svårt att säga så mycket när man bara ser nån liten bild. Men då ska vi verkligen kolla upp Sanseryds kyrka. Tack!
  • MH2014

Nu har jag satt ihop ett collage på klänningar som jag vill prova nästa gång jag går till min lokala brudbutik :) (ska åka till sthlm med men har inte bestämt vart jag ska gå än, men vill prova en gång till "hemma" så jag får mer kött på benen)

Har kikat på dess leverantörers hemsidor och knopat ihop!

När jag provade första ggr så kom vi överens om att en kort till knäna eller en sjöjunfrumodell satt bra på mig. Och eftersom jag inte vill vara helt traditionell så va dessa lite som sticker ut som jag hittade,,, Vad tycker ni - någon som va extra fin?? :)

• HubbaBubba

Idag kom mina och tärnans skor. Jättefina Skrattande
    Ska bara få ett tillfälle att pröva dom också Glad

• HubbaBubba

Här är mina skor med skosmyckena Skrattande Love them!

Svar på tråden Bröllop 2014?