• Dannis

Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!

Med en annan tråd som insperation tänkte jag att det skulle vara kul om vi som ska fixa hår/smink själva kunde lägga upp våra bilder för att få lite feedback.

Jag testade lägga min makeup och sätta upp håret för första gången ikväll. Kommer nog vara tvungen att öva någon mer gång, känns som håret blev lite "nätigt" på baksidan 

Vad tycker ni? Egentligen vet jag inte vad för stil jag är ute efter, bara att det ska se naturligt och någorlunda tidlöst ut.

Fler som vill lägga ut bilder?

• Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!
  • wiii

Tycker att du blev jättefin :)

• Tittij

Men vad söt du är! och håret är JÄTTEFINT!!!

• ClaraH

Ser romantiskt och fint ut! Fint diadem också, passar dig.

• MissNina

Min frisyr

Mitt smink

Ska gifta mig den 2:a Juli och vill då ha något som är lätt och frächt och inte känns som en lerkaka i ansiktet xD.

Ditt hår och din make är jätte fint!
  • Dannis
    MissNina skrev 2011-05-19 08:54:32 följande:

Min frisyr

Mitt smink

Ska gifta mig den 2:a Juli och vill då ha något som är lätt och frächt och inte känns som en lerkaka i ansiktet xD.

Ditt hår och din make är jätte fint!
    Va roligt att någon hakade på. Gillar sminket mycket, kommer se jättefräscht ut. Har du övat på att lägga sminket någon gång?

Förresten, någon som testat primer? Fungerar det bra?
  • Mirjami

Primer är bra, det jämnar ut porer och ger en bra grund, som att grundmåla en vägg innan den riktiga färgen läggs på för att originalfärgen och skavander inte skall lysa igenom (Nu snackar vi spackla, ha ha)

Mitt tips är att gå till en bra butik, typ Kicks och säga vad man är ute efter. Då får man hjälp att ta fram något som passar ens hudtyp, färg med mera bäst. Har man smal budget så säg det så tar de fram utefter vad som passar plånboken. Be också om prov make-up, det ksotar inget och du ser hur det ser ut på dig innan du köper. Jag har Cliniques underlagskräm i glasflaska som är halvtäckande bara, men med primer under ser jag ut att ha gått från Fjant mamma i Trolltyg i tomteskogen till Hollywoodlyster! Ja, tilsammans med Cliniques concealer också. Kostade under 500 kr för båda, men de räcker i minst ett halvår också (concealern räcker ett år för mig).

Ett lätt mineralpuder, lite lite bara, som fixering (och bättra på under dagen) och rounge och ett lätt solpuder med lite skimmer. Allt i små doser, applicerade med penslar och mjuka borstar ger ett naturligt resultat. Jag rekommenderar penslar till både underlag och concealer.

• Helena Mikael

Ett till tips från en Make Up artist:
    Tänk på att inte vara rädd för att måla på en del, för kameran tar bort minst 50% av ens smink på bilderna.
    Prima även på ögonlocket med en ögonprimer så sitter make-upen på ansiktet OCH ögonen hela dagen.
    Finns även primer till läpparna som gör att du undviker "puss" vecken + att läppstiftet sitter bättre och längre.

Ta en highliter penna i väskan som du kan dutta på under t.ex ögonen senare på dagen när man har varit igång en hel dag.
    Vattenfast mascara såklart :)

Dannis: Hur gjorde du ditt hår? Det är verkligen super fint!! :) Du kommer glänsa på din dag :)
    När är det dags för dig?

• EJMO

Vilken bra inspirations-tråd! Din frisyr och din make var jättefin och som Tittij sa: vad söt du är! Gosh!

Jag kommer också sminka mig själv, och jag har väldigt kort hår så det blir på sin höjd nån liten fläta eller en blomma. Jag har inte provsminkat än men om jag vågar ska jag lägga upp bild sen. :)

På tal om primer så beställde jag en ögon primer igår från lookfantastic.co.uk (de har gratis internationell
    frakt just nu), den heter Urban Decay eyeshadow primer potion och ska visst vara väldigt bra.

• Helena Mikael

Ja lägg upp en bild :) Jättespännande! :)

Jag ska också lägga upp en bild till helgen efter min provsminkning är klar.

Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!