• Dannis

Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!

Med en annan tråd som insperation tänkte jag att det skulle vara kul om vi som ska fixa hår/smink själva kunde lägga upp våra bilder för att få lite feedback.

Jag testade lägga min makeup och sätta upp håret för första gången ikväll. Kommer nog vara tvungen att öva någon mer gång, känns som håret blev lite "nätigt" på baksidan 

Vad tycker ni? Egentligen vet jag inte vad för stil jag är ute efter, bara att det ska se naturligt och någorlunda tidlöst ut.

Fler som vill lägga ut bilder?

• Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!
  • shakynose
    snartherrochfru skrev 2011-06-02 21:09:34 följande:
    Vad duktig du är! Frisyren ser jätteromantisk ut!
    Jag skulle vilja se dig i lite mörkare skuggor, jag tror du kan bära det!
    Håller delvis med; jag tror att du skulle bli jättefin i en ögonskugga som gick åt lite ljust aprikos och kanske en matt chokladbrun, sedan en riktigt mörk och matt eyeliner. Den skugga som du har närmast ögonen nu tycker jag är lite för kall och skimrig och framhäver inte riktigt dina ögon. Läppfärgen är helt fantastisk på dig, och jag tror att den skulle matchas bättre med lite varmare ögonsmink
  • marielleangelina
    Gwennie skrev 2011-06-02 22:36:01 följande:
    Jag tycker att din ögonmake är jättefin! Jag tycker dock att du ska använda en mildare färg på läpparna för att få bättre balans på det hela, men förstår om du tycker att det är för vardagligt om det är så du brukar sminka dig. Fundera på vad du vill framhäva - läpparna eller ögonen.
    Hoppas att jag själv kan få till lika fina ögonlock som du har lyckats med :)
    wiii skrev 2011-06-03 00:04:08 följande:
    Tycker absolut att du kan ha håret uppsatt, framhävde dina drag jättefint!
    Tack snälla för era kommentarer! Ska exprimentera lite i helgen :)
  • LL 2010
    Jelica skrev 2011-06-03 13:39:14 följande:

Roligt att se alla andras frisyrer i tråden :) Alla är verkligen superfina!
    Ditt hår är jättefint! 

Det var en grymt bra tråd det här, att låta en make up artist göra sminket är ju asdyrt och jag ska liksom någon här ovanför, gifta mig utomlands så gör det hellre själv. Tack Theka för E.L.F tipsen, har lagt enbeställning är nu. Mer bilder och tips, det här var jättekul!!

Och ni är alla urfina!!  
  • Binis11
    marielleangelina skrev 2011-06-03 13:26:17 följande:
    wiii skrev 2011-06-03 00:04:08 följande:
    Tycker absolut att du kan ha håret uppsatt, framhävde dina drag jättefint!
    Tack snälla för era kommentarer! Ska exprimentera lite i helgen :)
    Vad har du för ögonskuggor? Jättefina och jättefint sminkat =)
  • marielleangelina

Binis11 Tack så mycket! Ögonskuggan är en duo från MaxFactor, 420 Supernova Pearls. Använder den ljusa som highlighter precis under ögonbrynet också, bara duttat lite med fingret... :)

• Binis11

Den måste jag kolla upp, tack för tipset =)

marielleangelina skrev 2011-06-03 16:40:06 följande:
    Binis11 Tack så mycket! Ögonskuggan är en duo från MaxFactor, 420 Supernova Pearls. Använder den ljusa som highlighter precis under ögonbrynet också, bara duttat lite med fingret... :)
  • Mertzi

Har läst om det här med att ha highlighter eller inte, att ha skimmer eller inte osv..
    Har ett bra tips som jag använder själv när jag vill ha highlightereffekten utan skimmer, för tex fotografering.

Använd en ljus mineralconcealer och en tillhörande pensel!
    Den är lite, lite ljusreflekterande.. Men ändå inte så att det tar över.
    Man får ett magiskt litet minilyft!
    Anledningen till att jag väljer concealer istället för foundation är för att den ger lite mer effekt, då den är lite mer kompakt eller hur man ska säga, och för att man kan få den riktigt ljus.
    Är den inte tillräckligt ljus ger det heller ingen effekt.

Lägg den på hösta punkten av kindbenet, Näsryggen och lite upp mot pannan, vid eventuella "veck" från näsan ner mot munnen, Litegrann ovanför överläppen och eventuellt precis under underläppen för lite mera plut.

Skickar en TOTALT värdelös beskrivning på Angelina Jolie av alla människor (bildsökte på kvinnligt ansikte och hon hade ju ett lägligt face så..) för att göra det hela lite tydligare!

Sen vill jag även tipsa om ett superenkelt och superfint sätt att fixa sin egen frisyr!
    Detta hon gör i filmen är ju en förenklad version, så har man mer än fem minuter på sig kan den bli riktigt proffsig och vacker!
    Gjorde denna variant i håret idag och fick komplimanger från min blivande, han som aldrig annars lägger märke till om jag gör något nytt med skallen :)

http://nyheter24.se/modette/lindahallberg/2011/06/02/video-slarvig-romantik/#respond

Hoppas att någon får användning av mina tips!

• Fröken Skruttis

Kanonbra tråd!

Jag har långt tjockt hår och vet inte riktigt vad jag ska göra med det. Känns nästan "för" långt för att sätta upp snyggt. Och klippning känns inte aktuellt..;)

• Theka

Jag vill också tipsa om Lilth Moon på Youtube, hon gör enkla instruktionsvideos till snygga frisyrer.

Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!