• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • WinterWonderland
    SandraElisabet skrev 2013-02-18 09:23:07 följande:
    Kopiera bara texten och klipp sedan in den här i inlägget och skriv till ditt datum. Glad
    Kul att ni "bokat"!! Jag förstår att det känns overkligt! Men det är 6 dedcember i år eller 2014? Förlåt om jag frågar något uppenbart...
    Tack!! Det är 2014. Det är rätt så jättelångt kvar men vi bor i Sydafrika för tillfället så vi prel bokade när vi var där innan vi åkte eftersom att vi inte kommer vara hemma på ett tag. 
  • WinterWonderland
    {#emotions_dlg.flower}Solig   ~ VI GIFTER OSS 2014! ~   Solig{#emotions_dlg.flower}

25 januari ~ PoS i (på?haha) Värmdö, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping 

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

Juli/Aug ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet  

Sep/Okt ~ xMariax i Eskilstuna

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december - Winterwonderland i Göteborg
  • Power of Love
    MH2014 skrev 2013-02-18 07:18:59 följande:
    Power of love - snart kan jag avslöja lite mer ;)
    Bra för jag är nyfiken Solig
  • Power of Love
    SandraElisabet skrev 2013-02-17 10:02:19 följande:
    Shit va stor bilden blev!!! Ursäkta!

Jag är just nu i valet och kvalet angående prisklass på klänning.... Jag kan tänka mig att sy själv, men jag vet ju samtidigt vilket jobb det kan bli och syr man fel så kan det vara många timmar och kronor i sjön.

Så jag undrar vad tycker ni är rimligt? Jag planerar inte att byta klänning under kvällen, så jag "behöver" bara ju bara en.

Enligt min fästmans och min nuvaranda budget har jag budgeterat 20 000 kr till klänning.....!!! Det är mycket pengar!! Men jag resonerar som så att om jag hittar "the dress" så ska jag kunna köpa den för annars kommer alla andra klänningar bara vara 2a.

Som sagt - Hur resonerar ni själva?

Älskar Claire Pattibone och självfallet även Jenny Packham. Vill ha en vacker, figurnära klänning i spets. Ingen stor kjol, det ska vara vintage inspirerat. Solig
    Gällande klänning så har vill jag helst inte lägga mer än 3000kr. Det betyder ju att hitta en i butik här i Sverige blir svårt så jag kommer troligen behöva beställa från utlandet. Samma buget har förövrigt min fästman till hans kostym.  

Vi resonerar så att vi lägger hellre pengar på ett hus än på ett bröllop som ändå bara är en dag. Dessutom väljer jag gärna en billigare klänning om det betyder att jag kan bjuda in en till vän istället. 
  • Sandra01

Hej allihopa!
    Är SÅ himla roligt att läsa alla era texter.
    Jag och min sambo gifter oss också 2014 och jag känner att jag måste ursäkta mig varje gång någon "kommer på mig" att planera REDAN NU. :)
    Det är ju SÅ LÅNG TID KVAR!
    Därför är det så befriande att se och läsa att det är fler än jag som kollar ringar, klänningar, dukningar, blommor... osv.
    Idag tex så ska jag iväg på lunchen och kolla ring :)

Än så länge har vi kommit så här långt:
    Lokal - bokad
    Bröllopsklännnig - design och stil bestämd, men jag snurrar runt på kina-sidor och även på svenska design sidor.
    Ring - design relativt klar... Men, jag kan inte bestämma mig om jag ska ha klassisk diamant eller en blå safir.
    Mat - vill köra en amerikans grill buffé... Kollar lite catering.
    Tärnor - klara

Funderar mycket kring logisik, barnpassning, servispersonal... Vem gör vad och vem tar ansvar att allt blir SOM VI VILL på själva dagen, då jag och min MAN bara ska njuta.....

Just ja:
    Gifter oss 28 juni 2014

• Mrs Lindahl 2014

Jag vill också vara med!

Jag och min m2b gifter oss under vår/sommaren nästa år.
    Jag sitter just nu på jobb men hämtas snart av min m2b, vi ska titta på en lokal som jag hoppas är lokalen med stort L. Vi har varit och tittat på några innan men de har tyvärr varit för dyra Gråter.  Så snälla håll tummarna för att det går bra idag.

Uppdaterar under dagen eller imorgon så ni vet! Drömmer

• Larssonmaria86

Mrs Lindahl 2014: Du är välkommen och jag ska hålla tummarna för dig! Vi hade sådan tur som hittade en fin bygdegård som t.o.m. var lite under vår budget :)

• MH2014

Här står det still i planeringen just nu, då vi väntar på kontrakten där vi ska hålla till....

• SandraElisabet
    Power of Love skrev 2013-02-18 19:59:58 följande:
    Gällande klänning så har vill jag helst inte lägga mer än 3000kr. Det betyder ju att hitta en i butik här i Sverige blir svårt så jag kommer troligen behöva beställa från utlandet. Samma buget har förövrigt min fästman till hans kostym.  

Vi resonerar så att vi lägger hellre pengar på ett hus än på ett bröllop som ändå bara är en dag. Dessutom väljer jag gärna en billigare klänning om det betyder att jag kan bjuda in en till vän istället. 
    Ja, det är en helt rimlig och logisk budget/slutsats angående en dag vs "resten av ens liv"... Tack för att du delade med dig, jag behöver nog få lite distans till klänningen och summan ett tag. Flört
  • SandraElisabet
    MH2014 skrev 2013-02-20 07:59:50 följande:
    Här står det still i planeringen just nu, då vi väntar på kontrakten där vi ska hålla till....
    Hoppas att det går bra!! Solig

Vår planering står väll ganska still, jag pluggar mycket och budgeten är fortfarande ganska oklar så därför är det svårt att gå vidare med lokalbokning...
    Jag har ju beställt min förlovningsring och väntar med spänning!! Min fästman har fastnat för en titanring som han ska beställa idag (så där rör det sig lite). Vi är jätte pirriga båda två och längtar efter att kunna få bära ringarna! Skrattande

Så här ser hans ut:

Inte min personliga stil, men definitivt hans och det är det som räknas! Jag tycker nog den är ganska stilren.

Det vi vill få fixat innan påsk är:
    - Budget
    - Lokal (och därmed datum)
    - Vigselplats, eller ungefär i alla fall (borgerligt)
    - Fotograf.

Något annat man skall tänka på så här långt innan? Tärnan är tillfrågad, likaså marsalken, båda är aspeppade! Hahha, träffade min tärna förra helgen och hon var så uppe i varv och glad! Solig Riktigt kul!

Våra nära och kära vet att vi förlovat oss och planerar bröllop. Någon som har något mer att lägga till på min innan-påsk-lista? Flört
Svar på tråden Bröllop 2014?