Theka skrev 2011-05-19 21:40:41 följande:
Jag ska försöka med ditt tips! Jag fick korta ner mina i vilket fall och funderade på att ta det som blev över och sätta i ytterkanten eftersom jag sett att man kan köpa individuella fransar också men de var så korta då att det inte var någon idé.
Någon idé om vilket lim som är bäst? Ska man köpa ett särskilt eller brukar medföljande tuber hålla en hel kväll?
Prova! Jag gör nästan alltid så när jag enkelt vill tjoffa till sminket med en liten effekt!
Jag använder aldrig limmet som är med i förpackningen, annat än att ja brukar låta det åka med i handväskan ifall fransen (mot förmodan) skulle lossna under dagen/kvällen.
Av samma märke som fransarna på bilden jag postade, finns ett lim som heter Lash Grip som jag tycker är bra.
Sätt limmet som en tunn rand längs lösfransraden och vänta 10-15 sek innan du sätter det på din fransrad så limmet får härda lite, litegrann så sätter den sig bättre och trillar inte loss när du väl lagt dit den där du vill ha den :)
Vänta tills limmet torkat helt (det är vitt innan det torkar, sen blir det helt genomskinligt och syns inte alls) innan du målar mascaran och zickzacka in dina egna fransar med lösfransarna med mascaraborsten så är det ingen som kan ana att man fuskat :)