• Dannis

Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!

Med en annan tråd som insperation tänkte jag att det skulle vara kul om vi som ska fixa hår/smink själva kunde lägga upp våra bilder för att få lite feedback.

Jag testade lägga min makeup och sätta upp håret för första gången ikväll. Kommer nog vara tvungen att öva någon mer gång, känns som håret blev lite "nätigt" på baksidan 

Vad tycker ni? Egentligen vet jag inte vad för stil jag är ute efter, bara att det ska se naturligt och någorlunda tidlöst ut.

Fler som vill lägga ut bilder?

• Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!
  • Mertzi
    Theka skrev 2011-05-19 21:40:41 följande:
    Jag ska försöka med ditt tips! Jag fick korta ner mina i vilket fall och funderade på att ta det som blev över och sätta i ytterkanten eftersom jag sett att man kan köpa individuella fransar också men de var så korta då att det inte var någon idé.

Någon idé om vilket lim som är bäst? Ska man köpa ett särskilt eller brukar medföljande tuber hålla en hel kväll? 
    Prova! Jag gör nästan alltid så när jag enkelt vill tjoffa till sminket med en liten effekt!
    Jag använder aldrig limmet som är med i förpackningen, annat än att ja brukar låta det åka med i handväskan ifall fransen (mot förmodan) skulle lossna under dagen/kvällen.
    Av samma märke som fransarna på bilden jag postade, finns ett lim som heter Lash Grip som jag tycker är bra.
    Sätt limmet som en tunn rand längs lösfransraden och vänta 10-15 sek innan du sätter det på din fransrad så limmet får härda lite, litegrann så sätter den sig bättre och trillar inte loss när du väl lagt dit den där du vill ha den :)
    Vänta tills limmet torkat helt (det är vitt innan det torkar, sen blir det helt genomskinligt och syns inte alls) innan du målar mascaran och zickzacka in dina egna fransar med lösfransarna med mascaraborsten så är det ingen som kan ana att man fuskat :)
  • MissNina
    Miceme skrev 2011-05-19 18:49:28 följande:
    Den översta frisyren där skulle jag vilja ha, har du några tips på hur du gör den?
    Frissa Hela håret hårt så det blir ett enormt  ruffs. Sen slätar du ut håret men kamma inte för hårt ska fortfarande vara volym kvar. Sätt upp en toffs Högt upp på huvudet. Sen tar du och frissar "svansen". Ta svansen och lägg den mot pannan. Fäst med nålar så nära toffsen som möjligt. sen lägger du ner håret mot nacken igen och fäster resten av håret i tofsen underifrån. Spraya och fäst en tiara eller en hår kam... Tar ca 5 min att göra  om man har tränat Skrattande.

En fördel är om man har långt hår.
    Om nu detta hjälpte dig....

Ska kolla om jag hittar uppsättningen på nätet....

Ett tips är att söka på youtube efter hair tutorial tror jag det heter Solig
  • ShoegirlNYC
    Theka skrev 2011-05-19 21:50:58 följande:
    ShoegirlNYC: Har du gjort den frisyren själv? Jättevackert! Glad
    Japp, inte alls lika komplicerat att göra som den kanske ser ut =)
    Tack! Vad snällt =) 
  • labbalabba

ShoegirlNYC: Åhh vad fina örhängen du har på bilden! Får man fråga var du har köpt dom?? :)

• Zelmah

Angående lösögonfran-snacket:

det finns ögonfransar som redan är "halva" som en kattvipp att ha längst ut. De ger en naturlig look och man riskerar inte transa-looken. Ardell accents (nr305 är det). De har jag köpt, ser jättefina ut blir som en liten extra förstärkning till dina egna fransar längst ytterst. Ska testa dem på o limma fast dem ordentligt oxå.

• Mertzi
    Zelmah skrev 2011-05-19 23:24:56 följande:
    Angående lösögonfran-snacket:

det finns ögonfransar som redan är "halva" som en kattvipp att ha längst ut. De ger en naturlig look och man riskerar inte transa-looken. Ardell accents (nr305 är det). De har jag köpt, ser jättefina ut blir som en liten extra förstärkning till dina egna fransar längst ytterst. Ska testa dem på o limma fast dem ordentligt oxå.
    Dom är jättefina! Har testat dom jag också :)

Tipsen om att klippa fransrader var om man eventuellt redan införskaffat fransar, då är det ju onödigt att köpa dubbelt när man kan lösa det med ett litet klipp :)
  • Miceme
    Dannis skrev 2011-05-19 21:04:38 följande:
    På den här bilden får du supervackra ögon. Gillar de blekare läpparna också Glad
    Tack! Du är superfin på dina bilder, ditt diadem verkligen smälter in i både din hårfärg och i frisyren!
    MissNina skrev 2011-05-19 22:36:15 följande:
    Frissa Hela håret hårt så det blir ett enormt  ruffs. Sen slätar du ut håret men kamma inte för hårt ska fortfarande vara volym kvar. Sätt upp en toffs Högt upp på huvudet. Sen tar du och frissar "svansen". Ta svansen och lägg den mot pannan. Fäst med nålar så nära toffsen som möjligt. sen lägger du ner håret mot nacken igen och fäster resten av håret i tofsen underifrån. Spraya och fäst en tiara eller en hår kam... Tar ca 5 min att göra  om man har tränat Skrattande.

En fördel är om man har långt hår.
    Om nu detta hjälpte dig....

Ska kolla om jag hittar uppsättningen på nätet....

Ett tips är att söka på youtube efter hair tutorial tror jag det heter Solig
    Tack det ska jag prova i morgon! Jag har relativt långt hår men det är uppklippt, har köpt extensions som jag tar till om det skulle behövas. Jag har tittat lite på tutorialarna men inte sett denna frisyren och den känns som precis det jag vill ha!
    Tack igen!!
  • Theka

På tal om hållbarheten i min frisyr - jag var ute och sprang 5 km med den idag (skippade dock tiaran hahaha). Den såg helt ok ut när jag kom tillbaka! Sminket också för den delen så nu vet jag att min primer fixar det mesta. (15 kronors-primer från e.l.f.)

• Miceme
    Theka skrev 2011-05-19 23:57:15 följande:
    På tal om hållbarheten i min frisyr - jag var ute och sprang 5 km med den idag (skippade dock tiaran hahaha). Den såg helt ok ut när jag kom tillbaka! Sminket också för den delen så nu vet jag att min primer fixar det mesta. (15 kronors-primer från e.l.f.)

Hihi vad söt du är! Då är sminket vältestat!!
  • shakynose
    Theka skrev 2011-05-19 23:57:15 följande:

Vilken primer?
Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!