• Dannis

Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!

Med en annan tråd som insperation tänkte jag att det skulle vara kul om vi som ska fixa hår/smink själva kunde lägga upp våra bilder för att få lite feedback.

Jag testade lägga min makeup och sätta upp håret för första gången ikväll. Kommer nog vara tvungen att öva någon mer gång, känns som håret blev lite "nätigt" på baksidan 

Vad tycker ni? Egentligen vet jag inte vad för stil jag är ute efter, bara att det ska se naturligt och någorlunda tidlöst ut.

Fler som vill lägga ut bilder?

• Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!
  • förlovadflicka
    Ekelunds2011 skrev 2011-06-19 16:29:31 följande:

Hej! Jag ska också sminka mig själv. Jag är ingen hejare på det där med smink, men jag har gjort ett tappert försök. Denna gång med fokus på ögonen. Tips och idéer mottages gärna.

Det ser jättesnyggt ut! Dock borde du nog fixa till ögonbrynen också så att det blir mer balans liksom :)
  • ElinFalk85

Hej Allihopa! Den 3.e mars 2012 är det dags för mig. För mig är det verkligen en nystart! Lämnar våldtäkter, etc bakom mig och inleder ett fint liv tilsammans med min blivande man. Jag har långt, lockigt hår...sånt som alla vill ha! *solt* ;). Jag har tänkt mig någon frisyr som gudarna från grekland eller rom har på bilder. jag tror att jag skulle passa i det. Min tärna kommer att göra mitt hår efter mina anvisningar :). Någon som har några förslag, bilder???
    jag ska lägga upp en bild på mig (dock i uppsatt hår).

• baby freeze

Hej! Jag ska också sminka mig själv. Jag är ingen hejare på det där med smink, men jag har gjort ett tappert försök. Denna gång med fokus på ögonen. Tips och idéer mottages gärna.

Fina färger!
    Det verkar som om den glittriga har en tendens att smula litegrann så att du får glitter där det inte ska vara. Du kan lägga ett ganska tjockt lager med löst puder under ögonen innan du sminkar dem, sedan borstar (mera viftar) du bort alltihop, gärna med en "solfjädersborste".
    Jag tänker också att du kan testa att låta ögonskuggan gå bara lite längre upp mot ögonbrynet!
  • Darling Daisy

Kan man få lite hjälp ang ELFs produkter?

Jag har nu deras mineralsmink hemma. Hur ska jag göra för att få bäst resultat?
    jag börjar m primern, sen tar jag concealer där det behövs och sen på m foundationen. Men hur mycket foundation ska jag ha?

Tycker de ögonskuggor, mascaran och läppglansen jag köpte sitter bra.
    Har lite tid kvar att bestämma mig för hur det ska bli, typ 11 dagar...  

• litenkaka

Fint! Färgerna passar dig perfekt Jag skulle dock inte lägga skuggan så "platt". Istället för att pensla på skuggan ändå ut i yttre ögonvrån, snedda uppåt och lägg en lite ljusare skugga närmast ögonvrån. Så som du har den nu får det ögat att se "hängigt" ut...  Sen skulle jag också inte sluta med skuggan så tvärt utan tona ut den uppåt och avslut med en ljusljus skugga vid ögonbrynets yttersta del för att få upp ögonen.
  • TheJohanna

La upp denna frågan i en annan tråd också men känner mig i så desperat behov av svar att jag försöker här också!

Jag brukar inte sminka mig så ofta så jag behöver lite hjälp med vad jag ska köpa in inför bröllopssminket. Vill inte ha någon ögonskugga.. Vattenfast mascara har jag redan en som funkar bra..
    Det som jag kan behöva är:

Primer (har en som nog inte är så bra men vad jag har förstått så är detta något som det är värt att lägga pengar på... På Kicks tipsade de om antingen smashbox eller YSL - har läst massor med bra om Smashbox, men är det någon som har erfarenhet av YSL? Den hade typ en inbygd pensel...)

Foundation (testade med mineralsmink häromdagen men det verkar inte vilja sitta hela dagen så jag tror kanske att någon flytande foundation är bättre. Någon som har något tips på vilken? Om jag har en bra foundation, behöver jag i så fall vanligt ´puder också eller räcker det med rouge? Rouge eller i alla fall solpuder som jag tror funkar har jag redan.

Vattenfast kajal - Finns det??

Funderar också på om jag behöver någon concealer... Är det något annat som är viktigt som jag glömt?
  • baby freeze
    TheJohanna skrev 2011-06-21 07:23:53 följande:

La upp denna frågan i en annan tråd också men känner mig i så desperat behov av svar att jag försöker här också!

Jag brukar inte sminka mig så ofta så jag behöver lite hjälp med vad jag ska köpa in inför bröllopssminket. Vill inte ha någon ögonskugga.. Vattenfast mascara har jag redan en som funkar bra..

Primer (har en som nog inte är så bra men vad jag har förstått så är detta något som det är värt att lägga pengar på... På Kicks tipsade de om antingen smashbox eller YSL - har läst massor med bra om Smashbox, men är det någon som har erfarenhet av YSL? Den hade typ en inbygd pensel...)

Foundation (testade med mineralsmink häromdagen men det verkar inte vilja sitta hela dagen så jag tror kanske att någon flytande foundation är bättre. Någon som har något tips på vilken? Om jag har en bra foundation, behöver jag i så fall vanligt ´puder också eller räcker det med rouge? Rouge eller i alla fall solpuder som jag tror funkar har jag redan.

Funderar också på om jag behöver någon concealer... Är det något annat som är viktigt som jag glömt?
    Om du ska ha flytande foundation, så är det inte alls nödvändigt med primer tycker jag. Om du inte har väldigt ojämn hy? Lite fuktkräm, och sedan underlagskräm ska räcka.
    Flytande foundation sitter kvar bättre om du har ett puder över, och det kan vara en bra idé att skaffa en puderdosa för att bättra på sminket under dagen.

Vattenfast kajal finns, men jag brukar inte använda själv så jag har inga tips.
  • sandis1977
    TheJohanna skrev 2011-06-21 07:23:53 följande:

Jag har Clarins primer och flytande foundation från Make up Store. Rekommenderar båda märkena. 
  • sandis1977
    ElinFalk85 skrev 2011-06-20 11:31:08 följande:
    Hej Allihopa! Den 3.e mars 2012 är det dags för mig. För mig är det verkligen en nystart! Lämnar våldtäkter, etc bakom mig och inleder ett fint liv tilsammans med min blivande man. Jag har långt, lockigt hår...sånt som alla vill ha! *solt* ;). Jag har tänkt mig någon frisyr som gudarna från grekland eller rom har på bilder. jag tror att jag skulle passa i det. Min tärna kommer att göra mitt hår efter mina anvisningar :). Någon som har några förslag, bilder???
    jag ska lägga upp en bild på mig (dock i uppsatt hår).
    Önskar dig lycka till!
    Tipset är att googla bilder så hittar du säkert något du gillar.
  • sandis1977
    Mirjami skrev 2011-06-16 10:28:47 följande:
    Själv gör jag permanenta på salong. Det tar någon timme men sen ser man ut som i mascarareklamerna. Jag har gjort en gång med tidsbrist gjorde att jag inte hann åka in var tredje vecka och fylla på så innan bröllopet ska jag göra om dem. Perfekt till vardags också, behövs bara concealer för mig så är jag ready for party!
    Vad betalar du för det?
    Jag är lite sugen på det och har gjort det en gång innan men lite i-landsproblem.. jag tyckte det blev lite väl fejkade.
    Hur länge sitter dina?
Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!