• Dannis

Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!

Med en annan tråd som insperation tänkte jag att det skulle vara kul om vi som ska fixa hår/smink själva kunde lägga upp våra bilder för att få lite feedback.

Jag testade lägga min makeup och sätta upp håret för första gången ikväll. Kommer nog vara tvungen att öva någon mer gång, känns som håret blev lite "nätigt" på baksidan 

Vad tycker ni? Egentligen vet jag inte vad för stil jag är ute efter, bara att det ska se naturligt och någorlunda tidlöst ut.

Fler som vill lägga ut bilder?

• Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!
  • Thessa01
    Ylviz skrev 2011-05-30 01:04:17 följande:
    I dag provsminkade jag mig. Hittade äntligen en vattenfastmascara som vara något liknade min vanliga. Gillar långa fylliga fransar ala lösögonfransar. Brukar ha dior show men blev grymt besviken när jag provade samma som vattenfast. Köpte en Helena Rubenstein idag och den kändes nästan lika bra. Har inte utsatt den för det ultimata gråttestet ännu bara.

På många sminksidor står det att man inte ska ha glitter/glansiga ögonskuggor och highlighter. Varför då är det för fotoblixtrarna eller kråkfötterna? Nån som vet?
    Det är både för att rynkor framhävs, men framför allt för fotoblixtar!
  • Theka
    Humlan66 skrev 2011-05-30 09:56:47 följande:
    skulle köpa e.l.f men den där koden SAVE20EU gäller inte längre :(
    Nej, koderna håller oftast bara ett dygn. Gå in och gilla dem på Facebook eller leta upp deras blogg så får du kontinuerligt nya koder. Häromdagen var det fri frakt t.ex. 
  • Ylviz

Nu har jag provsminkat med glitter och glansprodukter vs matta och det är precis som du säger Thessa, rynkorna framhävs och det vill man ju inte en dag som denna... Inget tänker lägga väldigt sparsamt med glitter till fotona och sedan ta på lite mera vid festen. För jag gillar glitter 

• Thessa01
    Ylviz skrev 2011-05-31 08:24:56 följande:
    Nu har jag provsminkat med glitter och glansprodukter vs matta och det är precis som du säger Thessa, rynkorna framhävs och det vill man ju inte en dag som denna... Inget tänker lägga väldigt sparsamt med glitter till fotona och sedan ta på lite mera vid festen. För jag gillar glitter 
    Jag tänker också göra så
  • Thessa01

Det har talats en del om primer här, men jag undrar om någon här testat någonslags spray man sprejar över sin make up så den fäster bättre? Jag har en lite fet hud så jag tänkte ev. köra med både primer och spray för att undvika blänk  och att make upen "glider iväg" maximalt Det är t ex denna "mirakelspray" jag funderar på:

eleven.se/clarins-fix-make-up-6617.html

Vad tror ni? Hur gör ni andra som har en fetare hud?

• shakynose
    Thessa01 skrev 2011-05-31 08:39:01 följande:
    Det har talats en del om primer här, men jag undrar om någon här testat någonslags spray man sprejar över sin make up så den fäster bättre? Jag har en lite fet hud så jag tänkte ev. köra med både primer och spray för att undvika blänk  och att make upen "glider iväg" maximalt Det är t ex denna "mirakelspray" jag funderar på:

Jag har inte fet hy, men jag har testat en setting spray från elf. Den funkade på så vis att den gjorde att sminket kändes mer fixerat, men den gav också lite blänk och den luktade en aning funky. Så den rekommenderar jag inte!

Den från Clarins testade jag en gång på kicks, och den verkade bra, men jag vet inte hur den funkar med primer under sminket.
  • Mertzi
    Thessa01 skrev 2011-05-31 08:39:01 följande:

Make up Store har speciella "servetter" som man kan badda med i ansiktet som suger upp eventuell glans, vet jag. Har dock inte provat dem själv! Men dom verkar smidiga :)

Jag har alltid ett transparent puder tillgängligt, tar två sek att badda över Tzonen lite snabbt så ser man fräsch ut igen!

Sen att överhuvudtaget se till att grunden är bra gjord!
    Smörj in dig med en lätt dagcreme som inte är fet.
    Rådfråga på tex Kicks efter en bra primer, be att få med dig tester om dom har!
    Använd en foundation utan olja och se till att mätta den ordentligt i alla vrår med ett löst, transparent (för att inte få fläckar vilket ett färgat puder kan ge på en foundationyta) puder.
    Ös på med puder och puderpuff och borsta sedan av överflödet med en stor puderborste.
    Avsluta med ett matt solpuder!

Så gör jag, och min hy har en tendens att flotta till sig ibland :)
    Funkar fint!
  • Thessa01
    Mertzi skrev 2011-05-31 09:18:20 följande:
    Make up Store har speciella "servetter" som man kan badda med i ansiktet som suger upp eventuell glans, vet jag. Har dock inte provat dem själv! Men dom verkar smidiga :)

Jag har alltid ett transparent puder tillgängligt, tar två sek att badda över Tzonen lite snabbt så ser man fräsch ut igen!

Sen att överhuvudtaget se till att grunden är bra gjord!
    Smörj in dig med en lätt dagcreme som inte är fet.
    Rådfråga på tex Kicks efter en bra primer, be att få med dig tester om dom har!
    Använd en foundation utan olja och se till att mätta den ordentligt i alla vrår med ett löst, transparent (för att inte få fläckar vilket ett färgat puder kan ge på en foundationyta) puder.
    Ös på med puder och puderpuff och borsta sedan av överflödet med en stor puderborste.
    Avsluta med ett matt solpuder!

Så gör jag, och min hy har en tendens att flotta till sig ibland :)
    Funkar fint!
    Tack för tipsen!

Vad är det för transparent puder du har? (Märke?). Jag har alltid oljefri dagkräm och ska testa de där servetterna! Det kan ju inte skada

Jag ska tigga lite tester på Kicks, . Dumt nog köpte jag på mig Smashbox primer som gör att jag glänser som en säl   men det jag vill ha är en primer som både fäster och mattar ned. Får fråga om det öht existerar.
  • shakynose
    Thessa01 skrev 2011-05-31 09:44:59 följande:
    Tack för tipsen!

Vad är det för transparent puder du har? (Märke?). Jag har alltid oljefri dagkräm och ska testa de där servetterna! Det kan ju inte skada

Jag ska tigga lite tester på Kicks, . Dumt nog köpte jag på mig Smashbox primer som gör att jag glänser som en säl   men det jag vill ha är en primer som både fäster och mattar ned. Får fråga om det öht existerar.
    Jag har en primer från Lumene som mattar ner rejält. Passar därför inte mig alls för jag känner mig lite fnasig med den, men du kanske skulle testa den?
Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!