• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Larssonmaria86

Sandra01: Jag funderar på att köpa en klänning från Kina då dem är så sjuuukt billiga och nästan alla verkar nöjda och det verkar vara bra kvalité. Jag har själv inte sett en i verkligheten men här en tråd www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m4240708.html som är bra att titta på :D Min tanke är att gå ut och testa med mina tärnor för att se vad som passar mig och sen blir det beställning från Kina :)

• Sandra01

Larssonmaria86: Precis så tänkte jag också göra... Då kan man också be profsen i klänningnsbutiken ta ens mått så man har dom inför en eventuell beställning :)

• MH2014

Sandra01 - jag beställde två kinaklänningarna ifrån dinobridal.com,,är bra sydda och riktigt fina, inte stor skillnad mot butik tycker jag. Har även varit i butik och provat. Jag tycker det är värt de pengarna man sparar,,men om jag fick råda se till att inte ha för mycket pärlor, eller detaljer, då JAG tycker de blev lite flådiga, inte så farligt på mina men när man ser andras i trådarna.. Nu ska ju jag till att sälja mina två, den ena ligger ute i köp och sälj (om du vill kolla kvaliteten, finns även bild i denna tråden) då jag helt plötsligt rasat i vikt är nu båda för stora :O

• MH2014

Power of love - tyckte det ser jätte bra ut!! Tummen upp :) och "inte som alla andras"!

• MH2014

Idag fick mannen för sig att vi skulle passa på att köpa lite ljus som vi tyckte passade till platsen,,några doftljus och ljus i skålar...hahaha,,känns lite väl, men vill mannen så ;)

• SandraElisabet
    Sandra01 skrev 2013-02-24 11:57:06 följande:
    har inte hängt med riktigt... SandraElisabet: Beställde du ringen i roséguld och morganit????
    Är det den du väntar på??
    SandraElisabet skrev 2013-02-24 10:57:20 följande:
    Precis! Det blev den ringen! Är så pirrig på att få prova den!
    MH2014 skrev 2013-02-24 16:11:23 följande:
    SandraElisabet - den som väntar på nå gott....
    Flört Hehe, I know!
    Sandra01 skrev 2013-02-24 12:09:02 följande:

Kastar in en fråga till... är det någon av er som funderar på att beställa klänning över Kina?
    Vågar man? Känner ni någon som gjort det så ni haft möjligheten att se en klänning därifrån live?

Jag tror att om man har "höga förväntningar" på detaljer som broderier och pärlor och annat kan man bli besviken. Men om men beställer en slätare klänning kan det nog bli helt ok.

Ärligt talat så verkar många glömma att klänningarna som säljs i butik oftast är gjorda i Kina och ur textilproduktion-synpunkt är Kina ett grymt produktionsland! Det flesta fabriker i Kina är mycket bra gällande arbetssituation, miljöaspekter och annat. Särskilt om man jämför med Bangladesh eller andra produktionsländer med mycket låga löner.

Men man skall vara medveten om att beställer man en klänning från en "kinasida" så går man inte via någon detaljist eller liknande som använder CSR eller andra metoder för att säkra personalens arbetssituation och miljöaspekter.

Med andra ord: man kan stödja så kallade "sweatshops" där barn, kvinnnor och andra utsatta människor utnyttjas av fabriksägare och investerare. Dessa fabriker ligger inte alltid i Kina utan i andra regioner.

Vill man vara säker på att inte stödja etiskt inkorrekta arbetssituationer skall man vända sig till de butiker/återförsäljare som säljer stora och kända varumärken. Vill man vara helt säker på att stödja ett företag som gör allt de kan för att hjälpa arbetssituationen för textilarbetare ska man handla från H&M. Glad
    I bröllopssammanhang innebär det ju större företag desto bättre (oftast).

Av samma anledning som jag var mycket skeptisk till att köpa "riktiga" diamanter, är jag skeptisk till så kallade "kinaklänningar" då det liknar att köpa ocertifierade diamanter. Man vet inte vad man betalar för eller vart pengarna går.
    Men det är upp till var och en.
  • Kakbakaren

Hej! Jag hoppar in här också :D Vad mycket fint ni har laddat upp :) Jag har inte hunnit läsa igenom allt ni har skrivit ännu, är på s. 14 av 44 haha :D men i sinom tid :) Här är i alla fall några bilder på klänningar jag skulle kunna tänka mig :) Åååh de finns så många fina, tror jag har över 14 samlade i ett dokument nu och då har jag inte hunnit gå igenom allt jag skulle vilja ännu så fler lär det komma... Min blivande ska nog få ge en del åsikter också (fastän han inte brukar ha så mycket vad gäller kläder) och mina tärnor också för den delen. Men en sak har jag funderat på lite, kan man ha ett släp fast man inte gifter sig i kyrkan? Man blir ju nog lika mycket gift för det och jag har drömt om att ha ett litet släp men också en borgerlig vigsel :/

• August Moon

Kakbakaren: Klart du kan ha släp ändå! Att det bara är kyrkbröllop som är "riktiga" bröllop och att borgerliga bröllop måste vara enkliga affärer är en förlegad attityd. Om någon klagar så välkomna dem till 2010-talet Flört

• Kakbakaren
    August Moon skrev 2013-02-25 13:19:12 följande:
    Kakbakaren: Klart du kan ha släp ändå! Att det bara är kyrkbröllop som är "riktiga" bröllop och att borgerliga bröllop måste vara enkliga affärer är en förlegad attityd. Om någon klagar så välkomna dem till 2010-talet Flört
    Haha, bra idé Skrattande Jag hade inte tänkt mig ett så jättestort släp så att det inte är i vägen men ett litet åtminstone Skrattande Jag har redan börjat välkomna folk till 2010-talet i och med förlovningen, flera har frågat "gick han ner på knä? Hade han valt din ring?" osv. men jag har varit som "MEN DET VAR JU JAG SOM FRIADE! KVINNOR HAR LIKA STOR RÄTT TILL DET SOM MÄN I DAGENS LÄGE! SÅ DE SÅ" Skrattande Vet inte varför alla utgår från att det är mannen som har friat om inte annat nämns?
Svar på tråden Bröllop 2014?