TheJohanna skrev 2011-06-21 07:23:53 följande:
La upp denna frågan i en annan tråd också men känner mig i så desperat behov av svar att jag försöker här också!
Jag brukar inte sminka mig så ofta så jag behöver lite hjälp med vad jag ska köpa in inför bröllopssminket. Vill inte ha någon ögonskugga.. Vattenfast mascara har jag redan en som funkar bra..
Det som jag kan behöva är:
Primer (har en som nog inte är så bra men vad jag har förstått så är detta något som det är värt att lägga pengar på... På Kicks tipsade de om antingen smashbox eller YSL - har läst massor med bra om Smashbox, men är det någon som har erfarenhet av YSL? Den hade typ en inbygd pensel...)
Foundation (testade med mineralsmink häromdagen men det verkar inte vilja sitta hela dagen så jag tror kanske att någon flytande foundation är bättre. Någon som har något tips på vilken? Om jag har en bra foundation, behöver jag i så fall vanligt ´puder också eller räcker det med rouge? Rouge eller i alla fall solpuder som jag tror funkar har jag redan.
Vattenfast kajal - Finns det??
Funderar också på om jag behöver någon concealer... Är det något annat som är viktigt som jag glömt?
Om du ska ha flytande foundation, så är det inte alls nödvändigt med primer tycker jag. Om du inte har väldigt ojämn hy? Lite fuktkräm, och sedan underlagskräm ska räcka.
Flytande foundation sitter kvar bättre om du har ett puder över, och det kan vara en bra idé att skaffa en puderdosa för att bättra på sminket under dagen.
Vattenfast kajal finns, men jag brukar inte använda själv så jag har inga tips.