• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • amerika

Hur många här har skickat/kommer att skicka save-the-date-kort och hur långt i förväg gör ni det i så fall?

• NBFN
    amerika skrev 2013-04-10 22:08:09 följande:
    Hur många här har skickat/kommer att skicka save-the-date-kort och hur långt i förväg gör ni det i så fall?
    Funderar på att skicka ut STD, men först när vi satt ett exakt datum, ca 1 år innan vigseln. Så runt juli-september någon gång :)
  • Mrs Lindahl 2014

Vi kommer att skicka ut STD. Jag vill egentligen gärna ha ut dem 1 år innan, men det kommer med största sannolikhet inte bli förrän ca 10 månader innan och sen inbjudan ca 5 månader innan.

Här kommer lite inspiration till STD:

Pinned Image

Pinned Image

Pinned Image

Pinned Image

• MH2014

SandraElisabet - Tack så mycket!! Det känns väldigt bra och genomtänkt. Tror det kan bli riktigt riktigt fint, romantiskt och lite glamour :)
    ang dukar blir det vita linnedukar som grund och sedan spetslyktor över som kikar fram där vi inte har serveringsfat och dekorationer.

• MH2014

Vi har inte bestämt oss ang spara datumet än,,,men tror vi kanske gör det med tanke på att det är mitt i veckan och utan barn,,kan behövas planeras för en del...men vi får se, då alla vi bjuder är våra närmaste så vet ju de flesta om :)
    men om så gör vi nå roligt och ev sms eller mallar ut,,,lite tacky men vi ska göra en rolig grej av det isåfall ;)

• Eksson
    Mrs Lindahl 2014 skrev 2013-04-11 07:57:22 följande:

Vi kommer att skicka ut STD. Jag vill egentligen gärna ha ut dem 1 år innan, men det kommer med största sannolikhet inte bli förrän ca 10 månader innan och sen inbjudan ca 5 månader innan.

Här kommer lite inspiration till STD:

Vilka fina bilder!

Gillar dem med långa texten jättemycket!

Vad gäller våra egna STD, så har vi ju inte ens förlovat oss än..men det är nära :)

Och eftersom i princip ingen vet våra planer än så hade vi tänkt att när vi offentligför vår förlovning ska vi skicka ut bilder (mms eller vykort, inte riktigt bestämt) på oss/våra ringar. Nåt i stil med " Datum är en jättestor dag för oss..men Datum 2014 kommer bli ännu större! Save the date!"

• amerika

Ursäkta, jag vet att man skriver STD som förkortning av save-the-date men jag som har jobbat på ungdomsmottagning får helt andra associationer.... (STD=Sexually Transmitted Diseases)

• SandraElisabet
    amerika skrev 2013-04-11 08:47:57 följande:
    Ursäkta, jag vet att man skriver STD som förkortning av save-the-date men jag som har jobbat på ungdomsmottagning får helt andra associationer.... (STD=Sexually Transmitted Diseases)
    Jag vet!! Jag tänker också på det!! {#emotions_dlg.djavulsk}

Vi gifter oss den 2 augusti 2014 - save the dates skickar vi i oktober/november 2013 och inbjudningar i april 2014, det är planen i alla fall. Jag har nog tänkt mig några enklare save the dates....

Eller....

Customized Save the Date Calendar Wedding Invitation Rubber Stamp

Jag tänker inte hålla på och matchy-matcha allt utan save the dates är ju bara som en "FYI", inbjudan ska nog vara lite mer avslöjande gällande känsla och tema på festen etc tycker jag.
  • SandraElisabet
    MH2014 skrev 2013-04-11 07:57:27 följande:
    SandraElisabet - Tack så mycket!! Det känns väldigt bra och genomtänkt. Tror det kan bli riktigt riktigt fint, romantiskt och lite glamour :)
    ang dukar blir det vita linnedukar som grund och sedan spetslyktor över som kikar fram där vi inte har serveringsfat och dekorationer.
    Angående dukar; ska ni ha både linnedukar och spets för att bordet inte är de vackraste eller är det stilen ny är ute efter?

Om det är för att bordet inte är supersnygga så är det ju smart, jag hade nog valt naturfärgade linnedukar under spets, men det beror ju på nyanserna... Svårt att säga.
Svar på tråden Bröllop 2014?