• Dannis

Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!

Med en annan tråd som insperation tänkte jag att det skulle vara kul om vi som ska fixa hår/smink själva kunde lägga upp våra bilder för att få lite feedback.

Jag testade lägga min makeup och sätta upp håret för första gången ikväll. Kommer nog vara tvungen att öva någon mer gång, känns som håret blev lite "nätigt" på baksidan 

Vad tycker ni? Egentligen vet jag inte vad för stil jag är ute efter, bara att det ska se naturligt och någorlunda tidlöst ut.

Fler som vill lägga ut bilder?

• Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!
  • KlaraV89

Gud vad fina ni alla blir, otroligt duktiga ni är på att göra hår och smink själva

• vickanofilip

nu har jag lagt en mörkare skugga på ögonen då någon här på BT tyckte att jag kanske skulle kunna ha det.. det blev  helt ok faktiskt men på kort ser det lite blankt ut och det är dåliga foton men jag ska nog satsa på mörkare för jag vill inte lysa runt ögonen ! obs att  sminkningen tog 10 ´minuter och är lite slarvigt gjord bara som en test för stora dagen B..

JAg ska försöka göra om detta och ta bättre kort men kom med feedback!
  • Mirjami
    Theka skrev 2011-05-19 21:40:41 följande:
    Jag ska försöka med ditt tips! Jag fick korta ner mina i vilket fall och funderade på att ta det som blev över och sätta i ytterkanten eftersom jag sett att man kan köpa individuella fransar också men de var så korta då att det inte var någon idé.

Någon idé om vilket lim som är bäst? Ska man köpa ett särskilt eller brukar medföljande tuber hålla en hel kväll? 
    Själv gör jag permanenta på salong. Det tar någon timme men sen ser man ut som i mascarareklamerna. Jag har gjort en gång med tidsbrist gjorde att jag inte hann åka in var tredje vecka och fylla på så innan bröllopet ska jag göra om dem. Perfekt till vardags också, behövs bara concealer för mig så är jag ready for party!
  • baby freeze
    vickanofilip skrev 2011-06-16 03:59:58 följande:

nu har jag lagt en mörkare skugga på ögonen då någon här på BT tyckte att jag kanske skulle kunna ha det.. det blev  helt ok faktiskt men på kort ser det lite blankt ut och det är dåliga foton men jag ska nog satsa på mörkare för jag vill inte lysa runt ögonen ! obs att  sminkningen tog 10 ´minuter och är lite slarvigt gjord bara som en test för stora dagen B..

Jag tycker att färgerna klär dig mycket bättre än de förra. Inte så säker på det gröna under ögat dock. Hehe, det syns på eyeliner-tekniken att det gick snabbt... Jag tycker att det är snyggare om man börjar linjen från mitten av ögat ungefär, och inte längs hela fransen, om du förstår vad jag menar?
    Jag tror att du skulle kunna få en riktig wow-effekt med lösfransar vid ögats ytterkant, fast jag tycker att det är väldigt svårt att få till snyggt själv. Testa?
    Vill gärna se mer bilder!
  • wiii
    vickanofilip skrev 2011-06-16 03:59:58 följande:

Det blev fint med lite mörkare skuggor tycker jag :)
    Tror att anledningen till att det ser lite blankt ut på kort är för att du har skuggor med mycket glitter i som reflekterar ljuset, har förstått att man rekomenderar lite mattare skuggor när man ska fotas mycket!
  • Theka

vickanofilip: Ett tips för fotona,testa att ta kort i dagsljus utan blixt så ser man sminket bättre. Jag ställer mig framför ett fönster.

• Ylviz

Har inte varit inne på tråden på ett tag. Kul att se era fina sminkningar!

Vill bara rapportera att jag har hittat en superbra mascara efter mkt letade (provat kanebo 38grader, dior show, clinic osv)

Helena Rubinstein Lash Queen Mascara Sexy Blacks

Ger enorma fransar! Men det beror ju på vad ni vill ha, den ger både volym och längd. Oftast ovanligt hos vattenfasta mascaror där många ger mest färg!

Klarar dessutom gråttestet galant, inte ett spår efter massor av tårar!

Lycka till! 
  • KarinL

Hej! Vill bara tipsa om en sak, på make up store kan man få en privat sminklektion för 500 kr det bästa av allt är att man får produkter för samma värde som man själv väljer. Någon kanske redan har tipsar om det... Lycka till på er stora dag!

• Ekelunds2011

Hej! Jag ska också sminka mig själv. Jag är ingen hejare på det där med smink, men jag har gjort ett tappert försök. Denna gång med fokus på ögonen. Tips och idéer mottages gärna.

Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!