• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Larssonmaria86

Poweroflove: Den var jättefin! Jag känner precis som du, har alltid varit hundra på att jag vill ha en bakelseklänning men börjar falla mer och mer för dem "enkla" klänningarna i spets.. Finns just nu MÅNGA olika klänningsmodeller i min inspirationsbok :P Har dock bestämt med tärnorna att vi ska inte prova klänningar förrän i augusti men fattar inte hur jag ska kunna hålla mig så länge :D

• snartfrueriksson88
    Limba skrev 2013-02-15 13:00:42 följande:
    Hejhej! Haha men vilken rolig caketopper! Bruden ser måttligt road ut haha, härligt
    hej, ja vi skrattade allihopa här hemma åt den =) ja ungefär så där ser jag ut varje gång han ska spela haha
  • MH2014

Är så lyckliga att vi snart spricker!! Vårat förstahandsval av lokal har vi ju tidigare fått ja till vigsel men ett nej till att även ha tillställningen där, vi mailade då ett utdrag av vårt upplägg och frågade snällt en gång till,,,,har inte hört av dem på tre/fyra veckor så kändes surt och tråkigt,,,varit på andra möten varav ett är kanon!! Idag fick jag ett mail ifrån en högt uppsatt chef på kommunen att hon visst tyckte att vi skulle få vara vid vårt förstahandsval både vid vigseln och vårt enkla upplägg :) Det visade sig alltså att hon vi mailet med tidigare (som oxå är en chef skickade vidare vårt ärende till hennes chef, utan att vi visste nå) Så nu sitter vi här hemma med ett kontrakt på vår drömlokal!!!! Och vi kommer att få vårt drömbröllop

• MH2014

Power of love - den andra var ju helt underbart fin,,finare än den förra om du frågar mig!! :) Har du provat en liknande klänning innan? Personligen tycker jag att sådana med det typ av "släpet" och nertill är lite krångliga att gå i, då det smiter åt runt fötterna eftersom det inte finns nån underkjol, fäller liksom sig själv med tyg....Men det kanske bara är jag ;) Provade nämligen en sådan själv för jag tycker de är underbara,,funkade barfota men med klackskorna blev det knepigt :D

• SandraElisabet
    MH2014 skrev 2013-02-15 19:00:52 följande:
    Är så lyckliga att vi snart spricker!! Vårat förstahandsval av lokal har vi ju tidigare fått ja till vigsel men ett nej till att även ha tillställningen där, vi mailade då ett utdrag av vårt upplägg och frågade snällt en gång till,,,,har inte hört av dem på tre/fyra veckor så kändes surt och tråkigt,,,varit på andra möten varav ett är kanon!! Idag fick jag ett mail ifrån en högt uppsatt chef på kommunen att hon visst tyckte att vi skulle få vara vid vårt förstahandsval både vid vigseln och vårt enkla upplägg :) Det visade sig alltså att hon vi mailet med tidigare (som oxå är en chef skickade vidare vårt ärende till hennes chef, utan att vi visste nå) Så nu sitter vi här hemma med ett kontrakt på vår drömlokal!!!! Och vi kommer att få vårt drömbröllop
    Vad roligt att höra!! Stort grattis!!! Alltid härligt när man får som man vill! ;)
  • MH2014

Ja, helt otroligt! Vi trodde det va totalt kört efter att inte fått nå kontakt, vilket skedde på en gång innan,,, Men nu kan vi samla ännu mer inspiration, bestämma flera saker, mat, dryck, kläder, färgtema, pyssel, inbjudan,,,,ja det mesta :)

• PoS
    MH2014 skrev 2013-02-15 19:00:52 följande:

Härligt! Grattis! (eller vad man nu säger...) Skönt att ni har fått det som ni önskar!

Det blir kul att följas åt här. Jag känner att nu börjar väl några av oss få till det med lokaler och annat, det vill säga att det börjar bli mer verkligt! Jättekul!

• Power of Love

MH2014: Va roligt att det löste sig med lokalen! Får vi nu veta mer om det tänka upplägget eller får vi vänta lite till Flört

Bra att du poängterade med släpet. Jag har själv inte provat en sån  klänning ännu. Men ska se till att göra det. Jag vill ju helst ha en klänning med litet släp men jag vill ju samtidigt ha en som går att gå i. 
    Hade egentligen tänkt att lura med fästmannen på klänningprovning i dergerfors på tisdag. Vi ska ändå ut och åka då vi ska på husvisning så då var min tanke att vi bara skulle göra en avstickare till Degerfors. Men så ringde hans farmor och berättade att hon skulle opereras här i Örebro och då skulle det passa med ett besök just på tisdagen. Så då kommer vi inte hinna med både och. Hans farmor är ju självklart mycket viktigare så då skyndar vi oss hem så han kan besöka henne. 

• xMariax
    {#emotions_dlg.flower}Solig   ~ VI GIFTER OSS 2014! ~   Solig{#emotions_dlg.flower}

25 januari ~ PoS i (på?haha) Värmdö, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping 

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet 

Sep/Okt ~ xMariax i Eskilstuna

18 oktober ~ Ponduss i Västerås