• Dannis

Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!

Med en annan tråd som insperation tänkte jag att det skulle vara kul om vi som ska fixa hår/smink själva kunde lägga upp våra bilder för att få lite feedback.

Jag testade lägga min makeup och sätta upp håret för första gången ikväll. Kommer nog vara tvungen att öva någon mer gång, känns som håret blev lite "nätigt" på baksidan 

Vad tycker ni? Egentligen vet jag inte vad för stil jag är ute efter, bara att det ska se naturligt och någorlunda tidlöst ut.

Fler som vill lägga ut bilder?

• Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!
  • Darling Daisy

Tips till er som funderat på att prova produkter från ELF. (eyeslipsface.co.uk)
    Det är 50% på hela sortimentet (order över 30£). Gäller t o m 30 juli kl 1 pm (UK time).
    Kod SUPERELF50

(Jag gillar deras mineralprodukter skarpt. Har dock inte erfarenhet av andra märkens mineralprodukter, så jag kan inte jämföra) 

• Börmen

Nu har jag slängt iväg en megaorder från Elf! Det blir kul att se vad som kommer att få hänga med till bröllopssminkningen. Tyvärr är jag mycket brunare nu än vad jag kommer att vara i februari så provsminkningen kommer att dröja en del...

• Lajno

Fick tips i den här tråden om ELF och gjorde en beställning härom veckan! Tog en vecka att få hem och har hunnit använda grejorna hela denna vecka! I love it! Köpte på mig ganska rejält med grejor för inga pengar. Man behöver knappt använda någonting och det är hur bra som helst.

Till och med huden har blivit mjukare, speciellt runt ögonen nu. Om det beror på mineralmaken eller något annat är lite tidigt att säga men jag är så lycklig Tack ni som tipsade om det!

(och jag såg att det var 50% nu i helgen, damnit! kanske får lägga en order till haha)

• Theka

Vad kul att ni gillar ELF! Jag använde mestadels ELF-produkter till min bröllopsmake up faktiskt. Höll hela dagen!
    Mitt hår:

Och mitt smink (en hemsk bild egentligen inifrån bilen men sminket syntes ganska bra. Här har jag alltså bölat mig igenom en hel vigsel och tappat allt vad läppstift heter, hehe!)

• Theka

Hittade en annan bild, där jag faktiskt är nysminkad så den är kanske mer rättvis.

• Darling Daisy

Jag hade också mestadels smink från ELF på bröllopet. Dock verkar jag inte tåla deras läppstift (det börjar sticka i läpparna direkt jag lägger på det), så där blev det ett från Make up store istället.
    Sminket satt jättebra! (har tyvärr inga bilder ännu) 

• fru i augusti

Theka: Du ser jättevacker ut!

• lundabrud

vad ligger frakten på från elf?

• Theka
    fru i augusti skrev 2011-07-30 10:00:11 följande:
    Theka: Du ser jättevacker ut!
    Åh, tack! :)
  • Darling Daisy
    lundabrud skrev 2011-07-30 14:16:59 följande:
    vad ligger frakten på från elf?
    4 pund för vanlig post och 8 pund för rekommenderad (signed for)
  • Dannis

Vad underbart vacker du var Theka..
    Nu börjar jag verkligen längta tills min dag kommer!

• Theka
    Dannis skrev 2011-07-31 10:15:44 följande:
    Vad underbart vacker du var Theka..
    Nu börjar jag verkligen längta tills min dag kommer!
    Oh så snällt sagt! Hjärta Tack!
    Och ja, jag förstår längtan - bästa dagen i mitt liv efter min dotters födelsedag ;) 
  • vickanofilip

Nu är det klart. så här kommer jag att se ut på bröllopsdagen fast med vita blommor i håret. självklart har jag lagt make up själv samt fixat håret. Blev ganska nöjd faktiskt. Ska bara färga upp håret lite oxå..
  • Helena Mikael

Du är så vacker Theka!! :)

• Helena Mikael

Blev själv sminkad på mitt Bröllop, men jag sminkade en kompis som gifte sig nu i Lördags.
    Tyckte hon blev jätte fin! :)

Före:

Efter:

• ElinFalk85

Ni som har beställt smink på e.l.f.
    hur lång leveranstid har det varit?
    har nu beställt grejjer så att jag kan göra själv hemma.
    beställt primer, primer för ögonen, puder, conceler, ögonskugga (sån där man väljer fyra och ett case till det), ett set med borstar och lite annat.
    oo ska bli så spännande =)
    testar även olika frisyrer =)
    den senaste var en hit.
    överlevde lite lekande med barn samt en kväll mot kudden utan att bli förstörd (alltså jag låg tryckt mot kudden =)).
    då hade jag iof inte så mycket hårnålar i så det blev bra.

• Theka
    ElinFalk85 skrev 2011-08-21 13:27:34 följande:
    Ni som har beställt smink på e.l.f.
    hur lång leveranstid har det varit?
    har nu beställt grejjer så att jag kan göra själv hemma.
    beställt primer, primer för ögonen, puder, conceler, ögonskugga (sån där man väljer fyra och ett case till det), ett set med borstar och lite annat.
    oo ska bli så spännande =)
    testar även olika frisyrer =)
    den senaste var en hit.
    överlevde lite lekande med barn samt en kväll mot kudden utan att bli förstörd (alltså jag låg tryckt mot kudden =)).
    då hade jag iof inte så mycket hårnålar i så det blev bra.
    De brukar säga att det tar mella 7-12 arbetsdagar. Ibland har jag fått paket på två-tre dagar, ibland har det dröjt tre veckor. Oftast är det längre leveranstid när det haft ett bra erbjudande. Jag fick vänta en vecka tror jag när jag beställde när de hade allt för 50%. 
  • Dannis

Nu har vi också gift oss! Så här såg jag ut. Sminket gjorde jag själv och håret fixade min syster. Blev jättenöjd. Har inte fått alla bilder än, så får se om jag hittar någon där man ser håret bättre :)
Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!