• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Power of Love
    SandraElisabet skrev 2013-02-20 11:00:41 följande:
    Ja, det är en helt rimlig och logisk budget/slutsats angående en dag vs "resten av ens liv"... Tack för att du delade med dig, jag behöver nog få lite distans till klänningen och summan ett tag. Flört
    Jag kan ju tillägga att jag verkligen inte tycker det är fel att lägga ner mer pengar på bröllopet. Alla har ju olika mål och förutsättningar.

Om man vill kan man ju alltid sälja klänningen vidare efter bröllopet, för att få tillbaka lite av pengarna. 
  • Power of Love
    SandraElisabet: Snygg ring han har valt! 

Tycker du har en bra innan-påsk-lista.

Själva har vi nu skickat om att få boka lokalen. Har dock inte fått något bekräftat ännu. Pappa som ansvarar för lokalen skulle höra om någon i deras brödraskap är vigselförättare, skulle vara passande eftersom vi är i deras lokal.  Annars är det just vigselförättare som står som nästa grej på vår att-göra-lista. 

Hade förövrigt en dröm i natt om att jag testade en av klänningarna jag länkade till tidigare i denna tråd och den passade utmärkt. Nu måste jag ju verkligen åka och testa den snart för att se om det var en sanndröm  Solig
  • SandraElisabet
    Power of Love skrev 2013-02-20 19:08:53 följande:
    Jag kan ju tillägga att jag verkligen inte tycker det är fel att lägga ner mer pengar på bröllopet. Alla har ju olika mål och förutsättningar.

Om man vill kan man ju alltid sälja klänningen vidare efter bröllopet, för att få tillbaka lite av pengarna. 
    Nej, jag tolkade inte ditt svar som sådant heller, men samtidigt så är det ju så att ibland kan jag tycka att klänningen är minst viktig.... Du lär ju aldrig bära den igen.
    Jo, att sälja klänningen känns väll i så fall aktuellt. Glad
    Power of Love skrev 2013-02-20 19:15:22 följande:
    SandraElisabet: Snygg ring han har valt! 

Tycker du har en bra innan-påsk-lista.

Själva har vi nu skickat om att få boka lokalen. Har dock inte fått något bekräftat ännu. Pappa som ansvarar för lokalen skulle höra om någon i deras brödraskap är vigselförättare, skulle vara passande eftersom vi är i deras lokal.  Annars är det just vigselförättare som står som nästa grej på vår att-göra-lista. 

Hade förövrigt en dröm i natt om att jag testade en av klänningarna jag länkade till tidigare i denna tråd och den passade utmärkt. Nu måste jag ju verkligen åka och testa den snart för att se om det var en sanndröm  Solig
    Jag håller tummarna för att det skall visa sig vara en sanndröm!! Drömmer

Vi har kikat på budgeten nu ikväll, vi har faktiskt tur som har sparat lite redan och fick "bidragssumman" från svärföräldrarna bekräftad vilket var skönt för mitt nervsystem. Mina föräldrar har också antytt att de vill vara med och bidra lite så vi avvaktar och ser hur mycket de känner att de vill hjälpa till med.
    Sedan blir det upp till oss att bedömma hur mycket vi minst kommer kunna spara. Jag tar ju examen om några månader och hoppas få ett jobb, men risken är att det får bli praktik och istället för inkomst blir det ju mer lån då... Känns tråkigt men det kanske blir värt det i slutändan.
    När budgeten är "klar" kan vi äntligen kika på lokal! Festen och maten blir ju utan tvekan dyrast!!

Hoppas att ni får er lokal bokad. Solig
  • SandraElisabet

Tack för kommentaren om ringen förresten! Solig Jag tycker också att den är fin!

• jeanettejohansson

{#emotions_dlg.flower}Solig ~ VI GIFTER OSS 2014! ~ Solig{#emotions_dlg.flower}

25 januari ~ PoS i (på?haha) Värmdö, Stockholm

5 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

Juli/Aug ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

Sep/Okt ~ xMariax i Eskilstuna

6 december - Winterwonderland i Göteborg

• jeanettejohansson

{#emotions_dlg.flower}Solig ~ VI GIFTER OSS 2014! ~ Solig{#emotions_dlg.flower}

25 januari ~ PoS i (på?haha) Värmdö, Stockholm

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

Juli/Aug ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

Sep/Okt ~ xMariax i Eskilstuna

6 december - Winterwonderland i Göteborg

Nu skrev jag fel datum i förra inlägget!! Jag hoppas att jag inte rör till det fler gånger!!
  • PoS

Själv ligger jag hemma med influensa o har ingen ork till något. Men jag läser om er framsteg i alla fall! Härligt. På måndag är det 11 månader kvar för oss. Herregud, paniken i den insikten!

• SandraElisabet
    PoS skrev 2013-02-21 09:10:14 följande:
    Själv ligger jag hemma med influensa o har ingen ork till något. Men jag läser om er framsteg i alla fall! Härligt. På måndag är det 11 månader kvar för oss. Herregud, paniken i den insikten!
    Kom ihåg att andas! Flört

Ja, det kommer ju bli kul att fira en "ett-år-tills-vi-gifter-oss-dag". Får se när det blir för vår del...
  • Csve

~ VI GIFTER OSS 2014! ~ 25 januari ~ PoS i (på?haha) Värmdö, Stockholm 11 februari ~ MH2014 i Västerås 3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm 6 juni ~ Power of Love i Karlstad 7 juni~ Csve i Jönköping 7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö 7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping 28 juni ~ Ebbaa i Karlstad 5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm Juli/Aug ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet 16 augusti ~ Schmock i Göteborg Augusti ~ Limba någonstans i Sverige Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet Sep/Okt ~ xMariax i Eskilstuna 18 oktober ~ Ponduss i Västerås 6 december - Winterwonderland i Göteborg

Svar på tråden Bröllop 2014?