• Dannis

Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!

Med en annan tråd som insperation tänkte jag att det skulle vara kul om vi som ska fixa hår/smink själva kunde lägga upp våra bilder för att få lite feedback.

Jag testade lägga min makeup och sätta upp håret för första gången ikväll. Kommer nog vara tvungen att öva någon mer gång, känns som håret blev lite "nätigt" på baksidan 

Vad tycker ni? Egentligen vet jag inte vad för stil jag är ute efter, bara att det ska se naturligt och någorlunda tidlöst ut.

Fler som vill lägga ut bilder?

• Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!
  • Theka

Jag har provsminkat idag också men blev inte helt nöjd. Dessutom pajade jag eyelinern när jag försökte få dit lösögonfransar. Så det skippar vi helt enkelt, fick jag inte dit dem idag när jag hade gott om tid så lär jag inte få dit dem med nervösa fingrar på stora dagen.

• Theka

Oj. Glömde skriva också att bilderna på uppsättningen blev så dåliga att det inte var värt att lägga upp någon bild på baksidan. Får vänta tills sambon kan ta bättre bilder. Jag har dessutom bara testat själva hållbarheten i frisyren idag, egentligen ska håret lockas och tuperas osv men jag bara snörpte upp det.

• Theka

Här syns sminket lite mer. 
    /slutarbildbombatrådennu_81

• Dannis
    Helena Mikael skrev 2011-05-19 13:04:59 följande:

Dannis: Hur gjorde du ditt hår? Det är verkligen super fint!! :) Du kommer glänsa på din dag :)
    När är det dags för dig?

Tack för tipsen. Att smink inte syns så bra på bild märkte jag. Jag tyckte att jag lagt på massor av smink, men det syns inte på bilderna jag tog.
    Jag har gjort stora lockar med plattången. Sedan tupperade jag underhåret, delade hela håret i två och satte upp det i nacken och la sedan det övre håret över det. Något åt det hållet. (Är verkligen urkass på att förklara saker).

Om man vill ha lösogonfransar, vad ska man sattsa på då? De i en "remsa" eller sånna man sätter i några stycken i taget?
    EJMO skrev 2011-05-19 14:17:52 följande:
    Vilken bra inspirations-tråd! Din frisyr och din make var jättefin och som Tittij sa: vad söt du är! Gosh!

Jag kommer också sminka mig själv, och jag har väldigt kort hår så det blir på sin höjd nån liten fläta eller en blomma. Jag har inte provsminkat än men om jag vågar ska jag lägga upp bild sen. :)
    Tack så mycket :)

Ja, lägg upp en bild. Så roligt att se hur andra gör. Glad
  • Dannis
    Theka skrev 2011-05-19 15:08:41 följande:
    Jag har provsminkat idag också men blev inte helt nöjd. Dessutom pajade jag eyelinern när jag försökte få dit lösögonfransar. Så det skippar vi helt enkelt, fick jag inte dit dem idag när jag hade gott om tid så lär jag inte få dit dem med nervösa fingrar på stora dagen.

Du behöver inga lösögonfransar. Dina är ju suuuperlånga. Blir riktigt avis, själv har jag bara korta små stumpar :P
    Jag tycker att du ser jättefin ut :)
    Jag ska nog också hållbarshetstesta håret...
  • shakynose
    Theka skrev 2011-05-19 15:16:26 följande:

Nej! Det är ju bilder vi vill se!!!

Jag tycker det ser jättefint ut, men vad var du missnöjd med? Min enda invändning skulle vara läppfärgen, som jag tycker är lite för ljus och kall på dig.
  • shakynose
    shakynose skrev 2011-05-19 17:15:58 följande:

Jag tycker det ser jättefint ut, men vad var du missnöjd med? Min enda invändning skulle vara läppfärgen, som jag tycker är lite för ljus och kall på dig.
    PS: några lösfrallor behöver du inte heller...
  • labbalabba
    Theka skrev 2011-05-19 15:16:26 följande:

jättefint! du har verkligen fina ögonbryn, vad har du i dom? penna eller skugga?
  • Theka
    shakynose skrev 2011-05-19 17:15:58 följande:

Jag gillar nog inte riktigt färgerna. Jag vill nog hellre dra åt det lila hållet - som jag ju typ alltid gör till vardags. Det var därför jag ville testa en guldig/brun make up för att inte se ut som jag "alltid" gör. 
    Min presentationsbild är en gammal provsminkning där jag har en plommonlila sotning. 

Angående läppfärgen så blev det en mishmash av allting, haha. Jag började med ett läppstift som jag tyckte blev för mörkt, tog bort och penslade därför ett hudfärgat coverstick på och försökte igen men nä. Det blev inte bättre. Så då körde jag läppglans över hela skiten istället. Som dessutom nästan var slut. Märks det att jag inte är någon läpp-människa?! ;) Jag använder sällan något annat än läppglans till vardags så jag tror faktiskt att det kommer bli så till bröllopet också. Jag blir så himla medveten om läppsminket annars. Och så kladdar det och kan komma utanför.

Tack för fina kommentarer! Ja, fransarna jag skulle använda var "Dramatic look" och de nådde inte så särskilt långt utanför mina egna så någon större effekt blev det inte men jag kan ändå tycka att det är lite snyggt när det blir sådär jämnt och tjockt. Men jag vågar nog inte använda det till bröllopet, då kommer jag ju peta ut ögonen förr eller senare i försök att rätta till flyende fransar. 

Vad jag däremot är nöjd med är ögonbrynen! Trådade, plockade och klippte idag och det blev precis som jag ville ha det. Hoppas bara på en lika bra upprepning till 9 juli.

Det här var för övrigt inspirationen:

• Miceme
    MissNina skrev 2011-05-19 08:54:32 följande:

Min frisyr

Mitt smink

Ska gifta mig den 2:a Juli och vill då ha något som är lätt och frächt och inte känns som en lerkaka i ansiktet xD.

Ditt hår och din make är jätte fint!
    Den översta frisyren där skulle jag vilja ha, har du några tips på hur du gör den?
Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!