Theka skrev 2011-05-20 23:22:52 följande:
På riktigt!
Nästan allt jag använder kommer därifrån. Men man ska ju komma ihåg att olika saker funkar olika bra på olika människor och hudtyper såklart men för det priset tycker jag att det är värt att prova. Just nu får man 20% på hela ordern om man skriver in SAVE20EU i code-rutan. ;)
Mineral infused face primer är mitt måste i varje beställning. (knappt 62 kr nu)
Eyelid primer likaså. (15,32 kr)
Jag använder också flera av deras borstar men kvaliteten är lite ojämn. Rouge-, concealer-, och foundationborstarna (15 kr st) är jag rätt nöjd med men de billiga ögonskuggepenslarna är ganska ojämna i kvaliteten. De dyrare Studio-borstarna (35 kr st) har jag hört ska vara mycket bätte.
Mitt absoluta favoritrouge heter Glow (15,32) och skimrar jättevackert.
Gillar även Plumping Lip glaze som kanske inte plumpar så mkt men glosset sitter faktiskt riktigt bra (15,32).
Eye brow kit - en given favorit. Ett färgat vax och en skugga. (35 kr)
Cream Eyeliner (35 kr) sitter som berget! Hela dagen! Bästa någonsin.
Deras kajalpennor, Brightening Eye Liner (15 kr) sitter också riktigt bra och är lätta att "smudga" för att få till snygga sotningar. Glider på som en dröm.
Vad har jag mer...? Jo! Ett High Definition powder (62) som jag använder för att fånga ögonskuggespill och sedan för att jämna ut hela fejjan.
Köpte också ett Translucent matte powder (62) i samma syfte men har använt HD-pudret mer.
Sist men inte minst gillar jag deras nagellack för 15 kr styck.
(Jag har gått igenom rätt mycket men har inte testat deras mineralsmink)
En sak jag direkt kan avråda ifrån är deras billiga Waterproof eye liner pen. Min var snustorr och jag har hört flera som aldrig "fått igång" sina. Den billiga mascaran var heller ingen höjdare, duger att peta till fransarna med men ger inget oumpf. Någon mindre ögonskuggepalett har jag också som jag inte gillar så mycket, skuggorna smular en del. Fick däremot en gratis palett med 100 skuggor en gång och den är skitbra! Lite ojämn i kvaliteten men överlag svinbra. Min provsminkning är gjord med den paletten.
Jag borde fasen få betalt för all reklam jag gör för e.l.f.

Men näeee...
Om man gillar deras sida på Facebook får man uppdateringar när de har rabatter och fri frakt eller free gift sådant. Och är det något jag lärt mig så är det att det i princip alltid är någon rabatt så jag brukar vänta in i det sista när jag ska beställa bara för att se om det dyker upp någon rabattkod.
Leveransen brukar gå på en vecka. En gång fick jag vänta i över 3 v men det var strax efter jul och jag hade råkat knappa i en siffra fel på postnumret.
Vet du om de har en pulverögonskugga som är riktigt fint glittrig?