• Dannis

Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!

Med en annan tråd som insperation tänkte jag att det skulle vara kul om vi som ska fixa hår/smink själva kunde lägga upp våra bilder för att få lite feedback.

Jag testade lägga min makeup och sätta upp håret för första gången ikväll. Kommer nog vara tvungen att öva någon mer gång, känns som håret blev lite "nätigt" på baksidan 

Vad tycker ni? Egentligen vet jag inte vad för stil jag är ute efter, bara att det ska se naturligt och någorlunda tidlöst ut.

Fler som vill lägga ut bilder?

• Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!
  • Theka
    shakynose skrev 2011-05-20 05:25:04 följande:
    Vilken primer?
    Till ansiktet använder jag Mineral infused face primer från e.l.f (62 kr ungefär) och till ögonen använder jag eyelid primer från samma märke, kostar i srunda slängar 15 spänn. Det gäller dock att applicera tunt och låta den "torka till" lite innan man applicerar ögonskuggor. Annars har den en tendens att vecka sig. För mig funkar det riktigt bra faktiskt, har kört med samma i något år nu. 
  • Theka
    Miceme skrev 2011-05-19 23:59:46 följande:
    Hihi vad söt du är! Då är sminket vältestat!!
    Hihi, tack! Och ja. Jag har även utsatt det för det ulitmata gråttestet - satte mig och glodde på "En unge i minuten" *fniss* (dock vid ett annat tillfälle)
  • Dannis
    Theka skrev 2011-05-19 23:57:15 följande:
    På tal om hållbarheten i min frisyr - jag var ute och sprang 5 km med den idag (skippade dock tiaran hahaha). Den såg helt ok ut när jag kom tillbaka! Sminket också för den delen så nu vet jag att min primer fixar det mesta. (15 kronors-primer från e.l.f.)

Va duktig du är. Sånt är jag för lat för :P Men gråttestet tror jag att jag skulle klara av. Vart köper man e.l.f?
  • ShoegirlNYC
    labbalabba skrev 2011-05-19 23:14:51 följande:
    ShoegirlNYC: Åhh vad fina örhängen du har på bilden! Får man fråga var du har köpt dom?? :)
    Åh tack! De har jag köpt på en liten, liten affär på landet. Men jag vet att de finns lite överallt, i alla fall för ett par år sedan. Nu kommer jag ju inte ihåg märket såklart, ska se om jag kan klura ut det, återkommer!
  • Theka
    Dannis skrev 2011-05-20 09:01:45 följande:
    Va duktig du är. Sånt är jag för lat för :P Men gråttestet tror jag att jag skulle klara av. Vart köper man e.l.f?
    eyeslipsface.se!
  • sandis1977
    Theka skrev 2011-05-20 09:09:18 följande:
    eyeslipsface.se!
    Kan du inte tipsa om lite mer bra smink från den sidan? Ska verkligen testa det märket. Är det på riktigt så sinnessjukt billigt?
  • Theka
    sandis1977 skrev 2011-05-20 22:34:01 följande:
    Kan du inte tipsa om lite mer bra smink från den sidan? Ska verkligen testa det märket. Är det på riktigt så sinnessjukt billigt?
    På riktigt!

Nästan allt jag använder kommer därifrån. Men man ska ju komma ihåg att olika saker funkar olika bra på olika människor och hudtyper såklart men för det priset tycker jag att det är värt att prova. Just nu får man 20% på hela ordern om man skriver in SAVE20EU i code-rutan. ;)

Mineral infused face primer är mitt måste i varje beställning. (knappt 62 kr nu)
    Eyelid primer likaså.  (15,32 kr)
    Jag använder också flera av deras borstar men kvaliteten är lite ojämn. Rouge-, concealer-, och foundationborstarna (15 kr st) är jag rätt nöjd med men de billiga ögonskuggepenslarna är ganska ojämna i kvaliteten. De dyrare Studio-borstarna (35 kr st) har jag hört ska vara mycket bätte.
    Mitt absoluta favoritrouge heter Glow (15,32) och skimrar jättevackert.
    Gillar även Plumping Lip glaze som kanske inte plumpar så mkt men glosset sitter faktiskt riktigt bra (15,32).
    Eye brow kit - en given favorit. Ett färgat vax och en skugga. (35 kr)
    Cream Eyeliner (35 kr) sitter som berget! Hela dagen! Bästa någonsin.
    Deras kajalpennor, Brightening Eye Liner (15 kr) sitter också riktigt bra och är lätta att "smudga" för att få till snygga sotningar. Glider på som en dröm.
    Vad har jag mer...? Jo! Ett High Definition powder (62) som jag använder för att fånga ögonskuggespill och sedan för att jämna ut hela fejjan. 
    Köpte också ett Translucent matte powder (62) i samma syfte men har använt HD-pudret mer.
    Sist men inte minst gillar jag deras nagellack för 15 kr styck. 
    (Jag har gått igenom rätt mycket men har inte testat deras mineralsmink)

En sak jag direkt kan avråda ifrån är deras billiga Waterproof eye liner pen. Min var snustorr och jag har hört flera som aldrig "fått igång" sina. Den billiga mascaran var heller ingen höjdare, duger att peta till fransarna med men ger inget oumpf. Någon mindre ögonskuggepalett har jag också som jag inte gillar så mycket, skuggorna smular en del. Fick däremot en gratis palett med 100 skuggor en gång och den är skitbra! Lite ojämn i kvaliteten men överlag svinbra. Min provsminkning är gjord med den paletten. 

Jag borde fasen få betalt för all reklam jag gör för e.l.f. Men näeee... 
    Om man gillar deras sida på Facebook får man uppdateringar när de har rabatter och fri frakt eller free gift sådant. Och är det något jag lärt mig så är det att det i princip alltid är någon rabatt så jag brukar vänta in i det sista när jag ska beställa bara för att se om det dyker upp någon rabattkod. 

Leveransen brukar gå på en vecka. En gång fick jag vänta i över 3 v men det var strax efter jul och jag hade råkat knappa i en siffra fel på postnumret. 

• shakynose

HD pudret, jag köpte också det, men det blir inte så bra på mig. Hur använder du det?

Ögonprimern tycker jag är toppen, jag har den som är lite dyrare (mineral infused eyelid primer) och den är faktiskt suverän. Lika bra som Urban Decay Primer Potion, fast galet billigare.

• sandis1977
    Theka skrev 2011-05-20 23:22:52 följande:
    På riktigt!

Nästan allt jag använder kommer därifrån. Men man ska ju komma ihåg att olika saker funkar olika bra på olika människor och hudtyper såklart men för det priset tycker jag att det är värt att prova. Just nu får man 20% på hela ordern om man skriver in SAVE20EU i code-rutan. ;)

Mineral infused face primer är mitt måste i varje beställning. (knappt 62 kr nu)
    Eyelid primer likaså.  (15,32 kr)
    Jag använder också flera av deras borstar men kvaliteten är lite ojämn. Rouge-, concealer-, och foundationborstarna (15 kr st) är jag rätt nöjd med men de billiga ögonskuggepenslarna är ganska ojämna i kvaliteten. De dyrare Studio-borstarna (35 kr st) har jag hört ska vara mycket bätte.
    Mitt absoluta favoritrouge heter Glow (15,32) och skimrar jättevackert.
    Gillar även Plumping Lip glaze som kanske inte plumpar så mkt men glosset sitter faktiskt riktigt bra (15,32).
    Eye brow kit - en given favorit. Ett färgat vax och en skugga. (35 kr)
    Cream Eyeliner (35 kr) sitter som berget! Hela dagen! Bästa någonsin.
    Deras kajalpennor, Brightening Eye Liner (15 kr) sitter också riktigt bra och är lätta att "smudga" för att få till snygga sotningar. Glider på som en dröm.
    Vad har jag mer...? Jo! Ett High Definition powder (62) som jag använder för att fånga ögonskuggespill och sedan för att jämna ut hela fejjan. 
    Köpte också ett Translucent matte powder (62) i samma syfte men har använt HD-pudret mer.
    Sist men inte minst gillar jag deras nagellack för 15 kr styck. 
    (Jag har gått igenom rätt mycket men har inte testat deras mineralsmink)

En sak jag direkt kan avråda ifrån är deras billiga Waterproof eye liner pen. Min var snustorr och jag har hört flera som aldrig "fått igång" sina. Den billiga mascaran var heller ingen höjdare, duger att peta till fransarna med men ger inget oumpf. Någon mindre ögonskuggepalett har jag också som jag inte gillar så mycket, skuggorna smular en del. Fick däremot en gratis palett med 100 skuggor en gång och den är skitbra! Lite ojämn i kvaliteten men överlag svinbra. Min provsminkning är gjord med den paletten. 

Jag borde fasen få betalt för all reklam jag gör för e.l.f. Men näeee... 
    Om man gillar deras sida på Facebook får man uppdateringar när de har rabatter och fri frakt eller free gift sådant. Och är det något jag lärt mig så är det att det i princip alltid är någon rabatt så jag brukar vänta in i det sista när jag ska beställa bara för att se om det dyker upp någon rabattkod. 

Leveransen brukar gå på en vecka. En gång fick jag vänta i över 3 v men det var strax efter jul och jag hade råkat knappa i en siffra fel på postnumret. 

Tack tack tack!
    Jag är av naturen väääldigt hied Tungan ute och kan inte inte vänta på spännande saker. La in en stor beställning igår, men jag gör en till. Med rabatten och sakerna du rekommenderar. Ska bli kul o testa.
    O visst e det så att produkter sitter olika på olika hudtyper. Jag har normalt skinn och har aldrig problem med nåt.
    Tack så hemskt mycket för tipsen och godmorgon! Cool 
Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!